شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۲
کد مطلب: 54033
۱۳
۲
مصاحبه با رتبه یک 1 کنکور دکتری روان شناسی سال 1400

منابع مورد استفاده رتبه یک دکتری روان شناسی

آشنایی با روش مطالعه رتبه برتر کنکور
مصاحبه با رتبه یک کنکور دکتری روان شناسی سال 1400
جناب آقای سید فریدالدین میر عمادی
 
1.    مختصری راجع به پیشینه تحصیلی تون بفرمایید:
ورودی سال 1383 در رشته مهندسی نساجی در دانشگاه امیر کبیر بودم و در سال 1378 فارغ التحصیل در این رشته شدم. بعد از چند سال وقفه در سال 1396 با تغییر رشته در مقطع ارشد رشته روان شناسی عمومی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات پذیرفته شدم و در مهر ماه سال 1399 از پایان نامه کارشناسی ارشدم در رشته روان شناسی دفاع کردم.

2.    چند بار برای آزمون دکتری تلاش کردید؟
من برای اولین بار بود که کنکور دکتری شرکت می کردم، کنکور دکتری 1400 که در اسفند سال 1399 برگزار شد و خوشبختانه تونستم رتبه یک رو کسب کنم

3.    فکر می‌کردید که رتبۀ یک دکتری روان شناسی را بیاورید؟
حقیقتش نه، خیلی به این فکر نمی کردم و اصلا هدف گذاریم وقتی شروع به درس خوندن کردم، رتبه یک نبود اما در میانه راه احساس کردم دارم خوب پیش میرم و هدفم رو بهتر و عالی تر کردم، یعنی اوایل می خواستم فقط یه دانشگاه خوب قبول بشم بعد هدفم شد رتبه زیر 50 و در اواخر احتمال می دادم رتبه خیلی خوبی رو کسب کنم.

4.    لطفا از درصد هایتان در آزمون دکتری روان شناسی بگویید.
کارنامه رتبه یک دکتری: درصد هام در دروس اختصاصی: 63.33 درصد و زبان: 44.44 و استعداد تحصیلی: 42.22

اما بر اساس چیزی که خودم محاسبه کردم به صورت حدودی در درس های مختلف درصدهام به شرح زیر می باشد:
رشد 90
شخصیت 73
آمار 67
آسیب 67
نورو 45

5.    مهم‌ترین نکته‌ای که برای همۀ داوطلبان گروه روان شناسی مهم است، این است که، از چه زمانی مطالعه برای کنکور را آغاز کردید؟ روزی چند ساعت و هر درس را چطور مطالعه کردید تا برای آزمون دکتری آماده شوید؟
از شهریور ماه 1399 مطالعه ام رو شروع کردم و تازه داشتم گرم می شدم برای مطالعه که وقت دفاع پایان نامه ارشد به من داده شد و دو هفته از وقتم صرف دفاع از پایان نامه ام شد بعد از اون دوباره شروع به خوندن کردم که این بار در آبان ماه درگیر بیماری کرونا شدم و تقریبا دو هفته هم به خاطر بیماری از دست دادم و فکر می کنم زمان مفیدی که برای مطالعه داشتم حدود 5 الی 5.5 ماه بود.
اوایل روزی 5 الی 6 ساعت درس می خوندم و هر چه نزدیک به کنکور می شدیم ساعات مطالعه ام بیشتر می شد و شاید اون اواخر تا روزی 10 ساعت هم بود، معمولا صبح ساعت 6 الی 6.30 از خواب بیدار می شدم تا ساعت 13 می خوندم با استراحت های 15 الی 30 دقیقه بین هر پارت مطالعه و بعد از اون ناهار می خوردم و از ساعت 15 دوباره شروع می کردم تا حدود 7 الی 8 و بعضی وقتها تا 9 الی 10 می خوندم.

6.    آیا از کلاس کنکور هم استفاده کردید؟ و استفاده از این کلاس ها رو به داوطلبان توصیه می کنید؟
اصولا من هیچ چیزی رو به هیچ کس توصیه نمی کنم چون واقعا اعتقاد دارم هر کسی بر اساس اون ویژگی های شخصیتی خودش و نحوه یادگیری که داره باید تصمیم بگیره، اما اون مسیری که خودم طی کردم رو با کمال میل می گم.
بله من کلاس کنکور استفاده کردم به این خاطر که اعتقاد داشتم به علت وسعت و تعدد منابع رشته روان شناسی واقعا نمی تونستم و امکان نداشت بتونم همه منابع اصلی رو بخونم و حاضر بودم اعتماد بکنم به کسی که قبلا این کار رو کرده و منابع رو خونده و خلاصه کرده، برای اینکه من اعتقاد دارم کنکور شرایط خاصی رو داره و ترجیح من اینه که اگه یه بار دیگه خواستم تو زندگیم کنکوری رو بدم دوباره باز هم از یه آدمی که تو این زمینه متخصصه کمک بگیرم و استفاده کنم، و بله من به طور خاص از کلاس های آنلاین خانم دکتر مقدم در گروه آموزشی مقدم استفاده کردم و به نظرم خیلی بهم کمک کرد توی جمع بندی مطالب و اینکه بفهمم کجا نقطه ضعف دارم و کجا رو بیشتر لازمه کار بکنم.
اینکه بخوام این کلاس ها رو به داوطلبان توصیه بکنم ترجیح می دم بسپارم به خود داوطلب و ارزیابی که از شیوه مطالعاتی خودشون دارن، ولی برای شخص من کلاس کنکور مفید بود.

7.    چطور خسته نشدید؟ به خصوص در دوران گسترش بیماری کرونا؟
به نظر من کرونا توی دوران کنکور برای من یک توفیق اجباری بود که با تمام نکات منفی که داشت اما از این نظر که ارتباطات رو محدود کرد  و باید توی خونه می موندم، این باعث شد که وقت بیشتری رو برای مطالعه داشته باشم. خسته هم شدم اینطور نبود که خسته نشم مخصوصا آخراش یادمه که من کشان کشان درس می خوندم و شبها که می خوابیدم روزها رو می شمردم که کی قراره وقتی میخوابم قرار نیست فرداش پاشم برای کنکور درس بخونم. اما چون انگیزه داشتم که بهترین نسخه از خودم رو توی این کنکور ارائه بدم، این انگیزه باعث می شد که راحت تر بتونم تا انتهای مسیر بیام. ضمن اینکه من خیلی هم مدت بسیار طولانی مطالعه نداشتم و از اولین روزهایی که شروع کردم 6 ماه و از وقتی که دیگه از کرونا رها شدم تقریبا چهار ماه جدی و پی در پی درس خوندم. فرسایشی بود اما نه خیلی زیاد.

8.    شب قبل از آزمون سراسری چه حالی داشتید و چه کردید؟
خوب اون روزهای آخر استرس زیاد میشه و من هم از این قاعده مستثنی نبودم. دوست داشتم زودتر جمعه بشه و کنکور بدم و خلاص بشم، یادم میاد که اون شب با همسرم رفتیم یکم قدم بزنم که هم من یکم خسته بشم شب رو راحت بتونم بخوابم و هم زمان بگذره چون من روز آخر فقط یه صبح تا ظهر نکات مهم رو مرور کردم و چیز دیگه ای نخوندم ولی خیلی شب عجیب و غریبی برام نبود و نسبتا تونستم بخوابم و مشکل خاصی هم نداشتم.

9.    سر جلسۀ آزمون چه وضعیتی داشتید؟
سر جلسه آزمون خیلی شرایط سختی بود، من وقتی که بار اول تمام سوالات رو زدم، برای اینکه قصدم این بود که  فقط سوالایی رو که 100 درصد بلدم بزنم، نگاه کردم دیدم از 80 تا سوال زیر 40 تا سوال رو تونستم با خیال راحت و مطمئن جواب بدم و اون درصدی که مد نظرم بود اصلا شبیه این درصد ها نبود و شدیدا آشفته شدم و اونجا بود که خودم رو یه جورایی باختم و به خودم گفتم نه اونجوری که می خواستی نشد، انگار اون رویایی که داشتم دیگه کاملا از بین رفت و تصمیم گرفتم برم گزینه هایی که یکم شک دارم هم بزنم یکم خواستم شانسم رو امتحان بکنم که خوشبختانه توی مرور دوم یه تعداد از سوالاتی که 100 درصد مطمئن نبودم رو زدم و خوشبختانه نتیجه اش هم خوب شد. بعد از جلسه من برآوردی که داشتم رتبه ای حول و حوش 100 بود ولی هرچقدر که از زمان کنکور گذشت و کلید سازمان سنجش اومد من بیشتر امیدوار شدم که رتبه ام خوب و تک رقمی بشه و وقتی نتیجه ها می خواست اعلام بشه دیگه تقریبا مطمئن بودم که تک رقمی می شم که خوشبختانه نتیجه ها اومد و دیدم که رتبه ام 1 شده.

10.    و کلام آخر توصیه ای برای داوطلبان کنکور دکتری سال آینده:
من خیلی بی حاشیه شروع کردم به درس خوندن اما وسط کار مضطرب شدم و احساس کردم منابعم، منابع ایده عالی نیست و همونجا بود که با خانم دکتر مقدم آشنا شدم اما حسنی که برای من داشت این بود که من اصلا با هیچ موسسه و استادی آشنا نبودم که بخوام پیج شون رو توی اینستاگرام دنبال کنم و لایو های مختلف ببینم و هر لایو به من استرس این رو بده که نکنه این استاد بهتر از اون استاده و من دچار اضطراب بشم. توصیه ام به دوستان اینه که به دور از هیاهوهای تبلیغاتی نهایت تلاش شون رو برای تحقیق در انتخاب انجام بدن و به یک نفر و یا یک منبع اعتماد بکنن حالا ممکنه داوطلبان بگن من تو این درس از این منبع می خوام استفاده کنم و یا اون یکی درس رو کلاس فلان استاد برم اما وقتی تصمیم شون رو با وسواس و با تحقیق زیاد گرفتن دیگه از اونجا به بعد تمام این صفحات مرتبط با کنکور  و روان شناسی و اینها رو آنفالو کنن و نادیده بگیرن چون اینها بیشتر از اینکه بخواد مزیت داشته باشه ممکنه شما رو  به اشتباه بندازه و مضطرب کنه و شروع می کنید به کلکسیون جمع کردن از انواع کتابها و کلاس ها و بعد به خودتون میاد می بینید که ای وای من اصلا نمی تونم این همه منابع رو بخونم و ممکنه اصلا بی خیال کنکور بشید و فرصت تون رو از دست بدید.

گروه آموزشی مقدم
وب سایت موسسه www.ravangam.com
تلفن 021-88400788
اینستاگرام instagram.com/ravangam

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

محسن
Iran, Islamic Republic of
اینم یجور تبلیغات بود. اکثر این مصاحبه ها برای تبلیغ هست. مایی ک روانشناسی خوندیم دیگه میدونیم چ خبره. (من هیچ لایو و موسسه ای ندیدم فقط مقدم) خسته نباشید واقعا. خسته نباشی میگنابااین تبلیغ
Iran, Islamic Republic of
خانوم مقدم عالی هستن
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود