پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۷
کد مطلب: 30383
۰

وجود ۱۱۰ مدرسه تک‌دانش‌آموزی در ایران

وجود ۱۱۰ مدرسه تک‌دانش‌آموزی در ایران
به گزارش فارس، علی‌اصغر فانی فانی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با فرهنگیان منطقه اردستان، زواره و مهاباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دو شهید فرهنگی شهیدان رجایی و باهنر گفت: بنده خود 46 سال معلم بوده‌ام و با مسائل آموزش و پرورش کاملاً آشنا هستم و وقتی در جمع فرهنگیان قرار می‌گیرم، احساس یکی بودن، همدلی و همزمانی می‌کنم.

وی افزود: تعلیم و تربیت کار مهمی است همچنان که بنیانگذار جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر بحث تعلیم و تربیت تأکید داشته‌اند.
فانی با بیان اینکه آموزش و پرورش زیر ساخت منابع انسانی هر جامعه را تشکیل می‌دهد و خروجی‌های این زیرساخت‌‌‌، ورودی‌های آموزش عالی هستند، ادامه داد: آموزش و پرورش زیر ساخت توسعه پایدار را تشکیل می‌دهد.
وی اظهار داشت: رویکرد اصلی آموزش و پرورش در دولت یازدهم، کیفیت بخشی است و باید برای این کیفیت بخشی، فضا و امکانات را فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: طراحی و تصویب سند تحول نظام آموزشی، 10 سال طول کشید و به عنوان یک تکلیف در آموزش و پرورش است. وی گفت: سند تحول نظام آموزش و پرورش زیر ساخت برنامه توسعه ششم آموزش و پرورش است و در این مدت که ما در خدمت آموزش و پرورش بوده‌ایم، موفق شده‌ایم نقشه اجرای سند تحول را تکمیل کنیم.

فانی به تشکیل کمیته مناطق کمتر توسعه یافته در آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: در این کمیته باید شاخص‌های مناطق کمتر توسعه را یافته و آنها را ترمیم کنیم. وی با بیان اینکه 110 مدرسه تک دانش‌آموزی در کشور داریم، اظهار داشت: قریب به 5 هزار مدرسه کمتر از 5 دانش‌آموزی داریم که نشان دهنده این است که در دولت یازدهم به خصوص در دوره ابتدایی اصرار داریم که هیچ دانش‌آموزی از تحصیل محروم نشود.
* تحصیل 400 هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی وزیر آموزش و پرورش گفت: روستا مرکزی و مدارس شبانه روزی از سیاست‌های ما هست و در حال حاضر بیش از 400 هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی در حال تحصیل هستند؛ ضمن اینکه اعتباری را برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان روستامرکزی اختصاص داده‌ایم. وی با بیان اینکه استخدام نیرو در آموزش و پرورش تعطیل نشده است و در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان در حال پرورش نیروی انسانی و معلم است، افزود: یکی دیگر از سیاست‌های ما پذیرش فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش است.

* رتبه‌بندی معلمان امسال اجرا می‌شود فانی گفت: در تلاش هستیم تبعیض‌هایی که میان آموزش و پرورش و دیگر ارگان‌ها وجود دارد، به تدریج حل شود؛ یکی از آنها بالا بردن حقوق بود که 14 درصد به حقوق اضافه شد و دیگری امتیاز فرهنگیان در محاسبه امتیاز 800 بوده است که به 1500 افزایش پیدا کرده است. وی بیان کرد: رتبه‌بندی معلمان یکی دیگر از سیاست‌های آموزش و پرورش است و لازم است وقتی به دنبال آموزش و پرورش توسعه یافته هستیم، همکار فرهنگی از بهترین روش تدریس، فناوری روز، تحقیق و پژوهش برخوردار باشد و در این زمینه شایستگی‌های معلم را افزایش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: با رتبه‌بندی، انگیزه معلمان افزایش پیدا خواهد کرد و در سال 94 رتبه‌بندی معلمان اجرا خواهد شد؛ در رتبه‌بندی معلمان، شاخص‌هایی تعیین می‌کنیم که مستقیماً به وظایف معلمان باز می‌گردد.
وی در مورد پژوهش سراهای دانش‌آموزی گفت: یکی از محل‌هایی که دانشمندان آینده کشور را تأمین می‌کند، پژوهش‌سراها هستند و تا پایان دولت یازدهم هر منطقه باید حداقل یک پژوهش‌سرا داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی