کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک مشاور: شوهری که روی حقوق همسرش برنامه‌ریزی کند از مرد بودن دور شده‌

روزنامه خراسان , 8 شهريور 1397 ساعت 11:03

طرح مسئله: 15 سال از ازدواجم می گذرد و کارمند رسمی هستم. قبل از عقدمان شوهرم خیلی روی حقوقم برنامه ریزی داشت و همین الان هم همین طوراست.
هر وقت معترض می شوم، می گوید که حقوق من و تو ندارد ولی من از این که حقوقم را می گیرد و برای خانه خرج می کند، ناراحتم چون احساس می کنم هیچ قربی ندارم. به عبارتی علاوه بر خرج خودم بیشتر هم پول می دهم. شوهرم هم کارمند رسمی است و برای جلو افتادن در زندگی خیلی زیاد وام می گیرد.


پاسخ مشاور:

مخاطب گرامی، در بحث مادیات و مشکلاتی که درباره حقوق و درآمد بین زوجین پیش می آید، اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد بحث قدرت آقایان است. یکی از ویژگی های بارز آقایان در زندگی خانوادگی شان، موضوع قدرت و حامی بودن برای اعضای خانواده بویژه همسر است که یکی از شرایط فراهم شدن این موقعیت برای آقایان، موضوع مالی است که با وجود آن و راضی بودن تمام اعضای خانواده باعث دلگرم شدن مرد در زندگی و قدرت گرفتن هرچه بیشتر وی می شود.

وقتی همسر شما می دانسته که شما کارمند رسمی هستید به این معنا بوده که هیچ گونه اخراج یا استعفایی در کار نیست پس روی این قضیه حساب باز کرده و مقداری از بار زندگی را که باید بر دوش خودش می بوده، بر دوش شما انداخته است.

از طرف دیگر احتمالا در دفعات اول شما با این موضوع به صورت کاملا باز و صمیمانه پاسخ گو بودید که حقوق من و شما ندارد و این برای هر دوی ما خوب است و مهم تر از همه این که شما بیان می کنید من ناراحتم از این که حقوقم را می گیرد و برای خانه خرج می کند.

این به این معناست که شما از همسرتان به عنوان یک مرد هیچ گونه درخواستی نداشته اید و همیشه روی حقوق خودتان برنامه ریزی می کردید و ایشان را از مسئولیت مرد بودن و همسر بودن خود دور کرده اید. شوهرتان هم به مرور نیازهای شما را فراموش کرده و تمام هدفش تامین مخارج زندگی و به قول خودتان جلو افتادن در زندگی به هر قیمتی شده است.

مسئله بعدی این است که شما در زندگی چقدرقرار است به عنوان یک همسر در کنار شوهرتان باشید و معنای زندگی مشترک را در چه مسائلی می بینید؟!

گاهی اوقات صحبت اطرافیان و نوع نگاه آن ها به زندگی مشترک باعث تغییر نگاه ما می شود؛ این در صورتی است که ما برای زندگی مشترک خود هیچ هدف و معنایی نداشته باشیم و به قولی بادی به هر جهت باشیم و با کوچک ترین بادی توفان هایی در زندگی خودمان به راه بیندازیم که ندانیم ریشه اصلی آن از کجا بوده است.
خوبی های شوهرتان را ببینید و هدفش که جلو افتادن زندگی تان است.

در ضمن با این عبارت ها که قربی پیش شوهرم ندارم و ... خودتان و زحمات تان را در این زندگی نادیده نگیرید.

در پایان هم با شوهرتان در یک فضا و زمان مناسب به گفت و گو بنشینید و همان طور که بارها در این صفحه درباره اصول یک گفت و گوی صحیح نکاتی مطرح شده است، حرف دل تان را به او بگویید.


کد مطلب: 45242

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/report/45242/یک-مشاور-شوهری-روی-حقوق-همسرش-برنامه-ریزی-کند-مرد-بودن-دور-شده

میگنا
  https://www.migna.ir