پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۳
کد مطلب: 45242
۹
۸

یک مشاور: شوهری که روی حقوق همسرش برنامه‌ریزی کند از مرد بودن دور شده‌

یک مشاور: شوهری که روی حقوق همسرش برنامه‌ریزی کند از مرد بودن دور شده‌
پاسخ مشاور:

مخاطب گرامی، در بحث مادیات و مشکلاتی که درباره حقوق و درآمد بین زوجین پیش می آید، اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد بحث قدرت آقایان است. یکی از ویژگی های بارز آقایان در زندگی خانوادگی شان، موضوع قدرت و حامی بودن برای اعضای خانواده بویژه همسر است که یکی از شرایط فراهم شدن این موقعیت برای آقایان، موضوع مالی است که با وجود آن و راضی بودن تمام اعضای خانواده باعث دلگرم شدن مرد در زندگی و قدرت گرفتن هرچه بیشتر وی می شود.

وقتی همسر شما می دانسته که شما کارمند رسمی هستید به این معنا بوده که هیچ گونه اخراج یا استعفایی در کار نیست پس روی این قضیه حساب باز کرده و مقداری از بار زندگی را که باید بر دوش خودش می بوده، بر دوش شما انداخته است.

از طرف دیگر احتمالا در دفعات اول شما با این موضوع به صورت کاملا باز و صمیمانه پاسخ گو بودید که حقوق من و شما ندارد و این برای هر دوی ما خوب است و مهم تر از همه این که شما بیان می کنید من ناراحتم از این که حقوقم را می گیرد و برای خانه خرج می کند.

این به این معناست که شما از همسرتان به عنوان یک مرد هیچ گونه درخواستی نداشته اید و همیشه روی حقوق خودتان برنامه ریزی می کردید و ایشان را از مسئولیت مرد بودن و همسر بودن خود دور کرده اید. شوهرتان هم به مرور نیازهای شما را فراموش کرده و تمام هدفش تامین مخارج زندگی و به قول خودتان جلو افتادن در زندگی به هر قیمتی شده است.

مسئله بعدی این است که شما در زندگی چقدرقرار است به عنوان یک همسر در کنار شوهرتان باشید و معنای زندگی مشترک را در چه مسائلی می بینید؟!

گاهی اوقات صحبت اطرافیان و نوع نگاه آن ها به زندگی مشترک باعث تغییر نگاه ما می شود؛ این در صورتی است که ما برای زندگی مشترک خود هیچ هدف و معنایی نداشته باشیم و به قولی بادی به هر جهت باشیم و با کوچک ترین بادی توفان هایی در زندگی خودمان به راه بیندازیم که ندانیم ریشه اصلی آن از کجا بوده است.
خوبی های شوهرتان را ببینید و هدفش که جلو افتادن زندگی تان است.

در ضمن با این عبارت ها که قربی پیش شوهرم ندارم و ... خودتان و زحمات تان را در این زندگی نادیده نگیرید.

در پایان هم با شوهرتان در یک فضا و زمان مناسب به گفت و گو بنشینید و همان طور که بارها در این صفحه درباره اصول یک گفت و گوی صحیح نکاتی مطرح شده است، حرف دل تان را به او بگویید.
مرجع : روزنامه خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نرگس
Iran, Islamic Republic of
معلم و 28ساله ام ،همین یه ماه پیش یه خواستگار31ساله داشتم ،استاددانشگاه ، در مراسم خواستگاری مادرش خیلی میگف ، این دوره زمونه با یه حقوق زندگی زن وشوهرا نمیچرخه و میگف کل جهازم چقدر می ارزه و....و خودشم گف داره ماشین گرونی میخره و آیا میتونه رو حقوق من حساب کنه و خونه هم نداره و میخواد بیادش طبقه 3ویلایی خونه مابعدازدواج زندگی کنه و..... تازه دودفعه تو حرفاش فحش زشت بود و فقط شیرینی خشک آورده بودنو دسته گل نداشتن وتاآخرمراسم سه چهارم شیرینی ها ی خشکشونو خوردن به علاوه میوه های ما و،حالا ویژگیهای ظاهریش ،قدکوتاه 170سانت و عینکی ،بدجور پول پرست بودن جوابشون کردیم ،بعضی مردم چقدرپرروهستن
Iran, Islamic Republic of
اینکه به خاستگار جواب اری یا نه بدین حق شماست ولی متاسفم یه معلم که با چنین ادبیاتی در مورد یه خاستگار که باب میلش نیست متن مینویسه عهده دار تدریس و تربیت فرزندم باشه .
خاستگار ندیده
Iran, Islamic Republic of
الان شما از خوردن میوه ها و شیرینیشون ناراحتین یا از طول قدشون ؟
Iran, Islamic Republic of
وقتی جامعه به سمت استقلال زن پیش میره و کار و تحصیل و درآمد برای زنان در اولویت قرار میگیره ! نمیشه مردها رو بخاطر شریک دونستن همسرانشون در تامین زندگی دونفره سرزنش کرد .
حسین رضا تاجیک
Iran, Islamic Republic of
الان خیلی مردها ئنبال زن کارمند می گردند . واقعا مگر می شود با یک حقوق زندگی را چرخاند ؟! گرچه می دانیم زن کارمند دیگر مانند زن خانه دار به شوهر و بچه هاش نمی رسد و برای شوهرش هم ارزش قایل نیست ولی چه می توان کرد ؟ به قول یکی از نویسندگان دوران مدرن دوران استیلای زن و زر و ابزار است .
Iran, Islamic Republic of
مردای گدا وبی عرضه که پول دوستن میرن خواستگاری دخترای شاغل فقط واسه پول،این کثیفترین کاری هس که یه پسربی غیرت میتونه انجام بده،درچنین زندگی عشق وجودنداره ،خیانت وجودداره وپول دوستی ،تنهاموندن بهترازاین نوع ازدواج هس که دختروواسه پولش بخوان ونه خودش
قاسم
Iran, Islamic Republic of
تامین مخارج زندگی ومخارج همسر ازجمله خوراک و پوشاک و مسکن و....در هرشرایط برعهده شوهر است اگرشوهر مسولیت پذیر باشد حتی اجازه نمیده خانمش از حقوق خودش برای خودش خرج کنه مگر اینکه خانم با رضایت خودش به خرید لباس یا بعضی ما یحتاج برای خودش اقدام کند خانم خونه حتی شاغل هم باشد مسولیت تامین مالی خانواده را برعهده ندارد مرد خونه نباید به خودش همچین اجازه ای بدهد که از حقوق همسرش استفاده کند
مرررررررد
Iran, Islamic Republic of
پول زنها اصلا برکت نداره. .... یا خرج لوازم آرایش میشه. یا خرج عمل زیبایی بینی. یا هدیه واسه این و اون. خلاصه روی پول زنتون اصلا حساب نکنید.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند