کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارآفرین‌ها حرف نمی زنند!

5 فروردين 1394 ساعت 11:42

همه ما در زندگی مان در پی کسب موفقیت هستیم. بعضی از ما ممکن است در مورد داستان زندگی و سختی های افراد باتجربه و مشهور، قبل از رسیدن به شهرت، مطالبی خوانده باشیم.


 
همه ما در زندگی مان در پی کسب موفقیت هستیم. بعضی از ما ممکن است در مورد داستان زندگی و سختی های افراد باتجربه و مشهور، قبل از رسیدن به شهرت، مطالبی خوانده باشیم.

این رموز دیگر آشکار شده است؛ می توانید در این مطلب مواردی را بیابید که بخشی از زندگی افراد موفق محسوب می شوند اما آنها کمتر در مورد آن با کسی صحبت می کنند. درحالی که انسان های شکست خورده فقط به سن و سال درحال زوال شان، مشکلات مربوط به سلامیت شان، ضعف مدیریت زمان شان، بدشانسی شان، کارفرمایان شان و عدم وجود فرصت ها برای خودشان می نگرند، انسان های موفق مشغول تلاش برای یافتن راهی برای غلبه بر چالش های پیش روی خود هستند.


1- زندگی خاصی دارند.


برخی از ما ممکن است در مورد خواب یا کارهای روزمره عجیب و غریب افراد بسیار موفق چیرهایی شنیده باشیم. در حالی که بعضی افراد موفق هنگام خواب ایده های نوآورانه خود را گسترش می دهند، برخی دیگر با نخوابیدن ایده های جدیدی را استخراج می کنند. تعداد بسیار معدودی از ما این مسئله را می دانیم که توماس ادیسون هر روز تنها سه ساعت می خوابید. آیا می دانستید که بتهوون ایده های خلاقانه هنری خود را در حمام گسترش می داده است؟ برخی افراد هم هستند که ترجیح می دهند هنگام کار تنها بوده و به صورت انفرادی کار کنند. همگی اینها نشانه ای از رفتارهای عجیب و غریب افراد موفق البته از نگاه ما و در مقایسه با اشخاص معمولی است.

2- همیشه مثبت نگر هستند.


انسان های بسیار موفق، تلاش می کنند اغلب زمان خود را با افراد مثبت نگر بگذرانند و زمانی برای گذران اوقات با افراد منفی نگر ندارند. از سوی دیگر افراد موفق، بر جنبه های مثبت اتفاقات تمرکز می کنند، حتی وقتی که اتفاق خوبی رخ نداده است.

3- خودشان را باور دارند.


همه ما رویا و برداشت های خاص خودمان را داریم. انسان های موفق زمانی که این رویاها و خواسته های شان از زندگی از هم می پاشد، به این وضعیت به چشم فرصتی جدید نگاه می کنند. این کار در درازمدت برای همه می تواند مفید و دارای فایده باشد.

4- انتقادپذیر هستند.


افراد موفق، آزاداندیش هستند و به همین خاطر انتقادات و پیشنهادهای صادقانه را می پذیرند و به آن نگاهی مثبت دارند، زیرا از آنها برای بهبود وضعیت خود استفاده می کنند.


5- موفقیت را تجسم می کنند.


افراد موفق، در مورد اهداف کوتاه و بلندمدت، حتی قبل از رسیدن به آن، به موفقیت خود در راه آن هدف می اندیشند و آن را به طور کامل تجسم می کنند. آنها هر آنچه برای رسیدن به هدف نیازمندند، هر روز به خودشان یادآوری می کنند.

6- فروتن و نوع دوست هستند.


فروتنی و تواضع، یکی از نشانه های افراد بسیار موفق است. آنها هرگز موفقیت های خود را به رخ کسی نمی کشند و زندگی شان را به شیوه معتدل ادامه می دهند. علاوه بر آن افراد موفق درگیر فعالیت های بشردوستانه هستند تا زندگی بسیاری از انسان های نیازمند را بهبود بخشند زیرا معتقدند چیزهای بسیاری را از جامعه به دست آورده اند.

7- از ندای قلب شان پیروی می کنند.


افراد موفق همان گونه که هستند، باقی می مانند و نگران نظرات دیگران در مورد خودشان نیستند. آنها هرگز تلاش نمی کنند همان گونه که دیگران می خواهند بشوند، بلکه از ندای قلب شان پیروی می کنند. همچنین این افراد از درون شان خوشحال هستند، بارها شکست خورده اند، هرگز در کمک خواستن از دیگران در زمان نیاز تعلل نکرده اند، کاستی های خود را پذیرفته اند، رویاهای بزرگ در سر دارند و خود را فراتر از این نشان می دهند که تنها به فکر آسایش باشند.

ساده نیست اما ارزش انجام دادن دارد


هرچه قدر هدف تان بزرگ تر باشد، موانع و چالش های بزرگ تری نیز پیش روی خود دارید و هر چه قدر سفر کاری سخت تری داشته باشید پاداش بیشتری نصیب تان خواهدشد. اگر تبدیل شدن به یک کارآفرین کار ساده ای بود، هرکسی این کار را انجام می داد و آن وقت تلاش و پشتکار شما چندان باارزش نبود. زمانی که ترغیب شدید وارد عرصه کارآفرینی شوید، موانع بر سر راه تان ظاهر خواهندشد و شخصیت تان و ایمان تان به کار را محک خواهندزد.

البته وقتی شما را واقعا جدی ببینند، از سر راه تان کنار خواهند رفت. باید در مواجهه با معضلات و مشکلات، به ثمره و نتیجه کارتان تمرکز کنید و تصور کنید چقدر وقتی که رئیس خودتان هستید، برنامه شخصی تان را دارید، بر دیگران اثر می گذارید و آزادی مالی خواهید داشت، زندگی زیبا خواهد بود. مطمئنا زمانی که شما به عنوان کارآفرینی بزرگ تلاش می کنید، فراز و فرودهایی در این مسیر به سراغ شما خواهندآمد و نکته مهم این است که به جای مبارزه، آنها را بپذیرید. تا زمانی که تنها گزینه پیش روی شما، قدرت باشد، هرگز نخواهید فهمید که چه قدر قوی هستید.

-
مجله همشهری تندرستی


کد مطلب: 30047

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/note/30047/کارآفرین-ها-حرف-نمی-زنند

میگنا
  https://www.migna.ir