کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ذهن ثروتمند، پول را جذب می کند

1 اسفند 1393 ساعت 23:32

جهت افکارتان و تصویر ذهنی تان، در تعیین این که آیا شما پول رادفع می کنید یا جذب، بسیار اهمیت دارد. اولین قدم برای جذب پول، «تغییر نگرش» است.


جهت افکارتان و تصویر ذهنی تان، در تعیین این که آیا شما پول رادفع می کنید یا جذب، بسیار اهمیت دارد. اولین قدم برای جذب پول، «تغییر نگرش» است. حتی برای یک لحظه هم فکر نکنید که می توانید این مرحله را از قلم بیندازید و به مرحله بعد بروید. اگر طرز فکر شما مانند یک قهرمان نباشد هرگز یکی از آن ها نخواهید بود.

اغلب مردم فکر می کنند زمانی که پول زیادی داشته باشند طرز فکر آن ها هم مانند ثروتمندان خواهدشد؛ در حالی که عکس این قضیه صادق است، شما باید طرز فکر ثروتمندانه داشته باشید قبل از این که آن را به دست آورید، زیرا اگر این کار را نکنید ممکن است خودتان را نزدیک رویایتان ببینید، اما به آن نرسید.

همین حالا فکر کنید ثروتمند هستید تا جذب پول برای شما آغاز شود؛ به همین سادگی!


باورهای درونی جذب کننده پول

بار اول) خودتان را دوست بدارید!

«من خودم را دوست ندارم.» مهمترین باور نادرست درونی است که باید از ذهن خود بیرون کنید. آیا می دانید افرادی که تا به حال نتوانسته اند آنچه را می خواهند جذب کنند، چنین باوری محدودکننده داشته اند؟ آن ها خود را دوست ندارند و تا زمانی که از شرّ این باور خلاص نشوند نمی توانند پولی جذب کنند، نمی توانند موفقیت را تجربه کنند و نمی توانند به آنچه می خواهند، برسند.

منظور از دوست داشتن خود این است که شما باید ویژگی های شگفت انگیز خود را بشناسید و با به کار گیری این ویژگی ها، آن ها را بهبود ببخشید. این ایده ای برای رسیدن به کمال نیست. همیشه موضوع جدیدی برای اقدام کردن وجود دارد همان طور که درک و آگاهی شما رشد می کند، شما به توان بالقوه خود دست می یابید، شما همیشه در حال کار کردن روی خودتان خواهید بود و این به طور دقیق مانند کندن پوست پیاز است.

هربار که شما روی یک لایه کار می کنید، لایه دیگر نمایان می شود. در زندگی مالی شما این لایه ها و چالش ها هیچ ارتباطی به محیط بیرونی ندارند، مهم نیست که رکود اقتصادی وجود دارد یا نه، چه کسی رئیس جمهور می شود یا بازار سهام چگونه پیش می رود، این بسیار درونی است، در درون شما!

به همین دلیل است که باورهای محدودکننده به سختی تغییر می کنند و غیرقابل مشاهده اند.

باور دوم) شما شایستگی موفقیت را دارید!

«من شایستگی اش را ندارم» این دومین باور اشتباه است که ارتباطی مستقیم با «دوست نداشتن خود» دارد. اگر شما هدف مهمی دارید و فکر می کنید بسیار باارزش است مانند «من کاری جدید می خواهم» یا «من می خواهم پیشرفت کنم» و نمی توانید آن را به دست آورید، باید عمیق تر بررسی کنید. دلیل پیشرفت نکردن شما این است که باور دارید سزاوار آن نیستید!

آیا تا به حال یک دست کت و شلوار بسیار زیبا داشته اید که فقط آن را در موقعیت های خاص بپوشید؟

انگیزه ای در پس این کار شماست که احساس می کنید این لباس بهتر از آن است که شما هر روز از آن لذت ببرید. این همان حسی است که به شما می گوید: «شایستگی آن را ندارید!»

هر روز می بینید و می شنوید که مردم درباره این که فردی دیگر از آن ها بهتر است یا این که نمی توانند خواسته شان را جذب کنند، صحبت می کنند؛ فقط به خاطر این که فکر می کنند آن موارد به آن ها تعلق ندارد.

بسیاری از مردم هر روز از عبارات تاکیدی مثبت برای تغییر نگرش خود استفاده می کنند. این رفتار می تواند بسیار موثر باشد و ایده ای را که شما به زبان می آورید و تکرار می کنید، سریع تر به باور تبدیل کند؛ اما متاسفانه این عبارات با باورهای محدودکننده درونی شما هماهنگ نیستند و در دورن شما کمین می کنند.

این ایده های مثبت مانند توپ پینگ پنگی هستند که به سیمان برخورد می کنند و باز می گردند، تنها راه تغییر این وضعیت، آگاهی از این باورها و مقابله با آن هاست.

باور سوم) پول ابزاری برای ساختن زندگی بهتر استَ!

«پول ریشه اصلی همه شرارت هاست». این بزرگ ترین و بدترین باوری است که از هزاران سال پیش تا به حال درباره پول وجود داشته است. این موضوع صحت ندارد و در اصل، نداشتن پول ریشه همه شرارت هاست! نداشتن پول باعث ناامیدی و فروماندگی می شود و عاملی زیان آور است.

ثروتمندترین افراد دنیا، میلیونرها و حتی میلیاردرها پول را دوست ندارند، آن ها عاشق آزادی ناشی از پول هستند. این افتراق بسیار مهم است. زمانی که شما درک می کنید پول خنثی و ساده است و این را جایگزین باورهای غلط می کنید، خیلی زود آن را به زندگی تان جذب می کنید.

همیشه به یاد داشته باشید شما نمی توانید به موفقیت های بزرگ مالی برسید، مگر این که به دنبال علاقه و احساسات خود باشید. پس کاری که دوست دارید، انجام دهید و ببینید که پول خودش می آید!
-
مجله راز - ترجمه فرزانه گلکار


کد مطلب: 29459

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/note/29459/ذهن-ثروتمند-پول-جذب-می-کند

میگنا
  https://www.migna.ir