ساعت كاري مشاوران مدارس طبق قانون بايد 24 ساعت كاري باشد
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با بيان اينكه فعاليت مشاوران تخصصي مدارس از ميزان قانوني بيشتر است، گفت: براي مشاوران تخصصي 30 ساعت كاري در هفته ابلاغ شده است در حالي كه مشاوران طبق قانون بايد 24 ساعت در هفته فعاليت كنند.
به گزارش میگنا، اسدالله عباسي در گفتوگو با فارس با بيان اينكه در حال حاضر 12هزار و 500 مشاور در مدارس مشغول به فعاليت هستند، اظهار داشت: با استخدام 10 هزار مشاور در مقطع راهنمايي، تا حد زيادي مشكلات آموزش و پرورش در اين زمينه برطرف ميشود.
وي با اشاره به اينكه در تمام دنيا مشاوره در مقطع راهنمايي اهميت بالايي دارد، ادامه داد: متأسفانه تا اين زمان در مدارس ايران كمتر به اين مهم توجه شده است كه با تحقق امر استخدام نيروهاي مشاوره در سال تحصيلي 90 ـ 1389، آموزش و پرورش به اين مهم جامعه عمل ميپوشاند.
* نقش مشاوره در مدارس كمرنگ است
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نيز با اشاره به كمرنگ شدن نقش مشاوره در مدارس تصريح كرد: مشاوره تحصيلي بايد در همه مقاطع وجود داشته باشد و دانشآموزان بايد در مقطع راهنمايي مشاوره شوند تا توانايي و استعدادهاي آنها شكوفا شود و بتوانند در مقطع دبيرستان انتخاب رشتهاي درست مطابق با علاقه و استعداد خود انجام دهند.
عباسي افزود: در حال حاضر مدارس مقطع راهنمايي فاقد مشاور هستند و اين يكي از مهمترين مشكلات آموزش و پرورش در امر مشاوره تحصيلي است.
* ساعت كاري مشاوران طبق قانون بايد 24 ساعت كاري باشد
وي با اعلام وظايف مشاوران در مدارس بيان كرد: يكي از وظايف مشاوران علاوه بر انتخاب رشته براي دانشآموزان، توجه به ساختار شخصيتي آنهاست و مشاوران بايد از روحيات رفتار و خواستههاي دانشآموزان آگاه باشند تا بتوانند محيطي پويا و با نشاطي براي دانشآموزان در مدارس فراهم كنند.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به ساعت كاري مشاوران گفت: يكي از مشكلاتي كه براي مشاوران وجود دارد، ساعت كاري آنهاست چرا كه براي مشاوران تخصصي با وجود كار زياد و مشاوره تخصصي، 30 ساعتكاري در هفته ابلاغ شده است در حالي كه ساعت كاري مشاوران طبق قانون بايد 24 ساعت كاري در هفته باشد.
عباسي با اشاره به اينكه مشاوران نقش بسيار مهمي در مدارس براي كيفيت بخشي به آموزش دارند، خاطرنشان كرد: اميدواريم با ارائه راهكارهاي شايسته از جانب آموزش و پرورش در رابطه با فعاليت مشاوران، اين نقش در مدارس بسيار پررنگتر و پوياتر جلوه كند.
به گزارش میگنا، اسدالله عباسي در گفتوگو با فارس با بيان اينكه در حال حاضر 12هزار و 500 مشاور در مدارس مشغول به فعاليت هستند، اظهار داشت: با استخدام 10 هزار مشاور در مقطع راهنمايي، تا حد زيادي مشكلات آموزش و پرورش در اين زمينه برطرف ميشود.
وي با اشاره به اينكه در تمام دنيا مشاوره در مقطع راهنمايي اهميت بالايي دارد، ادامه داد: متأسفانه تا اين زمان در مدارس ايران كمتر به اين مهم توجه شده است كه با تحقق امر استخدام نيروهاي مشاوره در سال تحصيلي 90 ـ 1389، آموزش و پرورش به اين مهم جامعه عمل ميپوشاند.
* نقش مشاوره در مدارس كمرنگ است
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نيز با اشاره به كمرنگ شدن نقش مشاوره در مدارس تصريح كرد: مشاوره تحصيلي بايد در همه مقاطع وجود داشته باشد و دانشآموزان بايد در مقطع راهنمايي مشاوره شوند تا توانايي و استعدادهاي آنها شكوفا شود و بتوانند در مقطع دبيرستان انتخاب رشتهاي درست مطابق با علاقه و استعداد خود انجام دهند.
عباسي افزود: در حال حاضر مدارس مقطع راهنمايي فاقد مشاور هستند و اين يكي از مهمترين مشكلات آموزش و پرورش در امر مشاوره تحصيلي است.
* ساعت كاري مشاوران طبق قانون بايد 24 ساعت كاري باشد
وي با اعلام وظايف مشاوران در مدارس بيان كرد: يكي از وظايف مشاوران علاوه بر انتخاب رشته براي دانشآموزان، توجه به ساختار شخصيتي آنهاست و مشاوران بايد از روحيات رفتار و خواستههاي دانشآموزان آگاه باشند تا بتوانند محيطي پويا و با نشاطي براي دانشآموزان در مدارس فراهم كنند.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به ساعت كاري مشاوران گفت: يكي از مشكلاتي كه براي مشاوران وجود دارد، ساعت كاري آنهاست چرا كه براي مشاوران تخصصي با وجود كار زياد و مشاوره تخصصي، 30 ساعتكاري در هفته ابلاغ شده است در حالي كه ساعت كاري مشاوران طبق قانون بايد 24 ساعت كاري در هفته باشد.
عباسي با اشاره به اينكه مشاوران نقش بسيار مهمي در مدارس براي كيفيت بخشي به آموزش دارند، خاطرنشان كرد: اميدواريم با ارائه راهكارهاي شايسته از جانب آموزش و پرورش در رابطه با فعاليت مشاوران، اين نقش در مدارس بسيار پررنگتر و پوياتر جلوه كند.