مسئولین باید برنامه هایی اجرایی برای کاهش مرگ های جاده ای داشته باشند در کشور های دیگر بر روی تک تک مرگ ها و معلولیت ها کار علمی کرده و برای کاهش ان برنامه ریزی می کنند . به عنوان مثال شرح خاطره ای از کشور سوئد که یکی از کمترین مرگ های جاده ای را دارد خالی از فایده نیست. در آن سفر کوتاه وقتی راننده تاکسی شخصا کمربند ایمنی کودکان ما را در صندلی عقب ماشین چک و بعد از اطمینان و تاکید بر استفاده درست از آن حرکت کرد، متوجه شدم که کاهش مرگ های جاده ای بصورت اتفاقی و بدون برنامه ممکن نیست. حال با چه تدابیری آنها توانسته اند مشارکت رانندگان تاکسی برای کاهش مرگ و میر شهروندان را جلب و چه سهمی را برای انان در این کار عظیم قائل شده اند قصه دیگری است که در حوصله این نوشتار نیست. حال ببینیم ما برای حفظ جان کودکان مان در جاده های شهری و روستایی و خیابان های شهر چه برنامه هایی داریم.
چند روز دیگر مدارس کشور بازگشایی می شود و هزاران کودک و جوان را سرویس های مدارس بدون هیچگونه پروتکل ایمنی جابحا خواهند کرد. فی المثل هفت هشت نفر دانش آموز در یک خودروی غیر ایمن مانند پراید و...، در خیابان ها و اتوبان هایی که خطرناک تر از جاده های اصلی هستند جابجا خواهند شد. هنوز هم که هنوزه در بسیاری از اتوبوس و مینی بوسهای سرویسهای مدارس و دانشگاه ها خبری از کمربند ایمنی نیست و این درحالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا علاوه بر تضمین ایمنی سرویس مدارس و رعایت ظرفیت دقیق خودرو ، در اطراف مدارس مناطق بدون ترافیک (no-traffic zone)را اعلام و از تردد هر گونه خودرویی جلوگیری می کنند. لذا به عنوان یک شهروند داغدار دختران هرمزگانی از وزیر جدید اموزش و پرورش تقاضای دارم تا شروع سال تحصیلی جدید تا اطلاع ثانوی برنامه های اردویی را به حال تعویق انداخته و دستور العمل های ایمنی مناسبی را برای سرویس مدارس و سفرهای دانش اموزان در سفر های داخل و بین شهری تهیه و به اطلاع عمومی برسانند تا با همراهی سایر شهروندان و والدین به صورت کشوری اعمال گردد.
طرف را از مرکز ایران می برند شمال کشور ؟؟؟؟؟!!
بچه هارو از شمال می برند جنوب ؟!؟!؟!
بسه دیگه .مگه سربازیه که زوری باشه؟
فقط مسخره بازی . حالا دوستان برن به اون مادر بدبختی که با هزار امید بچه شو فرستاده ارد دلداری بدن . سرمایه عمر یک خانواده قطع نخاع و قطع عضو شده برین پاسخ بدین و مصاحبه بکنین. جواب کشته ها بماند اون دنیا