جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ / ۱۴:۴۰
کد مطلب: 20441
۰
۱

همسري کن نه مـادري

همسري کن نه مـادري
احتمالا تا به حال در ميان فاميل و دوستان،ويران شدن زندگي زنان خيلي مهربان را هم ديده ايد آن‌هايي که تمام مسئوليت هاي خانه را برعهده گرفته بودند؛ شوهران شان را مانند يک مادر خوب تر و خشک مي کردند اما ناگهان شوهران شان به آن ها بي وفايي مي کنند و زندگي آن ها رنگ ديگري مي گيرد؛ در اين مواقع همه تعجب مي کنند که چرا شوهر، زن مهربانش را رها کرده است.
همه شوهر را فردي بدطينت و بدجنس مي دانند که هيچ چيز از قدرشناسي و عشق ياد نگرفته است، اما مسئله اي که اين وسط فراموش مي شود اين است که آن شوهر از زندگي کردن با زني که همچون مادرش است خسته شده است، چرا که او دوست داشته با فردي ازدواج کند که همسر و معشوقش باشد و نيازهاي عاطفي او را برطرف کند. اگر شما هم جزو همين دسته از زنان مهربان هستيد بهتر است تا دير نشده است به فکر چاره باشيد.

زندگي ايده آل نوشت:
به خاطر داشته باشيد کنار گذاشتن اين عادت ها چندان هم ساده نيست، اما چنان چه موفق شويد اين عادت ها را کنار بگذاريد، احساس زنانگي بيشتري خواهيد کرد و همسرتان نيز به نوعي احساس مردانگي بيشتري خواهد کرد. با اين رفتارها شوهرتان را از دست مي دهيد
1- انجام تمام کارهاي شخصي او و بيش از حد مراقب او بودن: مانند هميشه جمع کردن لباس هاي همسرتان و مرتب کردن مکرر کمدهاي او.
2- دست کم گرفتن او و برعهده گرفتن کارهايي که او بايد انجام دهد: يادآوري مکرر درباره قرارها، پيدا کردن وسايلي که او اغلب گم مي کند و ...
3- برعهده گرفتن اکثر مسئوليت ها به دليل اين که تصور مي کنيد همسرتان از پس آ ن ها برنمي آيد: مانند خريد تمامي امور خانه را برعهده گرفتن
4- نکوهش کردن او مانند يک بچه: چطور مي تواني بدون ژاکت بيرون بروي نمي بيني هواي بيرون سرد است؟ چند بار بايد بگويم چراغ ها را خاموش کن؟ صورتحساب هاي برق خيلي بالا رفته و ...
5- اصلاح کردن اشتباهات شان و امر و نهي کردن به آن ها به خصوص در جمع: مثلا «اگه جاي تو بودم الان از سمت چپ جاده رانندگي مي کردم.»

مهربان باشيد اما ...
سريع ترين راه ممکن براي کشتن عشق، شور و حال و حرارت رابطه زناشويي، مادري کردن در حق همسرتان است. هر چه با يک مرد بيشتر مانند مادرش رفتار کنيد، او نيز به شما بيشتر فرزندگونه پاسخ خواهد داد اما موضوع اين است که هيچ مردي مايل نيست همسرش به مادر دومش تبديل شود. اشتباه نکنيد نمي خواهيم بگوييم در حق همسرتان مهربان و حمايتگر نباشيد. بلکه هدف ما صرفا اين است که به شما بگوييم چگونه بيشتر مانند يک همسر و معشوق و کمتر مانند يک مادر با او رفتار کنيد.

وقتي لياقت او را زير سوال مي بريد
اگر با همسرتان مدام طوري رفتار مي کنيد که گويي بي لياقت است، متعاقب چنين رفتاري او نيز احساس ناتواني و بي لياقتي خواهد کرد و در نتيجه اعتماد به نفسش پايين مي آيد و رفتارش نيز بچگانه تر مي شود. هنگامي که يک مرد احساس خوبي نسبت به خودش ندارد، شما را هم کمتر دوست خواهد داشت، زيرا احساس عزت نفس يک مرد بستگي به احساس توانمندي او دارد.
هنگامي که مردي احساس مي کند کارها را به درستي انجام نمي دهد، به سختي مي تواند با شما يا خودش مهربان باشد. رفتار کردن با مردها مانند پسر بچه ها و به رخ کشيدن ضعف ها و ناتواني هاي آن ها روي قابليت عشق ورزي شان تاثير منفي مي گذارد.

صبر داشته باشيد
بايد از مادري کردن براي همسرتان دست برداريد اما مسلما اين کار خيلي راحت نيست؛ بايد قدم به قدم سختي هاي راه را تحمل کنيد تا بتوانيد زندگي جديدي را با همسرتان آغاز کنيد؛ مثلا چنان چه همسرتان عادت دارد کارهايش را برايش انجام دهيد، ممکن است کمي طول بکشد تا خودش را با اين رفتار جديد وفق بدهد. در ابتدا امکان دارد برايش مشکل باشد.اگر زندگي تان گيج کننده تر و مغشوش تر به نظر آمد، تعجب نکنيد. با او مانند يک فرد لايق و قابل اعتماد رفتار کنيد با همسرتان مانند شخصي لايق، دانا، توانا و قابل اعتماد رفتار کنيد. اطلاعاتي را که خودش بايد به خاطر داشته باشد به او يادآوري نکنيد. سعي نکنيد به جايش فکر کنيد يا تقويمش باشيد، بلکه به گونه اي رفتار کنيد که دريابد بزرگسالي فهميده و تواناست که شما هميشه مي توانيد روي او حساب کنيد. به خاطر داشته باشيد از آن جا که مدت ها در حقش مادري مي کرديد و برنامه هايش را ترتيب مي داديد، کمي تنبل شده است.

با او بچگانه حرف نزنيد
آن گونه که مادرها با بچه هاي شان صحبت مي کنند با او صحبت نکنيد، به خودتان قول بدهيد با همسرتان طوري صحبت نکنيد که گويي او يک پسر بچه ۵ ساله است. اين به آن معناست که اصلا او را نکوهش نکنيد.
اشکالي ندارد اگر بگوييد از دستش ناراحت و عصباني هستيد، اما اين کار را به گونه اي که يک بزرگسال با بزرگسال ديگر انجام مي دهد، انجام دهيد نه مثل يک مادر عصباني که از دست پسر بچه شيطانش به ستوه آمده است.میگناir البته حرف هاي بچگانه زدن و کمي با لحن کودکانه حرف زدن کاملا طبيعي است، چون اين راهي است بسيار صحيح براي درميان گذاشتن احساسات آسيب پذيرمان، اما چنان چه هميشه با همسرتان حرف هاي بچگانه مي زنيد، اين يک مشکل محسوب مي شود و وقت آن رسيده که رفتاري بالغانه داشته باشيد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

فرزانه قندچی
من با این مسئله کاملا موافق هستم و فکر میکنم اغلب خانمها در نقش مادری هستند تا همسزی واین هم نشئات گرفته از تربیت دختران در خانواده است وباید مادران در تربیت فرزندانشان تجدید نظر کندد.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.