جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۳
کد مطلب: 14320
۰
۱

قرارگرفتن دانش آموزان اول و ششم ابتدايي در يک مدرسه، نگراني جدي خانواده ها

فارس: يک نماينده مجلس با اشاره به ارسال گزارش هاي متعددي از سوي معلمان و اولياي دانش آموزان به مجلس مبني بر وجود مشکلاتي در اجراي نظام آموزشي ۳-۳-۶ در مدارس گفت: يکي از بيشترين موارد نارضايتي خانواده ها اين است که در بسياري از مدارس ابتدايي فاصله سني دانش آموزان رعايت نشده است و دانش آموزان اول ابتدايي در کنار دانش آموزان ششم ابتدايي قرار دارند. محمدحسن دوگاني نماينده فسا با بيان اين مطلب به خراسان گفت: در سند تحول بنيادين نظام آموزشي با رويکرد ۴ دوره ۳ساله به تصويب رسيده است و بايد دانش آموزان سه سال اول ابتدايي در يک مدرسه يا يک نوبت و دانش آموزان ۳سال دوم ابتدايي در يک مدرسه قرار گيرند و وزير آموزش و پرورش نيز وعده داده بود که اين نظام آموزشي در ۴ دوره ۳ساله اجرا شود تا آسيب هاي آن به حداقل برسد. اما متاسفانه به دليل کمبود فضاي آموزشي در حال حاضر در بيشتر مدارس ابتدايي دانش آموزان اول ابتدايي در کنار دانش آموزان ششم ابتدايي قرار دارند که باعث ايجاد فاصله حداقل ۶ساله بين آنها شده است و اين مسئله به هيچ وجه مطلوب نيست و درصد بالايي از نگراني خانواده ها را تشکيل مي دهد.وي افزود: همچنين نگراني ديگر که بيشتر از سوي معلمان مطرح مي شود بحث حذف سال اول راهنمايي در سال تحصيلي جاري است که يک وقفه در راهنمايي و به عبارتي ۳ سال اول متوسط ايجاد شده است و اين مسئله برنامه ريزي آموزشي را با مشکل مواجه مي کند. عضو کميسيون برنامه و بودجه همچنين گفت: يکي ديگر از مشکلاتي که با وجود گذشت يک هفته از سال تحصيلي ايجاد شده و گزارش  هاي متعددي در اين زمينه به مجلس رسيده اختلال در ساماندهي مدارس روستايي است چرا که به دليل کمبود فضا، کلاس هاي ششم ابتدايي چند روستا، در يک روستا برگزار مي شود که اين مسئله مشکلات متعددي را براي رفت و آمد دانش آموزان و معلمان ايجاد کرده است و باعث نگراني خانواده ها و معلمان شده است.بنا به گفته اين نماينده، آموزش و پرورش عليرغم توصيه هاي کارشناسي شتاب زده اقدام به اجراي نظام آموزشي آن هم با اضافه کردن سال ششم ابتدايي کرد درحالي که بايد براي کاهش مشکلات و آسيب هاي آن، اجراي نظام آموزشي جديد از پايين ترين سطح آغاز مي شد و به مرور به ديگر پايه ها گسترش مي يافت.وي افزود: آثار اجراي نظام آموزشي را بايد ۴سال بعد ديد و با اين وضعيت افت آموزشي، چشم انداز مطلوبي را نمي توان ترسيم کرد.
خراسان - مورخ شنبه 1391/07/08 شماره انتشار 18229
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

با سلام,کاش اول تا ششم ابتدایی تنها بود!بعضی از روستاها اول ابتدایی تا سوم راهنمایی داخل یک مدرسه و یک شیفت با هم و در کنار هم دارن درس میخونن!حال اختلاف سنی مورد نطر را حساب و میزان افت تحصیلی را در چند سال آینده رو بدست بیاورید؟با تشکر
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...