جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۳
کد مطلب: 11916
۰
۳

نحوه ادامه تحصيل دانش آموزان مدارس معارف در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي

دانش آموزان مدارس علوم و معارف اسلامي مي توانند پس از دريافت ديپلم و پايان دوره پيش دانشگاهي در زير مجموعه كنكور سراسري ادبيات و علوم انساني شركت نموده و پس از قبولي با توجه به رتبه اي كه كسب نموده اند مي توانند ازميان تمامي رشته هاي زير مجموعه ادبيات و علوم انساني انتخاب رشته نموده و ادامه تحصيل دهند.

* نحوه ادامه تحصيل دانش آموزان مدارس معارف در حوزه هاي علميه

دانش آموزان مدارس علوم و معارف اسلامي مي توانند پس از دريافت ديپلم يا ترجياً مقطع پيش دانشگاهي در آزمون هاي ورودي حوزهاي علميه شركت نموده و پس از پذيرش، با ارائه در خواست كتبي در امتحان ارتقايي ثبت نام نمايند و پس از قبولي مي توانند در پايه ها بالاتر ادامه تحصيل دهند .
1- آيا به فارغ التحصيلان رشته علوم و معارف اسلامي ديپلم رسمي داده مي شود؟
بله، اين رشته از جمله رشته هاي نظري مصوب آموزش و پرورش است، لذا به دانش آموزان اين رشته پس از طي دوره سه ساله متوسطه ديپلم رشته علوم و معارف اسلامي كه به تأييد وزارت آموزش و پرورش مي رسد اعطا مي گردد و دانش آموزان اين رشته مي توانند پس از گذراندن واحدهاي دوره پيش دانشگاهي در آزمون سراسري دانشگا ه ها شركت نمايند.   2.چرا رشته علوم و معارف اسلامي در كنكور گروه مجزايي ندارد و تكليف فارغ التحصيلان چيست؟

با توجه تعريف آموزش دوره متوسطه براي رشته علوم و معارف اسلامي، اين رشته كنكور مجزايي ندارد و فارغ التحصيلان رشته علوم و معارف اسلامي و ادبيات و علوم انساني بطور مشترك در زير گروه كنكور سراسري ادبيات و علوم انساني شركت مي نمايند و همه رشته هايي را كه دانش آموزان رشته ادبيات و علوم انساني مجاز به انتخاب آن هستند دانش آموزان اين رشته نيز مي توانند براي تحصيل در دوره هاي عالي انتخاب نمايند.

3.مزاياي اين رشته نسبت به ساير رشته ها چيست و اصولاً داوطلبان اين رشته بايد چه روحياتي داشته باشند؟


با توجه به اينكه رشته علوم و معارف اسلامي داراي شرايط خاص آموزشي و تربيتي است؛ لذا در اين مدارس از كادر آموزشي مجرب و كار آزموده استفاده مي گردد و كلاس هاي فوق برنامه و دوره هاي ويژه ي علمي، اخلاقي، مباحثه دروس و اردوهاي مختلف و ... از برنامه هاي اين دبيرستان ها مي باشد؛ بنابراين موفقيت دانش آموزان در صورت پشتكار، جهد و كوشش تضمين مي گردد.

از سوي ديگر دانش آموزان اين رشته بايد روحيه تلاش و مجاهدت علمي و تربيتي داشته باشند و مشتاقانه به سمت علم و پژوهش حركت كنند و نكته ي حائز اهميت آن است كه در اين مدارس التزام به شريعت اسلام و قوانين نظام جمهوري اسلامي ايران ضروري مي باشد.

۴.آيا دبيرستان هاي علوم و معارف اسلامي غير انتفاعي هستند؟

خير، حسب مجوز صادره از سوي شوراي عالي آموزش و پرورش دبيرستان هاي معارف به صورت وابسته به سازمان تبليغات اسلامي تعريف شده است كه پشتيباني برنامه هاي آموزشي، تربيتي، فرهنگي و فوق برنامه از سوي سازمان مدارس معارف اسلامي تعريف و اجرا مي گردد و فقط هزينه هاي فوق برنامه از دانش آموزان محترم اخذ مي گردد.



۵.فارغ التحصيلان اين رشته در آينده از نظر شغلي با چه وضعيتي روبرو خواهند بود؟

نگاه نخبه پروري در اين مدارس سبب شده است كه فارغ التحصيلان اين رشته از حيث علمي و تربيتي به عنوان نيروهاي تأثير گذار در جامعه جلوه نمايند و شرايط علمي آنان زمينه اي است كه مي تواند در موفقيت آنان ارتقاء بخشند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

محمود
Iran, Islamic Republic of
سلام من دیپلوم علوم انسانی آیا امکان اخذ دیپلم علوم معارف برای من وجود دارد یا خیر؟
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم
حسین
Iran, Islamic Republic of
با سلام در سال تحصیلی جدید کتاب های جامعه شناسی در پایه یازدهم و دوازدهم رشته‌ی علوم و معارف اسلامی حذف شده است و عملا از امسال بچه های معارف فقط در پایه دهم درس جامعه‌شناسی می‌خوانند، تکلیف این افراد هنگام مواجهه با سوالات علوم اجتماعی در کنکور انسانی چیست؟ و یکی هم درس تاریخ رشته معارف اسلامی تاریخ اسلام هست ولی در کنکور انسانی از دروس تاریخ ایران باستان و اینا سوال میاد، این چطور حل میشه پس؟
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.