جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ / ۲۳:۲۲
کد مطلب: 34084
۱

برای یافتن زیبایی درونی، فراتر از ظاهر را نگاه کنید

برای یافتن زیبایی درونی، فراتر از ظاهر را نگاه کنید
اگر می‌بینید که قضاوت‌هایتان درمورد آدم‌ها بیشتر از روی ظاهرشان است، فرصت آشنایی و معاشرت با افرادی باهوش، جالب و فوق‌العاده را از خودتان گرفته‌اید. در زیر به مزیت‌های نگاه کردن فراتر از ظاهر بیرونی یا فیزیکی افراد اشاره می‌کنیم.
۱. اختلافات را بپذیرید. قرار نیست همه از شما خوششان بیاید. در طول مسیر زندگی شما با انواع و اقسام آدم‌ها روبه‌رو می‌شوید. بعضی قدبلند و بعضی قدکوتاهند. بعضی موهایی فر و بعضی موهایی لخت و صاف دارند. بعضی لاغر و بعضی چاقند. یکی ایرانی است و یکی افریقایی. سعی کنید برای شناختن آدمها به چیزی فراتر از ظاهرشان نگاه کنید. اگر تابحال با کسی که ظاهر متفاوتی با شما دارد معاشرت نکرده‌اید، کمی روشنفکر باشید. به جای اینکه رویتان را از این افراد برگردانید، سعی کنید او را بشناسید. درمورد آدم‌های مختلف با فرهنگ‌های مختلف اطلاعات پیدا کنید. هرچه اطلاعاتتان بیشتر باشد، تحملتان در برخورد با آدمها بیشتر خواهد بود.
۲. اختلاف سلیقه در لباس پوشیدن‌ها را بپذیرید. ممکن است شما خوش‌پوش بودن را دوست داشته باشید اما متوجه می‌شوید که یکی از همکارانتان خیلی معمولی لباس می‌پوشد. به جای اینکه به این فکر کنید که او به اندازه شما در کارش حرفه‌ای نیست یا تحصیلات و مهارت‌های کمتری نسبت به شما دارد، شناختتان را از او بیشتر کنید. شاید او با لباس‌های معمولی‌تر راحت‌تر باشد یا شاید هم وسع خرید لباس‌های بهتر را ندارد یا اینکه مدل لباس‌پوشیدنش مرتبط به فرهنگی باشد که در آن بزرگ شده است. با شناخت بیشتر، درکتان از آدم‌ها و فرهنگ‌های مختلف بیشتر شده و بهتر می‌توانید با آدمهای مختلف کنار بیایید.
۳. آنچه فرای بهداشت افراد است را درک کنید. وقتی کسی بوی بدنی قوی، موهای چرب یا لباس‌های پاره و کثیف دارد، در اولین برخورد سعی می‌کنیم نگاهمان را از او دور کنیم. اما سعی کنید به چیزی فراتر از وضعیت ظاهری آن افراد نگاه کنید. شاید برای خریدن صابون، شامپو، عطر یا لباس نو پول ندارند. به جای اینکه به راحتی و بی‌توجهی از کنار آنها رد شوید، وقت بگذارید و به داستان زندگی آنها گوش کنید. ممکن است بشنوید که به تازگی بی‌خانمان شده‌اند. شاید بتوانید کمکی به او بکنید یا او را به یکی از موسسات حمایت از نیازمندان معرفی کنید.
۴. وقتی فردی را با یک نوع ناتوانی جسمی می‌بینید، سعی کنید فراتر از آن ناتوانی به او نگاه کنید. گاهی اوقات وقتی کسی را با با ویلچیر یا کسی که از سمعک استفاده می‌کند یا عصای نابینایی دستش گرفته است می‌بینید، معذب می‌شوید. آنهایی که ناتوانی جسمی دارند، قبل از هر چیز انسان‌اند و این آن چیزی است که باید روی آن تمرکز داشته باشید. درست مثل آدمهایی از پیشینه‌های فرهنگی و قومی خاص، باید سعی کنید درمورد ناتوانی‌های مختلف هم بیشتر بدانید. هرچه اطلاعات بیشتری داشته باشید، در برخورد با این افراد راحت‌تر خواهید بود. همه ما فقط یک قدم با هرگونه تصادف یا اتفاقی که ممکن است منجر به ایجاد یک ناتوانی جسمی در ما شود، فاصله داریم. بنابراین بهتر است با انواع و اقسام ناتوانی‌ها اشنایی داشته باشیم. وقتی با افراد با نیازهای مختلف راحت‌تر شدید، تمرکزتان به جای آن ناتوانی بیشتر روی خصایص درونی آن افراد منعطف خواهد شد.
 
ظاهر ما هر طور که باشد، هر طور که لباس بپوشیم، هر قدر که به بهداشت شخصی‌مان توجه داشته باشیم یا اینکه ناتوانی جسمی داشته باشیم یا نداشته باشیم، همه ما دوست داریم دیگران آنچه درونمان هست را هم ببینند. همه ما استعدادها، توانایی‌ها و مهارت‌های خاص خودمان را داریم که دوست داریم بقیه به آن توجه کنند. اگر خودتان دوست ندارید دیگران فقط از روی ظاهر درمورد شما قضاوت کنند، سعی کنید روی ترس‌ها، ناراحتی‌ها و سایر مسائلی که باعث می‌شود نتوانید با افراد خاص آشنا شوید، کار کنید. هرچقدر راحت‌تر با آدم‌های مختلف معاشرت کنید، بیشتر می‌توانید زیبایی درونی افراد را درک کنید.
 
مرجع : مردمان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.