تفكيك درس فارسي پايه ششم ابتدايي به 3 بخش
تفكيك درس فارسي پايه ششم ابتدايي به 3 بخش قرائت فارسي ،ديكته و انشا
در هشتصد و هفتاد و هشتمين جلسه شوراي عالي آموزش وپرورش ، با مصوب شدن تفكيك درس فارسي پايه ششم ابتدايي به 3 بخش قرائت فارسي ، ديكته و انشا مقرر شد در جدول برنامه ريزي درسي 2ساعت در هفته به قرائت فارسي و ديكته و 1 ساعت به انشا اختصاص يابد . در ابتدای این جلسه رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گزارشی اجمالی از فعالیتها و اقدامات این وزارتخانه در راستای تجهیز مدارس به فناوریهای نوین آموزشی، هوشمندسازی مدارس، تولید محتوا، ایجاد شبکههای ارتباطی و توانمندسازی معلمان در حوزه IT ارائه داد.
در این نشست بر توسعه فعالیتهای مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات در 2 حوزه کمی و کیفی و بازنگری سند فاوا در آموزش و پرورش همچنین تولید سندی برای تبیین اهداف، مبانی، اصول، استانداردها و کارکرد مدارس هوشمند تأکید شد.
در ادامه این جلسه، طرح جامع توسعه و ترویج اقامه نماز در مدارس مورد بررسی و طبق سنوات گذشته بندی دیگر از این طرح مورد تصویب اعضا قرار گرفت.
در هشتصد و هفتاد و هشتمين جلسه شوراي عالي آموزش وپرورش ، با مصوب شدن تفكيك درس فارسي پايه ششم ابتدايي به 3 بخش قرائت فارسي ، ديكته و انشا مقرر شد در جدول برنامه ريزي درسي 2ساعت در هفته به قرائت فارسي و ديكته و 1 ساعت به انشا اختصاص يابد . در ابتدای این جلسه رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گزارشی اجمالی از فعالیتها و اقدامات این وزارتخانه در راستای تجهیز مدارس به فناوریهای نوین آموزشی، هوشمندسازی مدارس، تولید محتوا، ایجاد شبکههای ارتباطی و توانمندسازی معلمان در حوزه IT ارائه داد.
در این نشست بر توسعه فعالیتهای مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات در 2 حوزه کمی و کیفی و بازنگری سند فاوا در آموزش و پرورش همچنین تولید سندی برای تبیین اهداف، مبانی، اصول، استانداردها و کارکرد مدارس هوشمند تأکید شد.
در ادامه این جلسه، طرح جامع توسعه و ترویج اقامه نماز در مدارس مورد بررسی و طبق سنوات گذشته بندی دیگر از این طرح مورد تصویب اعضا قرار گرفت.