جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ / ۱۴:۲۹
کد مطلب: 28203
۰

روانشناسی نحوه کار کردن کارمندان و انتخاب غذا توسط آن‌ها

روانشناسی نحوه کار کردن کارمندان و انتخاب غذا توسط آن‌ها
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس جدید‌ترین گزارشات بدست آمده خلق و خوی افراد به شدت بر انتخاب نوع ماده غذایی انتخابی از سوی آن‌ها تاثیر گذار است و می‌تواند باعث شود که آن‌ها خوراکی‌هایی فاقد ارزش تغذیه‌ای را مصرف کنند.

گفتنی است، کار‌شناسان انگلیسی با مطالعه بر روی کارمندان انگلیسی دریافته‌اند که آن عده از کارمندانی که در محیط کاری خود دچار مشکلات کاری، پروژه‌های پیچیده و درگیری‌هایی از این قبیل هستند کمتر تمایل دارند که رژیم غذایی سالم خود را رعایت کنند و اغلب خوراکی‌هایی مضر، چرب و شیرین را در وعده‌های غذایی خود انتخاب می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کار‌شناسان اعتقاد دارند روحیه، خلق و خو و هیجانات روحی می‌تواند به شدت در انتخاب مواد غذایی توسط افراد موثر باشد.
کار‌شناسان همچنین دریافته‌اند در هنگام استرس و ناراحتی افراد بیشتر تمایل دارند که خوراکی‌هایی مانند چیپس، شکلات و یا نوشابه را مصرف کنند اما خوردن این خوراکی‌ها می‌تواند اثرات جبران ناپذیری بر سلامت آن‌ها بگذارد.
همچنین افسردگی می‌تواند باعث تند خوردن غذا و به تبع ان ایجاد مشکلاتی مانند مشکلات گوارشی و همینطور خرابی دندان‌ها در افراد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند