مصاحبه با سياوش مهران فر اول كنكور در گروه علومتجربي
توكل به خدا بهترين اميد در دوران كنكور است
نفر اول كنكور تجربي گفت: توكل به خدا بهترين اميد در دوران كنكور است، خدا مزد انسانهاي تلاشگر را ميدهد.
به گزارش فارس از مشهد، ورود به دانشگاه چند سالي است كه در كشور از حالت آرزو خارج شده و با افزايش دانشگاههايي همچون پيام نور و غيرانتفاعي هر ساله به ميزان پذيرفتهشدگان آن اضافه ميشود با اين وجود قرار گرفتن در رديف بهترينهاي كنكور همواره به عنوان يك آرزو در دل شركتكنندهها هنوز هم وجود دارد.
اين آرزو را وقتي ميتوان بيشتر درك كرد كه پاي صحبت بچههايي بنشيني كه ماهها و شايد سالها براي كسب نتيجه مطلوب در كنكور تلاش ميكنند، امسال با انتشار اسامي 10نفر برتر در هر گروه آزمايشي خوشبختانه طلسم رتبههاي برتر كنكور توسط دانش آموزان استان شكسته شد و سياوش مهران توانست با كسب رتبه يك در گروه آزمايشي علوم تجربي پنجرههاي اميد را در دل دانش آموزان خراساني باز كند و مسئولان استان را به فكر برنامهريزي بيشتر در رابطه با كنكور دانش آموزان استان بيندازد.
آنچه در ذيل از نظرتان ميگذرد گفتوگوي تفصيلي با سياوش مهران جوان 17ساله مشهدي و رتبه يك كنكور تجربي سال 1390 است كه در دفتر خبرگزاري فارس خراسان رضوي در مشهد حاضر شد.
* آقاي مهران فكر كسب رتبه تك رقمي در كنكور را داشتي؟
مهران: هدف من از همان ابتدا كه براي كنكور برنامهريزي ميكردم كسب رتبه تك رقمي در كنكور بود و با توجه به رتبههاي آزمونهاي آزمايشي رسيدن به اين هدف براي من محقق شده بود.
* از چه زماني براي كنكور درس خواندي؟
مهران: با توجه به اينكه امسال 25درصد سوابق تحصيلي بر نتيجه كنكور تاثيرگذار بود من از سال سوم دبيرستان براي كنكور درس خواندم، آمادگي خود را براي امتحانات نهايي سال سوم بالا بردم تا با استرس كمتري در سال چهارم براي كنكور درس بخوانم.
* نقش مدرسه و معلم را در كسب نتيجه كنكور چقدر مهم ميدانيد؟
مهران: بخش زيادي از يادگيري من سر كلاس درس بود، به نظر من نحوه بيان معلم و شرايط مدرسه نقش مهمي در يادگيري و در نهايت ارايه آنها در امتحان كنكور دارد.
* به نظر شما استفاده از كتابهاي كمك درسي چقدر بر نتيجه كنكور تاثيرگذار است؟
مهران: كتاب درسي حرف اول را در كنكور ميزند، اگر دانش آموز بر مطالب كتاب تمركز داشته باشد در نتيجه برخورد راحتتري با سؤالات كنكور خواهد داشت، كتابهاي كمك درسي در درجه دوم براي يادگيري قرار دارند.
* شركت در آزمونهاي شبيه سازي شده و قرار دادن گرفتن داوطلب در فضاي واقعي كنكور چقدر مفيد است؟
مهران: مدرسه ما چند روز قبل از كنكور، آزمون سال 1389 را در فضايي بسيار نزديك با كنكور واقعي برگزار كرد و شركت در همان آزمون به من در برخورد با كنكور واقعي بسيار كمك كرد و نقش ويژهاي در كاهش استرس من در سر جلسه داشت.
* در جلسه كنكور با كمبود وقت هم مواجه شدي؟
مهران: چند دقيقه اول استرس داشتم، بعد از اينكه همه سؤالها را يك دور مرور كردم سعي كردم با استفاده از دانستههاي خود پاسخهاي صحيح را انتخاب كنم، سؤالات ادبيات سختتر از ديگر سؤالات بود.
* برنامه درسي روزانه شما براي آمادگي كنكور چگونه بود؟
مهران: روزهايي كه مدرسه نميرفتم صبح از ساعت 7:30 دقيقه تا 12درس ميخواندم، ظهرها حدود يكساعت استراحت ميكردم و از ساعت 16 تا 21 شب دوباره به صورت مفيد درس ميخواندم، فقط يك ماه مانده به كنكور براي اينكه بتوانم خود را به شرايط واقعي نزديك كنم از ساعت 6:30 دقيقه صبح برنامه درسي را شروع ميكردم.
* در اين مدت فقط درس ميخواندي؟
مهران: من در روزهاي نوروز دو روز را براي ديد و بازديد اختصاص دادم، نگاه كردن تلويزيون، خواندن رمان و كار با كامپيوتر هم از ديگر فوق برنامههاي من در ايام كنكور بود.
* به انتخاب رشته هم فكر كردهاي؟
مهران: هدف من از تغيير رشته در سال سوم از رياضي به تجربي ادامه تحصيل در رشته پزشكي بود، آرزوي من خدمت به انسانها است كه فكر ميكنم اگر بتوانم پزشك موفقي شوم به اين آرزو دست خواهم يافت.
* فكر ميكني مهمترين مشكلي كه سيستم در رابطه با كنكور دارد چيست؟
مهران: در خردادماه بود كه از طرف آموزش و پرورش يك همايش با حضور اساتيد برتر كنكور و مشاوران گذاشته شد، اين جلسه بسيار مفيد بود اما در خرداد ماه دانش آموز وقتي براي يادگيري ندارد، خرداد زمان مرور مطالب و جمعبندي آن است.
وي ادامه داد: فكر ميكنم اگر ما در استان به دنبال كسب نتايج خوب در كنكور هستيم بايد براي آن برنامهريزي جدي داشته باشيم، در اين سالها طراحان سؤال از تهران هستند و به همين دليل دانش آموزان تهراني با سوالات واقعي كنكور آشنايي بيشتري دارند.
مهران فراهم كردن شرايطي براي حضور اساتيد كنكور ايران در مشهد را راهي براي تغيير موازنه نفرات برتر كنكور به نفع استان دانست و افزود: اگر معلمان ما به سمت تاليف كتابهاي تخصصي كنكور حركت كنند تاثير مثبتي بر نتايج كنكور در سالهاي آينده دارد.
* با كنكوريهاي سال 1391 چه حرفي داري؟
مهران: اول از همه اميدوار باشيد، به خود و تواناييهاي خودتان اعتماد كنيد، همواره تلاش خود را كنيد و بعد از آن به خدا توكل كنيد چون خدا بهترين اميد در دوران كنكور است.
مهران تصريح كرد: در دوران جمع بندي متوجه ميشوي كه مطلبي را فراموش كردهاي، اينجا اگر به تلاش خود ايمان داشته باشي موفق ميشوي چون خدا مزد انسانهايي كه تلاش ميكنند را ميدهد.
حتي در سال كنكور هم تلويزيون، رمان و بازي هاي كامپيوتري را كنار نگذاشتم سياوش مهران در پاسخ به اين سؤال كه آيا تفريحات خود را در طي چند وقت اخير حذف كرده بودي، گفت: خير، من تلويزيون تماشا ميكردم، رمان ميخواندم و حتي بازيهاي كامپيوتري ميكردم.
سياوش مهران نفر اول گروه علومتجربي در كنكور سراسري سال 90 در پاسخ به اين سؤال كه براي شركت در كنكور سراسري روزانه چند ساعت مطالعه ميكرديد، گفت: در اوايل سال تحصيلي و با توجه به اينكه به دبيرستان ميرفتم، روزانه 7 تا 8 ساعت مطالعه داشتم اما ماه آخر پيش از كنكور روزانه 10 تا 11 ساعت مطالعه ميكردم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا در كلاسهاي تقويتي هم شركت كرديد، افزود: تنها در 2 درس در كلاسهاي تقويتي شركت كردم، يكي در درس زيستشناسي كه بسيار به آن تأكيد داشتم و ديگري هم درس فيزيك بود.
مهران در خصوص دلايلي كه موجب شد تا نفر اول گروه علومتجربي در كنكور سراسري سال 90 شود، خاطرنشان كرد: من سعي ميكردم بيشتر روي كتابهاي درسي تمركز داشته باشم و چون در كنكورهاي آزمايشي هم شركت داشتم، براي شركت در كنكور سراسري پيشزمينههايي را براي خودم فراهم كرده بودم.
نفر اول گروه علومتجربي در كنكور سراسري امسال در پاسخ به اين سؤال كه آيا تفريحات خود را در طي چند وقت اخير حذف كرده بودي، تصريح كرد: خير اينطور نيست. من تلويزيون تماشا ميكردم، رمان ميخواندم و حتي بازيهاي كامپيوتري ميكردم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه بيشتر چه كساني مشوق شما براي رسيدن به اين مرحله بودند، گفت: پدر و مادرم مشوق اصلي من بودند و به من دلداري و اميدواري ميدادند. اگر در آزمونهاي آزمايشي نتيجه خوبي نميآوردم به من دلداري ميدادند و مرا از ناراحتي در ميآوردند. مهران در پاسخ به اين سؤال كه آيا فكر ميكردي رتبه اول گروه اول علومتجربي را كسب كني، اظهار داشت: فكر نميكردم نفر اول كنكور در گروه علومتجربي باشم اما رتبه تك رقمي را در ذهن خود داشتم.
نفر اول گروه علومتجربي در كنكور سراسري امسال در پاسخ به اين سؤال كه كدام رشته و دانشگاه را براي تحصيل انتخاب ميكني، گفت: رشته پزشكي دانشگاه تهران را براي تحصيل انتخاب خواهم كرد.
وي در پايان و در توصيهاي به متقاضياني كه در كنكور سراسري امسال قبول نشدهاند، خاطرنشان كرد: اين افراد اگر ميبينند كه توانايي و علاقه دارند تا يك سال ديگر تلاش كنند و در كنكور آينده شركت كنند به اين امر بپردازند. كنكور يكي از انتخابهاي زندگي است اما بايد توجه داشت كه ميتوان در مرحلههاي ديگر زندگي نيز موفق بود.
پدر نفر اول كنكور تجربي: آموزش و پرورش مسئول نتايج ضعيف كنكور است
پدر نفر اول كنكور تجربي گفت: سهم استان خراسان رضوي با تمام ظرفيتهايش فقط يكنفر برتر است، من فكر ميكنم آموزش و پرورش مسئول نتايج ضعيف كنكور در استان است.
به گزارش فارس از مشهد، فرشيد مهران صبح امروز در دفتر خبرگزاري فارس خراسان رضوي در مشهد اظهار داشت: اگر با دقت نتايج نفرات برتر را بررسي كنيد متوجه ميشويد كه مازندران، تبريز و ديگر استانها چقدر نفر برتر دارند اما سهم هر سه استان خراسان فقط يك نفر برتر است.
پدر نفر اول كنكور تجربي با بيان اينكه مدارس تيزهوشان مشهد با نوع مشابه خود در تهران تفاوتهاي زيادي دارند گفت: در تهران به دانشآموز و دبيري كه در مدارس تيزهوشان هستند توجه ويژهاي دارند، كه ما در مشهد اين را نميبينيم.
مهران با اشاره به اينكه تقويت مدارس تيزهوشان تاثير مثبتي بر مدارس عادي خواهد داشت، گفت: وقتي در اين مدارس تقويت شود متقابلا مدارس عادي هم از آنها تاثير خواهد پذيرفت و اين مسئله در بلند مدت به نفع ساختار آموزشي استان تمام ميشود.
وي تصريح كرد: اگر تجربه امروز را شش ماه قبل هم داشتم قطعا كمتر در مسائل درسي فرزندم دخالت ميكردم، سياوش با كسب اين رتبه جواب اعتماد من و مادر خود را داد.
پدر نفر اول كنكور تجربي خطاب به پدرها و مادراني كه امسال فرزند كنكوري دارند، گفت: به بچهها اعتماد كنيد و از دور با دادن مشورت آنها را در برنامهريزي و درس خواندن ياري دهيد.
مهران در ادامه با بيان اينكه سياوش ثابت كرد كه اگر چيزي را بخواهي به آن دست خواهي يافت، گفت: من و همسرم از سالها قبل براي چنين روزي برنامهريزي كرده بوديم، زماني كه استعداد سياوش را در دوران ابتدايي ديديم شرايط جهشي خواندن سال دوم را فراهم كرديم و همواره در طي اين سالها منتظر نتيجه زحمات خود بوديم.
اين دكتر داروساز با اشاره به اينكه خانواده در دنياي امروز مهمترين تاثير را بر بچهها دارند، گفت: اگر من و همسرم در مقاطع مختلف تحصيلي از سياوش حمايت نميكرديم پايه درسي او تقويت نميشد و تلاش او به ثمر نمينشست.
نفر اول كنكور تجربي گفت: توكل به خدا بهترين اميد در دوران كنكور است، خدا مزد انسانهاي تلاشگر را ميدهد.
به گزارش فارس از مشهد، ورود به دانشگاه چند سالي است كه در كشور از حالت آرزو خارج شده و با افزايش دانشگاههايي همچون پيام نور و غيرانتفاعي هر ساله به ميزان پذيرفتهشدگان آن اضافه ميشود با اين وجود قرار گرفتن در رديف بهترينهاي كنكور همواره به عنوان يك آرزو در دل شركتكنندهها هنوز هم وجود دارد.
اين آرزو را وقتي ميتوان بيشتر درك كرد كه پاي صحبت بچههايي بنشيني كه ماهها و شايد سالها براي كسب نتيجه مطلوب در كنكور تلاش ميكنند، امسال با انتشار اسامي 10نفر برتر در هر گروه آزمايشي خوشبختانه طلسم رتبههاي برتر كنكور توسط دانش آموزان استان شكسته شد و سياوش مهران توانست با كسب رتبه يك در گروه آزمايشي علوم تجربي پنجرههاي اميد را در دل دانش آموزان خراساني باز كند و مسئولان استان را به فكر برنامهريزي بيشتر در رابطه با كنكور دانش آموزان استان بيندازد.
آنچه در ذيل از نظرتان ميگذرد گفتوگوي تفصيلي با سياوش مهران جوان 17ساله مشهدي و رتبه يك كنكور تجربي سال 1390 است كه در دفتر خبرگزاري فارس خراسان رضوي در مشهد حاضر شد.
* آقاي مهران فكر كسب رتبه تك رقمي در كنكور را داشتي؟
مهران: هدف من از همان ابتدا كه براي كنكور برنامهريزي ميكردم كسب رتبه تك رقمي در كنكور بود و با توجه به رتبههاي آزمونهاي آزمايشي رسيدن به اين هدف براي من محقق شده بود.
* از چه زماني براي كنكور درس خواندي؟
مهران: با توجه به اينكه امسال 25درصد سوابق تحصيلي بر نتيجه كنكور تاثيرگذار بود من از سال سوم دبيرستان براي كنكور درس خواندم، آمادگي خود را براي امتحانات نهايي سال سوم بالا بردم تا با استرس كمتري در سال چهارم براي كنكور درس بخوانم.
* نقش مدرسه و معلم را در كسب نتيجه كنكور چقدر مهم ميدانيد؟
مهران: بخش زيادي از يادگيري من سر كلاس درس بود، به نظر من نحوه بيان معلم و شرايط مدرسه نقش مهمي در يادگيري و در نهايت ارايه آنها در امتحان كنكور دارد.
* به نظر شما استفاده از كتابهاي كمك درسي چقدر بر نتيجه كنكور تاثيرگذار است؟
مهران: كتاب درسي حرف اول را در كنكور ميزند، اگر دانش آموز بر مطالب كتاب تمركز داشته باشد در نتيجه برخورد راحتتري با سؤالات كنكور خواهد داشت، كتابهاي كمك درسي در درجه دوم براي يادگيري قرار دارند.
* شركت در آزمونهاي شبيه سازي شده و قرار دادن گرفتن داوطلب در فضاي واقعي كنكور چقدر مفيد است؟
مهران: مدرسه ما چند روز قبل از كنكور، آزمون سال 1389 را در فضايي بسيار نزديك با كنكور واقعي برگزار كرد و شركت در همان آزمون به من در برخورد با كنكور واقعي بسيار كمك كرد و نقش ويژهاي در كاهش استرس من در سر جلسه داشت.
* در جلسه كنكور با كمبود وقت هم مواجه شدي؟
مهران: چند دقيقه اول استرس داشتم، بعد از اينكه همه سؤالها را يك دور مرور كردم سعي كردم با استفاده از دانستههاي خود پاسخهاي صحيح را انتخاب كنم، سؤالات ادبيات سختتر از ديگر سؤالات بود.
* برنامه درسي روزانه شما براي آمادگي كنكور چگونه بود؟
مهران: روزهايي كه مدرسه نميرفتم صبح از ساعت 7:30 دقيقه تا 12درس ميخواندم، ظهرها حدود يكساعت استراحت ميكردم و از ساعت 16 تا 21 شب دوباره به صورت مفيد درس ميخواندم، فقط يك ماه مانده به كنكور براي اينكه بتوانم خود را به شرايط واقعي نزديك كنم از ساعت 6:30 دقيقه صبح برنامه درسي را شروع ميكردم.
* در اين مدت فقط درس ميخواندي؟
مهران: من در روزهاي نوروز دو روز را براي ديد و بازديد اختصاص دادم، نگاه كردن تلويزيون، خواندن رمان و كار با كامپيوتر هم از ديگر فوق برنامههاي من در ايام كنكور بود.
* به انتخاب رشته هم فكر كردهاي؟
مهران: هدف من از تغيير رشته در سال سوم از رياضي به تجربي ادامه تحصيل در رشته پزشكي بود، آرزوي من خدمت به انسانها است كه فكر ميكنم اگر بتوانم پزشك موفقي شوم به اين آرزو دست خواهم يافت.
* فكر ميكني مهمترين مشكلي كه سيستم در رابطه با كنكور دارد چيست؟
مهران: در خردادماه بود كه از طرف آموزش و پرورش يك همايش با حضور اساتيد برتر كنكور و مشاوران گذاشته شد، اين جلسه بسيار مفيد بود اما در خرداد ماه دانش آموز وقتي براي يادگيري ندارد، خرداد زمان مرور مطالب و جمعبندي آن است.
وي ادامه داد: فكر ميكنم اگر ما در استان به دنبال كسب نتايج خوب در كنكور هستيم بايد براي آن برنامهريزي جدي داشته باشيم، در اين سالها طراحان سؤال از تهران هستند و به همين دليل دانش آموزان تهراني با سوالات واقعي كنكور آشنايي بيشتري دارند.
مهران فراهم كردن شرايطي براي حضور اساتيد كنكور ايران در مشهد را راهي براي تغيير موازنه نفرات برتر كنكور به نفع استان دانست و افزود: اگر معلمان ما به سمت تاليف كتابهاي تخصصي كنكور حركت كنند تاثير مثبتي بر نتايج كنكور در سالهاي آينده دارد.
* با كنكوريهاي سال 1391 چه حرفي داري؟
مهران: اول از همه اميدوار باشيد، به خود و تواناييهاي خودتان اعتماد كنيد، همواره تلاش خود را كنيد و بعد از آن به خدا توكل كنيد چون خدا بهترين اميد در دوران كنكور است.
مهران تصريح كرد: در دوران جمع بندي متوجه ميشوي كه مطلبي را فراموش كردهاي، اينجا اگر به تلاش خود ايمان داشته باشي موفق ميشوي چون خدا مزد انسانهايي كه تلاش ميكنند را ميدهد.
حتي در سال كنكور هم تلويزيون، رمان و بازي هاي كامپيوتري را كنار نگذاشتم سياوش مهران در پاسخ به اين سؤال كه آيا تفريحات خود را در طي چند وقت اخير حذف كرده بودي، گفت: خير، من تلويزيون تماشا ميكردم، رمان ميخواندم و حتي بازيهاي كامپيوتري ميكردم.
سياوش مهران نفر اول گروه علومتجربي در كنكور سراسري سال 90 در پاسخ به اين سؤال كه براي شركت در كنكور سراسري روزانه چند ساعت مطالعه ميكرديد، گفت: در اوايل سال تحصيلي و با توجه به اينكه به دبيرستان ميرفتم، روزانه 7 تا 8 ساعت مطالعه داشتم اما ماه آخر پيش از كنكور روزانه 10 تا 11 ساعت مطالعه ميكردم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا در كلاسهاي تقويتي هم شركت كرديد، افزود: تنها در 2 درس در كلاسهاي تقويتي شركت كردم، يكي در درس زيستشناسي كه بسيار به آن تأكيد داشتم و ديگري هم درس فيزيك بود.
مهران در خصوص دلايلي كه موجب شد تا نفر اول گروه علومتجربي در كنكور سراسري سال 90 شود، خاطرنشان كرد: من سعي ميكردم بيشتر روي كتابهاي درسي تمركز داشته باشم و چون در كنكورهاي آزمايشي هم شركت داشتم، براي شركت در كنكور سراسري پيشزمينههايي را براي خودم فراهم كرده بودم.
نفر اول گروه علومتجربي در كنكور سراسري امسال در پاسخ به اين سؤال كه آيا تفريحات خود را در طي چند وقت اخير حذف كرده بودي، تصريح كرد: خير اينطور نيست. من تلويزيون تماشا ميكردم، رمان ميخواندم و حتي بازيهاي كامپيوتري ميكردم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه بيشتر چه كساني مشوق شما براي رسيدن به اين مرحله بودند، گفت: پدر و مادرم مشوق اصلي من بودند و به من دلداري و اميدواري ميدادند. اگر در آزمونهاي آزمايشي نتيجه خوبي نميآوردم به من دلداري ميدادند و مرا از ناراحتي در ميآوردند. مهران در پاسخ به اين سؤال كه آيا فكر ميكردي رتبه اول گروه اول علومتجربي را كسب كني، اظهار داشت: فكر نميكردم نفر اول كنكور در گروه علومتجربي باشم اما رتبه تك رقمي را در ذهن خود داشتم.
نفر اول گروه علومتجربي در كنكور سراسري امسال در پاسخ به اين سؤال كه كدام رشته و دانشگاه را براي تحصيل انتخاب ميكني، گفت: رشته پزشكي دانشگاه تهران را براي تحصيل انتخاب خواهم كرد.
وي در پايان و در توصيهاي به متقاضياني كه در كنكور سراسري امسال قبول نشدهاند، خاطرنشان كرد: اين افراد اگر ميبينند كه توانايي و علاقه دارند تا يك سال ديگر تلاش كنند و در كنكور آينده شركت كنند به اين امر بپردازند. كنكور يكي از انتخابهاي زندگي است اما بايد توجه داشت كه ميتوان در مرحلههاي ديگر زندگي نيز موفق بود.
پدر نفر اول كنكور تجربي: آموزش و پرورش مسئول نتايج ضعيف كنكور است
پدر نفر اول كنكور تجربي گفت: سهم استان خراسان رضوي با تمام ظرفيتهايش فقط يكنفر برتر است، من فكر ميكنم آموزش و پرورش مسئول نتايج ضعيف كنكور در استان است.
به گزارش فارس از مشهد، فرشيد مهران صبح امروز در دفتر خبرگزاري فارس خراسان رضوي در مشهد اظهار داشت: اگر با دقت نتايج نفرات برتر را بررسي كنيد متوجه ميشويد كه مازندران، تبريز و ديگر استانها چقدر نفر برتر دارند اما سهم هر سه استان خراسان فقط يك نفر برتر است.
پدر نفر اول كنكور تجربي با بيان اينكه مدارس تيزهوشان مشهد با نوع مشابه خود در تهران تفاوتهاي زيادي دارند گفت: در تهران به دانشآموز و دبيري كه در مدارس تيزهوشان هستند توجه ويژهاي دارند، كه ما در مشهد اين را نميبينيم.
مهران با اشاره به اينكه تقويت مدارس تيزهوشان تاثير مثبتي بر مدارس عادي خواهد داشت، گفت: وقتي در اين مدارس تقويت شود متقابلا مدارس عادي هم از آنها تاثير خواهد پذيرفت و اين مسئله در بلند مدت به نفع ساختار آموزشي استان تمام ميشود.
وي تصريح كرد: اگر تجربه امروز را شش ماه قبل هم داشتم قطعا كمتر در مسائل درسي فرزندم دخالت ميكردم، سياوش با كسب اين رتبه جواب اعتماد من و مادر خود را داد.
پدر نفر اول كنكور تجربي خطاب به پدرها و مادراني كه امسال فرزند كنكوري دارند، گفت: به بچهها اعتماد كنيد و از دور با دادن مشورت آنها را در برنامهريزي و درس خواندن ياري دهيد.
مهران در ادامه با بيان اينكه سياوش ثابت كرد كه اگر چيزي را بخواهي به آن دست خواهي يافت، گفت: من و همسرم از سالها قبل براي چنين روزي برنامهريزي كرده بوديم، زماني كه استعداد سياوش را در دوران ابتدايي ديديم شرايط جهشي خواندن سال دوم را فراهم كرديم و همواره در طي اين سالها منتظر نتيجه زحمات خود بوديم.
اين دكتر داروساز با اشاره به اينكه خانواده در دنياي امروز مهمترين تاثير را بر بچهها دارند، گفت: اگر من و همسرم در مقاطع مختلف تحصيلي از سياوش حمايت نميكرديم پايه درسي او تقويت نميشد و تلاش او به ثمر نمينشست.