شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۲ / ۱۲:۴۰
کد مطلب: 18156
۵
۱

تصوير/شاخص‌های رتبه‌بندی معلمان و عناوین رتبه‌ها

رئیس روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از بارگذاری کتابچه طرح پیشنهادی نظام رتبه بندی حرفه ای معلمان و جذب و تأمین منابع انسانی بر روی سایت این وزارتخانه خبر داد.
به گزارش میگنا، علی فرهادی گفت: معلمان برای آشنایی با شرایط احراز رتبه های مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم باید این کتابچه را به صورت کامل مطالعه کنند تا از شرایط و ضوابط لازم احراز رتبه های مذکور مطلع شوند.

وی افزود: در این کتابچه به شاخص هایی همچون؛ کیفیت تدریس، سابقه خدمت، مدرک تحصیلی ، پژوهش و نوآوری، نمره ارزشیابی رضایت مندی به عنوان شرایط احراز رتبه توسط معلمان اشاره شده است.
این کتابچه از روز سه شنبه 4 تیرماه بر روی سایت وزارت آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.
اجرای رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان و ساماندهی جذب و تأمین نیروی انسانی
با موافقت دولت و در راستای اجرای سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان و ساماندهی جذب و تأمین نیروی انسانی اجرا می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و تایید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده(54) قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب 1386- و بند (الف) ماده(19) و ماده(50) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران -مصوب 1389- تصویب کرد؛ وزارت آموزش و پرورش موظف است ظرف حداکثر سه سال برای اجرای رتبه بندی حرفه ای معلمان و ساماندهی جذب و تامین نیروی انسانی اقدام کند.
بر این اساس، جذب و تامین منابع انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش اعم از آموزشی، پرورشی، مدیریت، امور اداری و فنی در تمام دوره های تحصیلی به صورت امر حاکمیتی و صرفاً از طریق مراکز آموزش عالی وابسته به آموزش و پرورش (دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی) انجام می پذیرد.

استخدام رسمی مشمولان طرح رتبه بندی حرفه ای معلمان با رعایت قوانین و مقررات استخدامی منوط به کسب گواهینامه صلاحیت حرفه ای معلمان و طی دوره آزمایشی به مدت حداقل شش ماه و حداکثر سه سال است. همچنین وزارت آموزش و پرورش مکلف است؛ حداکثر طی یک سال پس از ابلاغ این مصوبه برای صدور گواهی نامه صلاحیت حرفه ای معلمان بر اساس شیوه نامه ارزیابی و سنجش صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای اقدام کند.

این گواهی نامه لازمه انجام خدمت معلمی در بخش های دولتی و غیر دولتی است. بر اساس این مصوبه، افزایش انگیزه و کارایی معلمان در انجام وظایف و اثر بخشی فعالیت های آنان برای شکوفا شدن شایستگی های دانش آموزان، ارتقای منزلت اجتماعی و صلاحیت و مرجعیت علمی و مهارت های حرفه ای معلمان و بالابردن سطح معیشت آنان، توسعه مشارکت معلمان در فرایند بهسازی برنامه های آموزشی، پژوهشی، تربیتی و فرهنگی، سنجش مستمر صلاحیت های تخصصی و حرفه ای معلمان، ایجاد انگیزه در زمینه سازی برای مشارکت و دخالت دانش آموزان در امر تعلیم و تربیت و بهبود و ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و ایجاد رابطه بین درجه کارایی و میزان پرداخت از اهداف طبقه بندی شایستگی های معلمان حسب شاخص های چهارگانه فرهنگی، تربیتی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی است. این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ش
Iran, Islamic Republic of
با سلام چرابرای نیروهای خدماتی رتبه بندی لحاظ نشده واقعاٌ به این قشر زحمتکش ظلم نیست ....
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.