پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۳ / ۱۶:۰۰
کد مطلب: 25541
۰
۲
سخنگوی اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد

ساماندهی معلمان مازاد در ۱۳ فعالیت

ساماندهی معلمان مازاد در ۱۳ فعالیت
به گزارش پانا، مسعود ثقفی در پاسخ به این پرسش که برای ساماندهی نیروهای مازاد که دارای کسر ساعات موظف هستند چه راهکارهایی دارید؟ اظهار داشت: در شهر تهران 900 آموزگار در مقطع ابتدایی کم داریم و بیش از دو هزار و 400 نیرو در مقطع متوسطه اول و دوم مازاد داریم. معنای مازاد این است که اضافه بر ظرفیت موجود کلاس‌ها معلم داریم یعنی کلاس‌ها پرشده و کلاس خالی نداریم که معلم به کلاس درس برود.

وی افزود:‌ در بخشنامه راهکارهای استفاده بهینه از نیروهای دارای کسر ساعات موظف ذکر شده است که نیروهای مازاد که دارای کسر ساعات موظف هستند در 13 فعالیت ساماندهی شوند. استفاده از نیروهای مازاد در این فعالیت‌ها مشروط به عدم صدور ابلاغ حق التدریس است. سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که 13 فعالیتی که نیروهای مازاد در آن ساماندهی می‌شوند، شامل چه مواردی است؟ گفت: ساماندهی نیروهای مازاد در این 13 فعالیت به ترتیب اولویت انجام می‌شود.

ثقفی بیان کرد: اولویت نخست برای ساماندهی نیروهای دارای کسر ساعات موظف، استفاده از آنها به عنوان مراقبین سلامت است؛ اولویت دوم استفاده از نیروهای مازاد به عنوان هوش بهر مرزی است که بر این اساس به ازاء تعداد دانش‌آموز و دوره تحصیلی حداکثر تا 12 ساعت در هفته 2 هوش بهر مرزی به ازای حداقل چهار نفر دانش‌آموز دیرآموز در مدارس عادی ابتدایی به کار گرفته می‌شوند.

وی ادامه داد: اولویت سوم برای ساماندهی نیروهای مازاد، اختصاص یک ساعت نیروی مشاور به مدارس ابتدایی و متوسطه اول است و بر این اساس به ازاء‌ هر 15 نفر دانش‌آموز پس از انجام مصاحبه تخصصی به شرط داشتن رشته تحصیلی مرتبط یعنی مشاوره،‌ روانشناسی، علوم تربیتی یا مدیریت و برنامه ریزی آموزشی از نیروهای مازاد استفاده می‌شود.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به استفاده از نیروهای مازاد در پست معلم راهنمای آموزشی گفت: اولویت چهارم استفاده از نیروهای مازاد به مدت 4 ساعت یا بیشتر عنوان معلم راهنمای آموزشی جهت نظارت بر امور واحدهای آموزشی زیرنظر واحد ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات یا معاونان آموزشی است.

ثقفی درخصوص اولویت پنجم برای ساماندهی نیروهای مازاد افزود: استفاده از نیروهای مازاد در پست معاون آموزگار در مدارس ابتدایی اولویت دیگر است. وی بیان کرد: استفاده از نیروهای مازاد به عنوان مربی پرورشی اولویت ششم در بحث ساماندهی نیروی انسانی است به گونه‌ای که به ازای هر هشت دانش‌آموز یک ساعت به مدارس تحت پوشش مجتمع های آموزشی و پرورشی روستایی مربی پرورشی اختصاص می‌یابد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اولویت هفتم برای ساماندهی نیروهای مازاد ادامه داد: استفاده از نیروهای مازاد در گروه‌های آموزشی یکی دیگر از اولویت‌هاست که بر این اساس حداکثر 15 درصد ساعات تخصیص اولیه به گروه‌های آموزشی مناطقی که دارای کسر ساعات موظف هستند، اعمال می‌شود.

ثقفی افزود: استفاده از نیروهای مازاد در طرح پراکنده امور تحصیلی فرزندان شاهد اولویت هشتم برای ساماندهی نیروهای دارای کسر ساعات موظف است به گونه‌ای که به ازاء تحصیل هر فرزند شاهد در مدارس غیردولتی برای تمام دوره‌های تحصیلی به مدت 2 ساعت از نیروهای دارای کسر ساعات موظف استفاده می‌شود.
وی با اشاره به اولویت نهم برای ساماندهی نیروهای مازاد گفت: استفاده از نیرهای مازاد در مجتمع های آموزشی ورزشی به صورت یک نفر نیرو به میزان 24 ساعت در هفته اولویت دیگر است. سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران افزود:‌ استفاده از نیروهای مازاد به میزان 24 ساعت در هفته در کانون‌های فرهنگی و تربیتی و استفاده از نیروهای مازاد در مدارس غیردولتی به میزان 48 ساعت در هفته اولویت‌های دیگر برای ساماندهی نیروی انسانی است.

ثقفی ادامه داد: اولویت دوازدهم استفاده از نیروهای مازاد در کلاس‌های جبرانی تقویتی دوره اول و دوم متوسطه است به گونه‌ای که با تشکیل کلا‌س‌های جبرانی و تقویتی در مدارس دولتی عادی دوره متوسطه اول و دوم بدون دریافت شهریه از نیروهای دارای کسر ساعات موظف استفاده می‌شود. در دوره متوسطه دوم اولویت با هنرستان‌های فنی‌و حرفه‌ای و کاردانش است.
وی با اشاره به اولویت سیزدهم برای ساماندهی نیروهای مازاد تصریح کرد: استفاده از نیروهای مازاد در مدارس آموزش از راه دور به صورت اختصاص یک نیرو با 24 ساعت کار در هفته به مدارس دارای 50 تا 100 نفر دانش‌آموز اولویت سیزدهم برای ساماندهی نیروی انسانی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
سازماندهی دبیران متوسطه و تبعات منفی روانی و آموزشی انتقال نیروهای مازاد به دوره اول متوسطه میدونین چقدره ؟ نمیدونین که .
حیاتی
Iran, Islamic Republic of
با دوازده سال سابقه تدریس ریاضس مازاد شدم.
فقط متاسفم برای این سیستم اموزشی.
جور تصمیم یک شبه حاجی بابایی رو امثال ما باید بخوریم.
سرمونومنت بزارن برای ساعت تازه باید خوشحال هم باشیم. لابد که به ابتدایی نمیریم.
اگه ششم انقدر تخصصی هست رو به راهتمایی اضافه کنن سوم راهنمایی رو به دبیرستان تا مشکلشون حل بشه. مثل نظان اموزشی قبلی.
ببخشید غلظ تایپی داره با گوشی بودو اعصاب خرد.
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.