پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ / ۲۰:۲۸
کد مطلب: 43335
۱
۱

اين کلمات را هرگز به يک زن نگوييد!

اين کلمات را هرگز به يک زن نگوييد!
میگنا: آنها با شنيدن اين جمله خشمشان بيشتر مي شود. دليل آن نيز اين است که خانم ها تصور مي کنند مردها مي خواهند در هر شرايطي از موضع بالا بر اتفاق ها کنترل داشته باشند و با گفتن عبارت «آرام باش» مي خواهند او را آرام کنند و اهميتي به بد بودن شرايط نمي دهند. بنابراين، توصيه اکيد مي شود که آقايان تا حد امکان از اين دو کلمه کوچک در برابر خانم ها استفاده نکنند.


• بار تحقيرآميز دارد
به طور مثال، با نامزد يا همسر خود قرار است براي صرف شام بيرون برويد شما تصور مي کنيد در اين موقعيت مي توانيد در مورد روابط يا مشکلات با هم صحبت کنيد اما متوجه مي شويد او دوست خود (که شما به هيچ عنوان از او خوشتان نمي آيد) را نيز دعوت کرده است. او به شما مي گويد: «آرام باش». اما چيزي که شما مي شنويد اين است: «تو کاملا بي منطق شده اي». اين کاملا درست است: بيشتر زنان با شنيدن اين عبارت با خود فکر مي کنند احساسات آنها هيچ ارزشي ندارد و به همين دليل، برافراوخته و عصباني مي شوند.


• به هيچ عنوان کمک کننده نيست
درست است، شما عصباني هستيد. اما بيان عبارت کوتاهي که بيان کننده عصبانيت شما است، براي حل مساله هيچ کمکي نمي کند. بيشتر مردم دوست ندارند احساساتشان به آنها ديکته شود. عبارت «آرام باش» به هيچ عنوان دوستانه نيست بلکه کاملا هم غيرصميمانه و ناراحت کننده است. مردها با بيان اين دو کلمه به ظاهر ساده، آتش دعوا را بيشتر مي کنند. پس تصور نکنيد با گفتن اين عبارت نابودکننده مي توانيد باعث بهتر شدن اوضاع بشويد.


• غير منصفانه است
برخي از مردها بدون هيچ قصد و غرضي اين دو کلمه را استفاده مي کنند و همه تلاش آن آرام کردن شرايط است. اما برخي از مردها هنگامي که احساس ضعف مي کنند از اين کلمات سوءاستفاده مي کنند و باعث ناراحتي طرف مقابل خود مي شوند. هنگامي که مردي خودش عصباني است و کنترلش را از دست داده است به زن مي گويد که آرام باشد و رفتار خود را کنترل کند.

آنها به خوبي مي دانند اين جملات باعث عصبانيت زن مي شود و به اين ترتيب، با اين ترفند خيلي راحت، عصبانيت و رفتار بد خود را توجيه مي کنند. اين يک درماندگي واقعي است و به هيچ عنوان منصفانه نيست. اصولا مردهايي که از اين ترفند نابخردانه استفاده مي کنند از رفتارهاي والدين خود يا اطرافيان الگو گرفته اند و تصور مي کنند زنان قدرت کنترل عصبانيت خود را ندارند. اما اين مساله صحت ندارد.

اما ما براي خانم ها توصيه اي داريم. اگر مرد شما در مواقع حساس از اين دو کلمه سوءاستفاده کرد، خيلي راحت با او موافقت کنيد. با آرامش کامل به او بگوييد: « بله. من ناراحت و عصباني هستم و احساسات من ارزشمند هستند.» سپس سعي کنيد براي تخليه احساسات بد خود با دوستي تماس بگيريد يا بيرون برويد و در هواي آزاد کمي پياده روي کنيد. و مراقب باشيد دفعه بعد که دوباره با هم يکي به دو کرديد، براي تلافي، از اين دو کلمه آزار دهنده سوء استفاده نکنيد.


مرجع : برترين ها
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

آرمینا
پس چه بگویید وقتی نگویی آرام باش ؟
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی