جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۷:۱۸
کد مطلب: 35704
۱
محصلان 40 ساعت در هفته درس می‌خوانند

میزان ساعات دروس رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش تصویب شد

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جلسه نهصد و بیست و چهارم شورای عالی آموزش و پرورش با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، اظهار داشت: در ابتدای این جلسه، گزارشی در خصوص برگزاری همایش خیرین و حامیان مدارس شبانه‌روزی و نیز جشن تکلیف 12 هزار دانش‌آموز دختر ارائه شد.

وی تصریح کرد: ضمن تقدیر اعضای شورای عالی آموزش و پرورش از برگزاری چنین جلساتی و استمرار آنها، بر توجه بیشتر رسانه‌ها و خصوصا صدا و سیما و انعکاس مطلوب آن با توجه به کارکردهای مثبت و نیز پیوند خانه و مدرسه تأکید شد.

نوید ادهم با بیان اینکه در ادامه این جلسه، عناوین دروس دوره دوم متوسطه در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش مورد بررسی قرار گرفت، افزود: با توجه به اسناد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه درسی ملی و سایر اسنادی که بر برنامه‌ریزی‌ها و محتوای این رشته‌ها تاثیر می‌گذارد و در راستای اینکه این دروس باید متناسب بازار کار و اشتغال و اقتصاد مقاومتی باشد، مقرر شد که در این دو شاخه تحصیلی، دانش‌آموزان در هفته حداکثر 40 ساعت در مدرسه حضور داشته باشند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: این دانش‌آموزان 120 ساعت در طی 3 سال دروس عمومی و تخصصی را طی خواهند کرد که 42 ساعت به آموزش‌های عمومی مانند تربیت دینی و قرآن، آموزش عربی، تربیت‌بدنی، ادبیات فارسی، زبان خارجه، انسان و محیط زیست، سلامت و بهداشت و درس تفکر و سواد رسانه‌ای که این دروس اصطلاحا درس‌های هویت بخش بوده و نیز مهارت های شهروندی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می دهد، اختصاص می‌یابد.
وی از اختصاص حداکثر 78 ساعت دروس فنی و تخصصی به این 2 رشته خبر داد و گفت: این دروس به دلیل تنوع و تکثر رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مقرر شد در کمیسیون برنامه درسی شورای عالی آموزش و پرورش مورد بررسی و تصویب قرار گیرند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ