پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ / ۲۳:۴۱
کد مطلب: 22077
۲
۲۱

آشنایی با دانشگاه هوایی شهید ستاری

آشنایی با دانشگاه هوایی شهید ستاری
دانشگاه هوایی شهید ستاری در سال 1367 به ابتکار نیروی‌ هوایی ‌ارتش‌ جمهموری اسلامی ایران بویژه فرمانده شهید آن امیر سرلشکر منصور ستاری بنیان گذاشته شد و با 13 رشته کارشناسی و دو رشته کارشناسی ارشد در قالب 6 دانشکده مشغول تربیت نیروی متخصص برای نیروی هوایی و سایر سازمان‌ها است.

دانشگاه هوایی شهید ستاری با این هدف تأسیس شد که افسران متخصص در رشته‌های راهبردی علوم با بالاترین سطح علمی و با توجه به ابعاد علمی، انضباطی، عقیدتی سیاسی و جسمانی در آموزش افسران برای ارتش جمهوری اسلامی ایران تربیت شوند و از پرورش تعداد زیادی از افراد اما با تخصص در رشته‌های با دید محدود اجتناب شود.

دانشگاه هوایی شهید ستاری دارای شش دانشکده تحت عناوین «دانشکده پرواز»، «دانشکده مهندسی برق»، «دانشکده مهندسی تکنولوژی فرماندهی و کنترل هوایی»، «دانشکده مهندسی هوافضا»، «دانشکده کامپیوتر» و «دانشکده مدیریت» است.

سه رشته «هوانوردی ـ خلبانی»، «هوانوردی ـ ناوبری هواپیما» و «هوانوردی ـ مراقبت پرواز» در مقطع کارشناسی در دانشکده پرواز دانشگاه هوایی شهید ستاری به تربیت دانشجو می‌پردازند.  

معرفي دانشكده‌ها و رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه هوايي شهيد ستاري
الف ـ دانشكده پرواز :
1 ـ كارشناسي هوانوردي ـ خلباني و كارشناسي هوانوردي ـ ناوبري هواپيما
فارغ‌التحصيلان اين رشته‌ها براي هدايت انواع هواپيما‌هاي موجود در نيروي‌هوايي ، اعم از شكاري، ترابري، شناسايي تاكتيكي، هواپيماي سبك و ارتباطي و همچنين انواع هلي‌كوپتر‌ها بمنظور دفاع از قلمرو فضايي كشور با توانايي شناخت، بهره برداري، مديريت در سيستم‌هاي مختلف‌هوانوردي، مشاوره، طراحي و ساخت، گسترش و بهسازي و نوسازي سيستم‌هاي پروازي و تهيه و تدوين طرح‌ها، خط‌مشي‌ها و دستورالعمل‌هاي مورد نياز در جهت توسعه و جايگزيني سيستم‌هاي پروازي تربيت مي‌شوند.

2 ـ كارشناسي هوانوردي ـ مراقبت پرواز
مراقبت پرواز علم نظارت و كنترل ترددهاي هوايي وسايل پرنده در فضاي كشور و سطح فرودگاهها مي‌باشد. هدف از ايجاد اين رشته ، تربيت كارشناس مراقبت پرواز با توانايي در زمينه كنترل ترافيك هوايي، ‌بهره برداري از دستگاه‌هاي پيشرفته ناوبري و سيستم‌هاي ترافيك هوايي مي‌باشد.

ب ـ دانشكده مهندسي برق
1 ـ كارشناسي مهندسي برق ـ الكترونيك و كارشناسي مهندسي برق ـ مخابرات
هدف از ايجاد اين رشته‌ها تربيت افسران كارشناس الكترونيك و مخابرات با توجه به تنوع تجهيزات الكترونيكي و مخابراتي زميني و هوايي موجود در نيروي‌هوايي با توانايي كافي در شناخت نحوه عملكرد در چگونگي نگهداري و بهره‌برداري از اين سيستم‌ها و كنترل و اجراي پروژه در هر گرايش، شناسايي تكنولوژي‌هاي جديد و ارزيابي آنها بمنظور كاربرد طرح، توسعه و نو‌آوري و شركت در انجام پروژه‌هاي‌صنعتي، تحقيقاتي و فني در زمينه گرايش تخصصي و كسب توانايي‌هاي لازم جهت تجزيه و تحليل سيستم‌ها و طراحي‌ آن‌ها مي‌باشد.

ج ـ دانشكده مهندسي تكنولوژي فرماندهي و كنترل هوايي
1 ـ كارشناسي مهندسي تكنولوژي فرماندهي و كنترل هوايي در سه گرايش اطلاعات عمليات ، عمليات موشك ، كنترل شكاري ، سيستم‌هاي فرماندهي و كنترل هوايي در توان نظامي كشور از نظر نظامي و سياسي نقش مهمي را ايفا مي‌نمايد اين اهميت وقتي مضاعف مي‌شود كه توانايي بكارگيري آنها در نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران كه ‌داراي دشمنان بسيار است وجود داشته باشد لذا تربيت افسران كارشناس فرماندهي و كنترل هوايي بمنظور ايجاد يك شبكه قدرتمند منسجم دفاع هوايي در كشور جهت مقابله با تهديدات احتمالي با توجه به اهميت اقتصادي دفاع از مناطق حياتي و صنعتي كشور و همچنين ايجاد توانايي علمي و عملي لازم بمنظور همگام شدن با پيشرفت سريع تكنولوژي و تجهيزات سيستم‌هاي موشكي، فرماندهي و كنترل هوايي از اهداف مهم ايجاد اين رشته مي‌باشد .

د ـ‌ دانشكده مهندسي هوافضا
1 ـ‌كارشناسي مهندسي هوافضا هدف از ايجاد اين رشته ارائه اصول مهندسي هوافضا در سطح كارشناسي بمنظور تربيت افسران كارشناس جهت فعاليت در صنايع مربوط به هواپيما و هلي‌كوپتر در نيرو و سازمان‌هاي مشابه با توانايي محاسبات، طراحي و ساخت قسمت‌هايي از صنايع مختلف هواپيمايي، هلي‌كوپتر‌سازي و موشكي مي‌باشد. آزمايشگاه‌ها و كارگاه‌هاي دانشگاه‌هوايي شهيد ستاري كه در ارتباط با دروس نظري اين مجموعه ايجاد شده در مقايسه با دانشگاه‌هاي كشور كه رشته هوافضا دارند از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.

2 ـ كارشناسي مهندسي نگهداري هواپيما
تربيت افسران كارشناس با تكيه بر اصول مهندسي نگهداري ، بهسازي و مديريت تعمير سيستم‌هاي مكانيكي هواپيما، هلي‌كوپتر و غيره كه قادر خواهند بود نياز صنايع مختلف هواپيمايي، هلي‌كوپتر‌سازي و موشكي و ديگر صنايع نيروي هوايي و سازمان‌هاي مشابه را در حد كارشناسي تأمين كنند از اهداف غايي اين رشته مي‌باشد . آزمايشگاه‌ها و كارگاه‌هاي كاربردي منحصر به فرد با انجام كارآموزي و پروازهاي مرتبط با رشته تحصيلي از ويژگي‌هاي آموزشي اين رشته در دانشگاه‌هوايي شهيد ستاري مي‌باشد.

ه - دانشكده كامپيوتر
1- كارشناسي مهندسي كامپيوتر (نرم‌فزار)
هدف ايجاد رشته كارشناسي مهندسي رايانه با گرايش نرم افزار، تربيت افسران كارشناسي بمنظور طراحي، ساخت و راه‌اندازي سامانه‌هاي نرم‌افزاري براي تجهيزات و شبكه‌هاي رايانه‌اي موجود در نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، ارائه روشهاي بهره‌برداري، نگهداري، عيب‌يابي، اصلاح و توسعه آنها در راستاي تأمين نيازمنديهاي نيروي هوايي مي‌باشد.

و – دانشكده مديريت كارشناس مديريت دولتي و بازرگاني هدف از ايجاد رشته كارشناسي مديريت با دو گرايش دولتي و بازرگاني ، تربيت افسران و مديران آتي نيروي هوايي ارتش جمهموري اسلامي ايران در راستاي اعمال مديريت موثر و كارآمد منابع انساني و مادي بمنظور تحقق اهداف عاليه نهاجا در جهت حراست از قلمرو هوايي كشور و دفاع از آرمانهاي جمهوري اسلامي ايران مي باشد


دانش‌آموختگان رشته‌های «هوانوردی ـ خلبانی» و «هوانوردی ـ ناوبری هواپیما» برای هدایت انواع هواپیما‌های موجود در نیروی‌هوایی اعم از شکاری، ترابری، شناسایی تاکتیکی، هواپیمای سبک و ارتباطی و همچنین انواع هلی‌کوپتر‌ها بمنظور دفاع از قلمرو فضایی کشور با توانایی شناخت، بهره‌برداری، مدیریت در سیستم‌های مختلف‌ هوانوردی، مشاوره، طراحی و ساخت، گسترش و به‌سازی و نوسازی سیستم‌های پروازی و تهیه و تدوین طرح‌ها، خط‌ مشی‌ها و دستورالعمل‌های مورد نیاز در جهت توسعه و جایگزینی سیستم‌های پروازی تربیت می‌شوند.

کارشناسان تربیت شده در رشته «هوانوردی ـ مراقبت پرواز» نیز دارای توانایی در زمینه کنترل ترافیک هوایی، ‌بهره‌برداری از دستگاه‌های پیشرفته ناوبری و سیستم‌های ترافیک هوایی هستند.

افسران کارشناس الکترونیک و مخابرات با توجه به تنوع تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی زمینی و هوایی موجود در نیروی‌ هوایی با توانایی شناخت نحوه عملکرد و چگونگی نگهداری و بهره‌برداری از این سیستم‌ها در رشته‌های کارشناسی مهندسی برق ـ الکترونیک و کارشناسی مهندسی برق ـ مخابرات دانشکده مهندسی برق دانشگاه هوایی شهید ستاری تربیت می‌شوند.

دانشکده مهندسی تکنولوژی فرماندهی و کنترل هوایی دانشگاه هوایی شهید ستاری نیز در مقطع کارشناسی رشته‌های مهندسی تکنولوژی فرماندهی و کنترل هوایی در سه گرایش اطلاعات عملیات، عملیات موشک، کنترل شکاری، سیستم‌های فرماندهی و کنترل هوایی در توان نظامی کشور از نظر نظامی و سیاسی نقش مهمی ایفا می‌کند.

تربیت افسران کارشناس فرماندهی و کنترل هوایی بمنظور ایجاد یک شبکه قدرتمند منسجم دفاع هوایی در کشور جهت مقابله با تهدیدات احتمالی با توجه به اهمیت اقتصادی دفاع از مناطق حیاتی و صنعتی کشور و همچنین ایجاد توانایی علمی و عملی لازم بمنظور همگام شدن با پیشرفت سریع تکنولوژی و تجهیزات سیستم‌های موشکی، فرماندهی و کنترل هوایی از اهداف مهم دانشکده مهندسی تکنولوژی فرماندهی و کنترل هوایی است.

تربیت افسران کارشناس جهت فعالیت در صنایع مربوط به هواپیما و هلی‌کوپتر در نیرو و سازمان‌های مشابه با توانایی محاسبات، طراحی و ساخت قسمت‌هایی از صنایع مختلف هواپیمایی، هلی‌کوپتر‌سازی و موشکی در دانشکده مهندسی هوافضا پیگیری می‌شود.

آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه ‌هوایی شهید ستاری که در ارتباط با دروس نظری دانشکده مهندسی هوافضا ایجاد شده در مقایسه با دانشگاه‌های کشور که رشته هوافضا دارند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

همچنین تربیت افسران کارشناس با تکیه بر اصول مهندسی نگهداری، به‌سازی و مدیریت تعمیر سیستم‌های مکانیکی هواپیما، هلی‌کوپتر و غیره که قادر خواهند بود نیاز صنایع مختلف هواپیمایی، هلی‌کوپتر‌سازی و موشکی و دیگر صنایع نیروی هوایی و سازمان‌های مشابه را در حد کارشناسی تأمین کنند از اهداف غایی رشته کارشناسی مهندسی نگهداری هواپیما است که در دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه هوایی شهید ستاری ارائه می‌شود.

در دانشکده کامپیوتر دانشگاه هوایی شهید ستاری نیز در مقطع کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر (نرم‌فزار) و در دانشکده مدیریت هم در مقطع کارشناسی رشته مدیریت دولتی و بازرگانی دانشجو پذیرش می‌شود.

با توجه به تحولي كه در عصر انفجار اطلاعات در تمامي گستره‌هاي علم و دانش پديد آمده است موارد ذيل در دانشگاه‌هوايي شهيد‌ستاري مورد توجه قرار گرفت:
1 ـ پرورش افسران متخصص در رشته‌هاي راهبردي علوم با بالاترين سطح علمي بجاي پرورش تعداد زيادي از افراد اما با تخصص در رشته‌هاي با ديد محدود . اين امر سبب مي‌شود تا راه براي حرفه‌اي شدن ارتش در آينده هموار شود.
2 ـ توجه به چهار بعد علمي، انضباطي، عقيدتي سياسي و جسماني در آموزش افسران.
3 ـ استفاده از برترين امكانات و تجهيزات با آينده‌نگري نسبت به تكنولوژي‌ها و فناوري‌هايي كه ممكن است مورد نياز واقع شوند يا بعداً‌ بوجود آيند.
-
هم اكنون دانشگاه هوايي شهيد ستاري با 13 رشته كارشناسي و دو رشته كارشناسي ارشد مشغول تربيت نيروي متخصص براي نيروي هوايي و ساير سازمان‌ها مي‌باشد

شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دانشجو در دانشگاه هوایی شهید ستاری در پی آمده است:

شرایط عمومی

  • متدین به دین مبین اسلام
  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • ایمان به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن
  • اعتقاد و التزام به ولایت مطلقه فقیه
  • فقدان محکومیت مؤثر کیفری و محکومیت ناشی از اقدام علیه امنیت کشور، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی
  • نداشتن عضویت و یا وابستگی و هواداری نسبت به احزاب، گروه‌ها و سازمان‌های سیاسی
  • دارا بودن حداقل سن 17 سال تمام و حداکثر 22 سال و در صورت انجام خدمت سربازی 24 سال تمام (تبصره : برای خانواده درجه 1 شهداء،‌ 5 سال به حداکثر سن داوطلبان اضافه می‌شود).
  • حداکثر سن برای رشته خلبانی هواپیما 20 سال است
  • عدم معروفیت به فساد اخلاقی برابر ضوابط اولیه استخدام
  • داشتن سلامت جسم و روان (برابر معاینات اولیه استخدام)

تبصره : حداقل قد برای عموم داوطلبان 165 سانتی‌متر و دید چشم برای رشته‌های خلبانی و ناوبری 10/10 و برای سایر رشته‌ها حداقل 10/8 است.

شرایط اختصاصی‌

  • سپردن تعهد خدمتی برابر ضوابط قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن حداقل معدل کل 14 جهت فارغ‌التحصیلان رشته تجربی و ریاضی
  • قبولی در آزمون علمی، معاینات پزشکی، ‌مقاومت جسمانی و صلاحیت گزینشی (تبصره : استخدام معاف‌شدگان پزشکی از خدمت وظیفه عمومی در نیروهای مسلح امکان‌پذیر نیست).
  • نداشتن تعهد خدمتی یا استخدامی به دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی

امتیازات

  • تحصیل در دانشگاه‌ هوایی شهید ستاری بعد از طی دوره رزم مقدماتی مشترک در لشکرک به صورت شبانه‌روزی است
  • پوشاک، ‌تغذیه، ‌آموزش و درمان دانشجویان رایگان است
  • به دانشجویان در طول دوره، کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود
  • دانشجویان پس از طی هفت ‌ترم موفقیت‌آمیز تحصیلی به درجه ستواندومی نائل می‌گردند و پس از دانش‌آموختگی به آنان دانشنامه کارشناسی در رشته مربوطه اعطا می‌شود.

استعفاء
استعفاء يا انصراف دانشجويان برابر ضوابط مقرر در ماده‌ 123 قانون آجا مي‌باشد و در صورت انصراف در دوران تحصيل مكلف به پرداخت كليه‌ي هزينه‌هاي مصروفه به مأخذ دو برابر خواهند بود.

اخراج :
اخراج دانشجويان به منزله‌ي اخراج از نهاجا مي‌باشد. بنابراين در صورت اخراج موظف به پرداخت هزينه‌هاي مستقيم آموزش خواهند بود.
تبصره : در صورت اخراج و يا استعفاي دانشجويان، از نظر وضعيت خدمت دوره‌ي ضرورت با آنان برابر مقررات قانون خدمت وظيفه‌ عمومي رفتار خواهد شد.

فهرست رشته‌های دانشگاه هوایی شهید ستاری در مقطع کارشناسی

ردیف

رشته تحصیلی

1

هوانوردی ـ خلبانی هواپیما

2

هوانوردی ـ ناوبری هواپیما

3

هوانوردی ـ مراقبت پرواز

4

مهندسی برق ـ الکترونیک

5

مهندسی برق ـ‌ مخابرات

6

مهندسی هوافضا

7

مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما

8

مهندسی رایانه (نرم‌افزار)

9

مدیریت (دولتی-بازرگانی)

10

مهندسی تکنولوژی فرماندهی وکنترل هوایی (کنترل شکاری)

11

مهندسی تکنولوژی فرماندهی و کنترل هوایی (علمیات موشک)

12

مهندسی تکنولوژی فرماندهی وکنترل هوایی (اطلاعات عملیات)

 
پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

هانیه
Iran, Islamic Republic of
سلام لطفاجواب سوالموواسم ایمیل کنین لطفاخواهش میکنم فقط میخوام بدونم خانمام میتونن تودانشگاه شهیدستاری تحصیل کنن؟درچه رشته هیی؟بایدچه رتبه ای داشته باشه؟بازارکارش واسه خانوماتوایران چطوره؟
Germany
خیر نمیتونند
نازنین
Iran, Islamic Republic of
من که هجایی مطالعه کردم چیزی تو شرایطشبرای جنسیت نداشت حالا خدا کنه که اینجا دیگه حقوق دخترا پایمال نشه
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
میخواستم بدونم در دوران تحصیل محدودیت ازدواج نداره?
اگه نداره خونه سازمانی تعلق میگیره?
در کل شرایط ازدواج چطوریه اونجا?
واسم مهمه لطفا جواب بدین
Iran, Islamic Republic of
بله میتونن.وام ازدواج هم ب اندازه 5 ملیون میگیرن.اگرم تهرانی باشن هر روز از ساعت 14 تا 6 صبح روز بهد مرخصی دارن.تفاوت حقوقیشون هم با سایر دانشجویان حدود 80 هزار تومن میشه ولی بعد فارع التحصیلی بیشتر میشه
حسین
Iran, Islamic Republic of
من قبول شدم هوررررررررررررررااااااااااااا
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام میخواستم بدونم دردانشگاه ستاری توکدوم رشته هامیشه ادامه تحصیل داد
نازنین
Iran, Islamic Republic of
سلام میخوایم بدونم اگه خانما حق تحصیل تو این دانشگاه رو ندارن ؟ دانشگاه دیگه ای نیست که توش بشه خلبانی خوند
یه چیز دیگه باید واقعا تاسف خورد که ایران با این همه عظمتش تمیز آن دخترا تو این دانشگاه تحصیل کنم افغانستان که افغانستان خلبان زن داره واقعا که!
امیر
Iran, Islamic Republic of
شما اول رانندگی با ماشین رو خوب یاد بگیر هواپیما پیشکش !بعدشم شما ایران رو با افغانستان مقایسه نکن این کار اشتباهیه .
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
زنو چه به خلبانی
یاسر
Iran, Islamic Republic of
سلام میخواستم بپرسم من که 17 سالمه و دیپلم ریاصی دارم با چه شرایطی میتونم وارد دانشکده هوا فصا دانشگاه شهید ستاری بشم آیا باید اول کنکور سراسریم رو بدم یا میتونم تو کنکور شرکت نکنم وفقط امتحان ورودی رو بدم؟ خیلی برام مهمه لطفا جواب بدین......
Romania
اگه تو کنکور شرکت کنی خیلی بهتره
Iran, Islamic Republic of
سلام شما ازمون ورودی را می دهید وبعد داخل که رفتید بعد از اموزش لشکرک انتخاب رشته می کنید
Iran, Islamic Republic of
سلام میخواستم ببینم پسر من 17 سالشه و در رشته الکترونیک تحصیل میکنه آیا میتونه تو رشته تحصلیش در دانشگاه شهید ستاری مهندسی پرواز شرکت کنه و چگونه اینکه کار مهندسی پرواز چیه ؟ رشته های مرتبط را هم لطفا بگین متشکرم
United States
آقا یکی میشه واسم در مورد رشته مدیریت بازرگانی کامل توضیح بده که کارش چیه و چجور کاری هست؟؟؟؟لطفا جواب بدید مرسی
حیدر
Iran, Islamic Republic of
سلام خسته نباشین،ببخشید میخواستم بدونم من الان دانشجوی برق الکترونیکم میتونم ارشد شهید ستاری ادمه تحصیل بدم و پذیرش فقط از طریق کنکور ارشد هستش یا نه ؟
Romania
بهتره در مورد ایندتون خوب فک کنین و بهتر روز پنجشنبه یا جمعه بیاین جلو دانشگاه در موردش سوال کنید مخصوصا از ورودی های ۹۵ .ارتش جایی نیس که الان تو ذهنتونه و اگه بدون اگاهی و علاقه بیاین بعدش میخواین انصراف بدین ولی ارتش نمیگذاره.الان بعضی از رفیقام الکی اومدن و نمیتونن انصراف بدن و گیر افتادن .باید خیلی علاقمند باشین .اگه علاقه ندارین برین کنار تا کسایی که علاقه دارن و عشق ارتشن بیان
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام.حقوق نیرو هوایی با درجه ستوان یکم چقدره؟
France
سلام ببخشید خواستم بدونم دانشگاه ستاری هم مثل بقیه دانشگاه های ملی کشور بین هر ترم استراحت و مرخصی داره ؟ یعنی ترم که تموم میشه حدودا یکی دوماه مرخصی داریم ؟
امیر
Iran, Islamic Republic of
سلام میخواستم بدونم شرایط تحصیل در طول روز چطوره مثلا اصالتم کرمانشاهه ولی اگه تهران خونه بگیرم میشه همون ساعت ۱۴ تا ۶ صبح روز بعد برم خونه یا نه باید در خوایگاه سپری کنم؟
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد