پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ / ۰۵:۵۶
کد مطلب: 14512
۵
۵۰

جزئیات آیین‌نامه آموزشی دوره پیش‌دانشگاهی بزرگسالان + جداول ‌رشته‌ها



شرایط ثبت‌نام در دوره پیش‌دانشگاهی دانش‌آموزان مدارس بزرگسالان و داوطلبان آزاد شامل «دارا بودن گواهینامه پایان تحصیلات دوره سه ساله آموزش متوسطه»، «دارا بودن شرایط ادامه تحصیل از نظر قانون نظام وظیفه عمومی برای دانش‌آموزان پسر» و «از دست دادن شرایط ادامه تحصیل در دوره پیش‌دانشگاهی روزانه» است.

متقاضیان ثبت‌نام در دوره پیش‌دانشگاهی موظفند در موعد مقرر برابر دستورالعمل‌های مربوط جهت ثبت‌نام و انتخاب واحدهای درسی به دبیرستان‌های بزرگسالان مراجعه کنند؛  فارغ‌التحصیلان دی‌ماه دوره متوسطه و قبل از آن می‌توانند با رعایت سایر شرایط از نیم‌سال دوم سال تحصیلی، برابر ضوابطی که توسط معاونت آموزش متوسطه تهیه و ابلاغ می‌شود، ثبت نام کنند؛ در این نیمسال، ارائه 12 واحد درسی به صورت حضوری و 12 واحد درسی به صورت غیرحضوری به دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی بزرگسالان یا مدارس آموزش از راه دور و 24 واحد درسی به داوطلبان آزاد مجاز خواهد بود.

* سن ثبت‌نام در دبیرستان‌های بزرگسالان حداکثر 20 سال تمام است

سن ثبت نام در دبیرستان‌های بزرگسالان برای مشمولان قانون نظام وظیفه حداکثر 20 سال تمام است «ملاک سن دانش‌آموز برای ثبت نام اول مهرماه هر سال خواهد بود.»

دانش‌آموز مشمول دوره پیش‌دانشگاهی که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کند، در صورتی که در حین نیمسال تحصیلی، سن او به حداکثر سن مجاز برسد، استثنائاً تا پایان آن نیمسال تحصیلی می‌تواند در دبیرستان بزرگسالان ادامه تحصیل دهد.

مدیران دوره پیش‌دانشگاهی بزرگسالان موظفند در هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان تمام مدارک لازم مندرج در دستورالعمل‌های مربوط را کنترل و رسیدگی کنند و در صورت وجود هرگونه نقص در مدارک از ثبت‌نام آنان خودداری کنند؛ این قبیل افراد می‌توانند حداکثر یک هفته پس از مهلت مقرر جهت اصلاح یا رفع نقص مدارک خود اقدام و سپس در دبیرستان‌های بزرگسالان ثبت‌نام کنند؛ بدیهی است مسئولیت عدم رسیدگی و اقدام به موقع که منجر به تضییع با ایجاد حق برای دانش‌آموزان شود، متوجه مدیران خواهد بود.

دانش‌آموزان مشمول با رعایت حداکثر سن مجاز می‌توانند حداکثر یک سال تحصیلی به صورت روزانه و یک سال بعد در دوره پیش‌دانشگاهی بزرگسالان و یا مدارس آموزش از راه دور تحصیل کنند و از معافیت تحصیلی برخوردار شوند و ادامه تحصیل آنان در سال‌های بعد فقط به صورت داوطلب آزاد مجاز خواهد بود.

دانش‌آموزان غیرمشمول محدودیت سنی و یا سنوات تحصیلی در دبیرستان‌های بزرگسالان و یا داوطلب آزاد نخواهند داشت.

دانش‌آموزی که دفترچه آماده به خدمت (بدون مهر غیبت) گرفته است، چنانچه تاریخ اعزام مندرج در دفترچه وی حداقل تا پایان آن نیمسال تحصیلی باشد، می‌تواند با رعایت سایر شرایط در همان نیمسال تحصیلی به عنوان دانش‌آموز ثبت‌ نام کند و ادامه تحصیل دهد.

* برنامه آموزشی به صورت دو نیمسال و هریک به مدت 18 هفته اجرا می‌شود

آموزش در این دوره مبتنی بر نظام نیمسالی ـ واحدی است؛ در نظام واحدی ارزش هر درس با تعداد واحدهای آن درس سنجیده می‌شود و قبولی یا عدم قبولی دانش‌آموز در یک درس به همان درس محدود می‌شود و ارتباطی به سایر دروس ندارد.

هر واحد درس نظری و آزمایشگاهی و کارگاهی به ترتیب معادل 30 و 45 و 60 ساعت آموزش در طول هر نیمسال است که طبق برنامه مصوب تدریس می‌شود؛ برنامه آموزشی در هر سال تحصیلی به صورت دو نیمسال و هریک به مدت 18 هفته اجرا می‌شود.

در هر نیمسال پانزده هفته کامل به تشکیل کلاس درس اختصاص داشته و زمان باقیمانده هر نیمسال برای برگزاری امتحانات، اعلام نتایج و تمهید مقدمات نیمسال بعدی منظور می‌شود.

دانش‌آموز دوره پیش‌دانشگاهی بزرگسال یا داوطلب آزاد در هر نیمسال مجاز خواهد بود حداقل 8 واحد و حداکثر 12 واحد درسی را با رعایت سایر شرایط انتخاب کند؛ چنانچه تعداد واحدهای باقی‌مانده دانش‌آموز در آخرین نیمسال تحصیلی به کمتر از 8 واحد برسد، انتخاب واحد و ادامه تحصیل وی در آن نیمسال تحصیلی بلامانع است.

رشته‌های دوره پیش‌دانشگاهی شامل «ریاضی فیزیک»، «علوم تجربی»، «ادبیات و علوم انسانی»، «علوم و معارف اسلامی» و «هنر» است.

تعداد واحدهای درسی دوره پیش‌دانشگاهی در هر رشته 24 واحد است که شامل 8 واحد دروس عمومی و 16 واحد دروس تخصصی است.

جدول دروس رشته‌های پیش‌دانشگاهی شیوه نیمسالی ـ واحدی

  رشته ریاضی فیزیک رشته علوم تجربی عنوان درس تعداد واحد ساعت عنوان درس تعداد واحد ساعت معارف اسلامی 2 4 معارف اسلامی 2 4 زبان فارسی 2 4 زبان فارسی 2 4 زبان خارجه 4 8 زبان خارجه 4 8 فیزیک 4 8 فیزیک 2 6 شیمی 4 8 شیمی 4 8 حساب دیفرانسیل و انتگرال 4 8 ریاضی عمومی 2 6 هندسه تحلیلی و جبر خطی 2 4 زیست شناسی 4 8 ریاضیات گسسته 2 4 علوم زمین 2 4 جمع 24 48 جمع 24 48   رشته ادبیات و علوم انسانی رشته علوم و معارف اسلامی عنوان درس تعداد واحد ساعت عنوان درس تعداد واحد ساعت معارف اسلامی 2 4 اخلاق 2 4 زبان فارسی 2 4 اصول عقاید 2 6 زبان خارجه 4 8 زبان فارسی 2 4 ادبیات فارسی 3 6 زبان خارجه 4 8 عربی 3 6 ادبیات عرب 5 10 تاریخ 2 4 منطق صوری 2 4 جغرافیا 2 4 فلسفه 2 4 علوم اجتماعی 2 4 فقه و اصول 4 8 فلسفه 2 4 جمع 24 48 ریاضی پایه 2 4 جمع 24 48   رشته هنر عنوان درس تعداد واحد ساعت معارف اسلامی 2 4 زبان فارسی 2 4 زبان خارجه 4 8 آشنایی با رشته‌های مختلف هنری 2 4 هنر و ادب فارسی 2 4 سیر هنر در تاریخ 4 8 کارگاه هنر 4 12 انسان، فضا، طراحی 2 6 آشنایی با میراث هنری فرهنگی ایران 2 4 جمع 24 54
تمام دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی بزرگسالان باید در آزمون روخوانی قرآن شرکت کنند و 8 نمره از درس معارف اسلامی در ارزشیابی مستمر به این آزمون اختصاص می‌یابد.

* درج کلمه "محروم" در کارنامه برای کسانی که غیبت غیر موجه دارند

چنانچه غیبت غیرموجه دانش‌آموز در هر درس بیش از دو پانزدهم مجموع ساعات آن درس در هر نیمسال باشد، از شرکت در امتحان پایانی آن درس محروم و در محاسبه معدل، نمره درس مذکور صفر منظور خواهد شد؛ در چنین مواردی کلمه «محروم» به جای نمره درس موردنظر قید شده لیکن در محاسبه جمع نمرات و معدل کل، کلمه محروم به منزله صفر خواهد بود؛ میزان ساعات غیبت دانش‌آموز در کسر نمره انضباط وی مؤثر می‌باشد.

اگر دانش‌آموزی در امتحانات غیرنهایی پایانی درس یا دروسی غیبت موجه داشته باشد، برای آن درس یا دروس نمره‌ای منظور نمی‌شود؛ در چنین مواردی کلمه موجه به جای نمره درس یا دروس، قید می‌شود و در جمع نمرات و معدل منظور نمی‌شود.

دانش‌آموز دوره پیش‌دانشگاهی بزرگسالان که در امتحانات غیرنهایی نیمسال اول،‌ نیمسال دوم و یا شهریورماه با عذرموجه غایب باشد در صورت درخواست دانش‌آموز یا ولی وی، مدیر دبیرستان مجاز است حداکثر تا دو هفته پس از آخرین امتحان از درس یا دروس مربوط به رعایت ضوابط امتحان به عمل آورد.

اگر دانش‌آموزی در طول نیمسال تحصیلی به دلیل غیبت موجه در درس یا دروسی (نهایی یا غیرنهایی) نمره مستمر نداشته باشد، نمره ارزشیابی پایانی وی عیناً برای نمره ارزشیابی مستمر آن درس یا دروس نیز منظور می‌شود.

‌چنانچه دانش‌آموزی در امتحان پایان نیمسال اول، نیمسال دوم و یا شهریورماه یک یا چند درس به علت غیبت غیرموجه شرکت نکند، نمره امتحان پایان نیمسال او در آن درس یا دروس صفر محسوب می‌شود؛ در چنین مواردی کلمه غایب (غ) به جای نمره درس یا دروس مورد نظر قید شده، لیکن در محاسبه جمع نمرات و معدل، مجموع نمره میان نیمسال و صفر به عنوان نمره درس یا دروس موردنظر ثبت می‌شود.

تشخیص غیبت موجه براساس دلایل و مدارک ارائه‌شده از طرف دانش‌آموز در امتحانات غیرنهایی با شورای مدرسه و در امتحانات نهایی با رئیس حوزه اجرا پس از هماهنگی با مدیر دبیرستان است.

* اعلام نمرات امتحانات نهایی حداکثر 10 روز پس از برگزاری آخرین امتحان

امتحانات پایان نیمسال از تمام محتوای برنامه درسی به دو صورت غیرنهایی (داخلی و هماهنگ) و یا نهایی برگزار می‌شود.

امتحانات داخلی یا سؤالاتی که توسط معلمان مربوط و زیرنظر مدیر دبیرستان تهیه می‌شود، با نظارت اداره آموزش و پرورش محل برگزار می‌شود؛ براساس این امتحانات برای هر درس یک نمره مستقل به عنوان نمره امتحان پایان نیمسال آن درس منظور می‌شود؛ اوراق امتحانی حداکثر تا یک هفته پس از انجام امتحان هر درس توسط معلم مربوط و زیرنظر مدیر دبیرستان تصحیح و پس از ثبت نمره دانش‌آموزان در لیست نمرات و امضاء به دفتر دبیرستان تحویل می‌شود؛ مدیر می‌تواند با مسئولیت خود اوراق امتحانی را جهت تصحیح در خارج از محل مدرسه در اختیار معلمان قرار دهد.

امتحانات نهایی در نیمسال‌های اول،‌ دوم و شهریورماه با برنامه و سؤالات امتحانی واحد که توسط مرکز سنجش آموزش و پرورش تهیه می‌شود، زیرنظر اداره کل آموزش و پرورش استان و به وسیله آموزش و پرورش منطقه برگزار می‌شود.

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مرکز سنجش آموزش و پرورش و یا اداره کل آموزش و پرورش استان می‌تواند در پایان هر نیمسال، یک و یا دو ماده درسی را با سؤالات امتحانی واحد و به صورت هماهنگ برگزار کند؛ اجرا، تصحیح و اعلام نتیجه این امتحانات همانند امتحانات داخلی است.

‌ نمرات امتحانات نهایی باید حداکثر 10 روز پس از برگزاری آخرین امتحان توسط رئیس حوزه تصحیح به واحد آموزشی محل تحصیل دانش‌آموز اعلام شود.

عناوین دروس رشته‌های دوره پیش‌دانشگاهی که از آنها امتحان نهایی به عمل می‌آید: رشته‌های دوره پیش‌دانشگاهی ریاضی فیزیک ادبیات و علوم انسانی علوم تجربی علوم و معارف اسلامی هنر عنوان دروس عنوان دروس عنوان دروس عنوان دروس عنوان دروس عمومی تخصصی عمومی تخصصی عمومی تخصصی عمومی تخصصی عمومی تخصصی زبان فارسی فیزیک زبان فارسی ادبیات فارسی زبان فارسی فیزیک زبان فارسی ادبیات عرب زبان فارسی آشنایی با میراث فرهنگی ایران معارف اسلامی حساب دیفرانسیل و انتگرال معارف اسلامی عربی معارف اسلامی زیست‌شناسی اصول عقاید فقه و اصول معارف اسلامی سیر هنر درتاریخ
در هر نیمسال نمره هر درس از مجموع نمره ارزشیابی مستمر با ضریب یک و نمره ارزشیابی پایانی با ضریب چهار به شرح جدول زیر محاسبه و منظور می‌شود.

نمره ارزشیابی نمره ارزشیابی پایانی نمره درس ضریب 1 ضریب 4 مجموع نمرات ارزشیابی‌ها با ضریب تقسیم بر پنج
سؤالات امتحانی داوطلبان آزاد و امتحانات شهریورماه بر مبنای بیست نمره طرح می‌شود و نمره مستمر نخواهد داشت.

دانش‌آموزی که در یک یا چند درس از دروس نیمسال اول و یا دوم موفق به کسب نمره قبولی نشود، باید در امتحان نوبت شهریور ماه همان سال شرکت کند؛ برای این قبیل دانش‌آموزان در صورت کسب شرایط قبولی، گواهی‌نامه دوره پیش‌دانشگاهی در نوبت شهریورماه صادر می‌شود.

مسئولیت حسن اجرای امتحانات غیرنهایی و اعلام به موقع نتایج به عهده مدیر دبیرستان است و اداره آموزش و پرورش محل و اداره کل آموزش و پرورش استان و مرکز سنجش آموزش و پرورش در صورت لزوم می‌توانند اوراق امتحانی تصحیح شده را مورد بازبینی قرار دهند؛ در صورتی که در بازبینی اوراق، نمره دانش‌آموزی تغییر یابد ملاک عمل آخرین نمره خواهد بود و موضوع باید کتباً به اطلاع معلمان مربوط برسد.

نتیجه امتحانات پس از پایان هر نیمسال و شهریور به صورت کتبی به دانش‌آموز و یا ولی او اعلام می‌شود؛ مهلت اعتراض به نمرات امتحان کتبی دروس غیرنهایی حداکثر سه روز پس از اعلام نتیجه امتحانات است و مدیر دبیرستان موظف است نتیجه این بررسی را حداکثر ظرف مدت 7 روز پس از پایان مهلت اعتراض به دانش‌آموز اعلام کند.

جدول مواد آزمون تغییر رشته تحصیلی در دوره پیش‌دانشگاهی رشته‌های دوره پیش‌دانشگاهی ریاضی فیزیک علوم تجربی ادبیات و علوم انسانی علوم و معارف اسلامی هنر ریاضی فیزیک زیست‌شناسی (2) ادبیات فارسی تخصصی اصول عقاید(2) تاریخ هنر ایران مبانی هنرهای تجسمی علوم تجربی جبر  و احتمال حسابان ادبیات فارسی تخصصی اصول عقاید(2) ادبیات و علوم انسانی جبر و احتمال حسابان فیزیک (3) زیست‌ شناسی(2) شیمی(3) عربی(3) ویژه معارف علوم و معارف اسلامی جبر و احتمال حسابان فیزیک (3) زیست‌شناسی (2) نیازی به شرکت در آزمون تغییر رشته نیست فنی و حرفه‌ای جبر  و احتمال حسابان زیست‌شناسی (2) ادبیات فارسی تخصصی اصول عقاید(2) کار و دانش جبر و احتمال حسابان فیزیک (3) زیست‌شناسی (2) شیمی(3) ادبیات فارسی تخصصی اصول عقاید(2)
انتقال دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی از یک دبیرستان به دبیرستان دیگر با موافقت اداره آموزش و پرورش مقصد و تا یک ماه قبل از شروع امتحانات پایانی نیمسال اول یا نیمسال دوم بلامانع است؛ در این صورت مدارک، پرونده‌ای تحصیلی و نمرات مربوط به ارزشیابی‌های طول نیمسال این قبیل دانش‌آموزان باید پس از تأیید به موقع به دبیرستان مقصد ارسال شود؛ انتقال دانش‌آموز در محدوده یک منطقه آموزشی با هماهنگی دبیرستان مبدأ و مقصد با رعایت مقررات در زمان‌های تعیین‌شده بلامانع است.

جدول تطبیق دروس مربوط به دانش‌آموزانی که در دوره پیش‌دانشگاهی تغییر رشته می‌دهند ردیف کد دروس عنوان درس گذرانده شده عنوان درس یا دروسی که معادل درس گذرانده شده از دانش‌آموز پذیرفته می‌شود ریاضی فیزیک علوم تجربی ادبیات و علوم انسانی علوم و معارف اسلامی هنر 1 1477 معارف اسلامی (کد 1477) (کد 1477) (کد 1477) (کد 1490) (کد 1477) 2 1476 زبان فارسی (کد 1476) (کد 1476) (کد 1476) (کد 1476) (کد 1476) 3 1475 زبان خارجه (کد 1275) (کد 1475) (کد 1475) (کد 1475) (کد 1475) 4 1490 اصول عقاید (رشته علوم و معارف اسلامی) (کد 1477) (کد 1477) (کد 1477) ـــ (کد 1477) 5 1484 فیزیک (رشته علوم ریاضی) ـــ (کد 1482) ـــ ـــ ـــ 6 1480 شیمی (کد 1480) (کد 1480) ـــ ـــ ـــ 7 1483 حساب دیفرانسیل و انتگرال ـــ (کد 1478) (کد 1486) ـــ ـــ 8 1478 ریاضی عمومی ـــ ـــ (کد 1486) ـــ ـــ 9 1489 ادبیات عرب ـــ ـــ (کد 1487) ـــ ـــ 10 1456 فلسفه ـــ ـــ (کد 1456) (کد 1456) ـــ
دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی بزرگسالان و همچنین داوطلبان آزاد این دوره نمی‌توانند به دبیرستان‌های روزانه منتقل شوند.   یکشنبه ، 16. مهر 1391 باشگاه خبری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ندا
United Kingdom
با عرض سلام و خسته نباشید.
خواهش می کنم به ایمیل من جواب دهید چون واقعا نمی دانم از چه کسی واز کجا راهنمایی بخواهم.من متولد 1365 و دختر هستم.دوره متوسطه رابه اتمام رسانده ام اما به دلیل پاره ای از مشکلات موفق به پایان دوره ی پیش دانشگاهی نشده ام.در سال تحصیلی (87-86)به عنوان داو طلب بزرگسال به یک پیش دانشگاهی( مرآت)برای ثبت نام مراجعه نمودم واز اول سال در آن جا مشغول به تحصیل شدم که یک مرکز شبانه بود.کلاس ها حدودا از 1/30 بعدازظهرتشکیل می گشت.(من دقیق نمی دانم منظور از شبانه چیست؟)اما هیچ یک از افرادی که آن جا به تحصیل اشتغال داشتند مانند من بزرگسال یا داوطلب آزاد نبودندبلکه به دلایل دیگری مانند ازدواج یا پایین بودن معدل در آن جا تحصیل می کردند.
من در آن جا چه درامتحانات ترم اول،چه درامتحانات جبرانی ترم اول وهم چنین در ترم دوم و امتحانات جبرانی شهریور ماه (اصلا سر جلسه امتحان حاضر نشدم)موفق به گرفتن نمره کافی در تمام دروس نشدم.والآن مدت زیادی گذشته...به طوری که شنیدم :
1)الآن آن پیش دانشگاهی تبدیل به دبیرستان شده.

2)برای امتحان دادن آن دروس که پاس نکرده ام چه باید بکنم؟
3)آیا کتب پیش دانشگاهی رشته ریاضی فیزیک تغییر کرده است؟؟؟
شیخی
Iran, Islamic Republic of
سلام شما باید به آدراه آموزش و پرورش شهرستان خود مراجعه فرمایید و از روش تظبیق نظام ترمی به نظام سالی استفاده کنید .
مرتضي
Iran, Islamic Republic of
سلام،
بدليل مشكلي نتوانستم در موعد مقرر در پيش شبانه ثبت نام كنم، اگر غير حضوري بخواهم بخوانم آيا ميتوان الان كه يكماهو نيم گذشته ثبت نام كرد!؟
خواهشا به ايميلم جواب بديد
خيلي ممنون. خدا خيرتون بده
Germany
سلام من رشته پیش تجربی را داوطلب آزاد خوانده ام اما چهار درس آن را نتوانستم نمره ی قبولی بیاورم آیا الان بااین شرایط میتوانم تغییر رشته بدهم وپیش دانشگاهی هنر بخونم آیا این کار درست است ومن میتوانم موفق بشما لطفا جواب بدهید
Z
Germany
سلام من امسال سوم انسانی را ب پایان رساندم ولی با 4 تا تجدید و از سال قبل هم 3 درس پاس نکرده دارم ایا من میتوانم پیش را غیر حضوری بخوانم و پاس نشده های امسال و پارسال را سال بعد پاس کنم؟
Germany
باید در یک مدرسه که امکان تدریس پیش دانشگاهی وجود دارد درس بخوانید
Iran, Islamic Republic of
شماباید تجدیدی هات راپاس کنی
z
Germany
خواهش میکنم سریع ب ایمیل من جواب بدید
z
Germany
لطفا سریع ب سوالم جواب بدید
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام خواهش میکنم یکی جواب بده من توامتحان شهریور تو یک درس فکر نکنم نمره قبولی بگیرم باید چیکار کنم
Iran, Islamic Republic of
شما 3تا از دروستو میتونی تک ماده بزنی
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام خسته نباشید من شهریور امسال دروس سوم ام را در رشته ریاضی و در مدرسه بزرگسالان قبول شده ام . میخواستم ببینم که میتوانم در نیم سال اول ،12 واحد غیر حضوری و 12 واحد حضوری دروس پیش دانشگاهی ام رابگیرم و در دی ماه ان ها را امتحان بدم . باتشکر
یوسف
Iran, Islamic Republic of
سلام بنده معاون اجرایی هستم کسی که منظورم داوطلب آزاد است در نیمسال دوم قبو ل شده دوره متوسطه می توانددربیمسال تابستان شرکت کند برای پیش دانشگاهی لطفا جواب بع جمیلم ارسال نمایید
Iran, Islamic Republic of
سلام آیا برای متولد 62 دارای پایان خدمت و مدرک دیپلم حسابداری نظام جدید امکان تحصیل در پیش دانشگاهی وجود دارد یا خیر با سپاس 7.8.94
فاطمه مزين
Iran, Islamic Republic of
من در سأل 90-91 سأل سوم دبيرستان در رشته تجري را كذراندم و امسال ميخواهم بيش دانشكاهي أم را بخوانم در رشت به مدام مراكز بأيد مراجعه كنم
katayoun
Iran, Islamic Republic of
سلام خسته نباشيد
من ٢١ سالمه و ديپلم فنى معمارى دارم
ايا ميشه پيش دانشگاهى تجربى بخونم؟
دوره پيش دانشگاهى بزرگسالان چقد طول ميكشه؟
Canada
6 ماه طول میکشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشید میخواستم بگم که من شهریور هم دروس پیش دانشگاهی افتادم و حالا دارم دی ماه امتحان میدم میخواستم بدونم در برگه باید چه نمره ای بگیرم که با مستمر 20 قبول بشوم خواهشا جواب بدهید.
زهرا
Germany
سلام.من شهریور ماه به خاطر مشکلی که داشتم نتونستم امتحان ریاضیمو بدم،قراره دی ماه بدم اگه قبول نشم باید دوباره کی امتحان بدم؟
Iran, Islamic Republic of
خرداد سال بعد
م
Iran, Islamic Republic of
سلام من امسال خرداد دیپلم رو میگرم از بزرگسالان میشه شهریور پیش دانشگاهی رو بگیرم کلا
Iran, Islamic Republic of
خیر
سیامک
Iran, Islamic Republic of
سلام.من خرداد95دیپلم انسانی میگیرم می تونم شهریور95پیش دانشگاهی شرکت کنم
سیامک
Iran, Islamic Republic of
س. من خرداد95بزرگسالان دیپلم انسانی میگیرم . تابستان95می تونم پیش دانشگاهی بگیرم برای امتحانات شهریور95. باتشکر.
زهرا
Iran, Islamic Republic of
لطفاً جواب به اين سوْال رو برأي همه اشتراك بگذاريد
Iran, Islamic Republic of
سلام تعداد واحدهای درسی علوم انسانی را میشود بگویید
مهدی
Germany
سلام . من الان دوره پیش دانشگاهی هستم مطمئن هستم که اگه مدرسه نرم و خودم بخونم خیلی بهتر نتیجه میگرم . میخواستم بدونم اگه از الان مدرسه رو ول کنم و ادامه ندم مشکلی برای من پیش میاد ؟ چون که مدرسه حتما انضباط منو کم میکنه. و اینکه گفتن که اگه تا آخر اردیبهشت نریم مدرسه مارو از امتحان دادن دادن پایان سال محروم میکنن . واینکه آیا انضباط توی کنکور تاثیر داره ؟ و آیا انضباط میتونه توی بورسیه تحصیلی گرفتن کشورای خارج تاثیر داشته باشه ؟ ممنون
سارا
Iran, Islamic Republic of
سلام من پیش دانشگاهی رو عیر حضوری خوندم ایا تو کنکور مشکلی داره
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت شما. اصلا اینطوری نیس. شما میتونید ۴درس رو به صورت حضوری و ۴درس رو به صورت غیرحضوری بگیرید. واصلا مدرسه نرید دراین صورت مدرسه موظف است نمره شمارو بده. یاعلی
امیر
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خسته نباشید
بنده متولد 1372 هستم و خرداد امسال سربازی ام به اتمام میرسد و امسال نیز برای کنکور سراسری شرکت نموده ام آیا امکان دارد که برای امتحانات شهریور ماه ثبت نام کنم و آیا مشکلی در ثبت نام دانشگاه برایم پیش نمی آید؟ با تشکر
م
Iran, Islamic Republic of
سلام من پیشم تموم کردم ولی امتحان فیزیکمو تجدید شدم باید برم مدرسه بزرگسالان امتحان بدم تا بتونم مدرک پیشمو بگیذم تگه ب ایمیلم جواب بدین خیلی ممنو م میشم باید چیکار کنم خواهش میکنم جوابم ل ایمیلم بفرستییم
Iran, Islamic Republic of
سلام. نخیر نمیخواد به بزرگسالان بروید. درخانه بشینید بخونید امتحان بدید قبول بشید و مدرکتون رو بگیرید. یاعلی
م
Iran, Islamic Republic of
سلام من سال 89-90 دیپلم از روزانه گرفتم تو روستا سال 90-91 با وجود اینکه مدرسه روزانه میتونستم برم پیش دانشگاهی رو بزرگسالان گرفتم با گواهی موقت که داد دانشگاه ثبت نام کردم ..ایا مشکلی برام پیش میاد یا نه ..اگه مشکلی هست چاره ش چیه
narges
Iran, Islamic Republic of
سلام وقت بخیر ، خسته نباشید
من سال82 دیپلم گرافیک گرفتم و83 کاردانی گرافیک الزهرا قبول شدم و تمام واحدهارو با نمرات بالا پاس کردم بجز ریاضی و زبان که متاسفانه تصادف کردم و نتونستم کلاسها و امتحان شرکت کنم و 0 رد شد حالا 10 سال گذشته میخام ادامه تحصیل بدم باید چیکار کنم؟؟؟؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
...
Iran, Islamic Republic of
میخواستم بدونم دانش اموزان دوره پیش دانشگاهی. كه غیر حضوری هستند و یا حضوری. موظف هستند كه موی سر كوتاه باشه؟؟؟؟ یا اینكه مشكلی نداره بلند بودن موی سر
ارمین
Iran, Islamic Republic of
سلام،امیدوارم حالتون خوب باشه،من پیش دانشگاهی ریاضی هستم ولی چون امسال نتونستم بره کنکور بخونم میخوام یک سال هم بمونم ودرکنکور96شرکت کنم،اماشنیدم که برای این کار باید8واحدنگه دارم(به خاطرنرفتن به سربازی) ودرمدارس شبانه ثبت نام کنم،
ایا این صحت داره؟ممنون میشم اگه جوابو برام ایمیل کنید
علی خانی
Iran, Islamic Republic of
سلام برادر من سال 83 در مدرسه روزانه دوره سوم متوسط گرفته . برای ثبت نام دروه پیش دانشگاهی باید به کجا مراجعه کنه . لطفا راهنمایی کنید ممنون
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
باسلام اگه مدرک دیپلم بزرگسال رو داشته باشی با کسی که دیپلم روزانه داره برای رفتن به دانشگاه درکنکور تاثیر داره لطفا کسی میدونه پاسخم بده
seliya
Iran, Islamic Republic of
سلام وقت بخیر
میشه سوال من رو جواب بدید خیلی استرس دارم .من مدرک پیش دانشگاهی رشته انسانی رو دارم اما قصد دارم که درکنکور رشته تجربی شرکت کنم ایا میشه با مدرک پیش انسانی برای کنکور ثبت نام کنم .اگه میشه چجور باید اقدام کنم و اگر امکان نداره؟ من باید قبل دی ماه امتحانات نهایی شرکت کنم و حتما باید در درس ها نمره قبولی رو بیارم؟ یا نه با شرکت در امتحان های نهایی جزو دانش اموزان درحال تحصیل در رشته تجربی حساب میشم ؟ با این تفاوت که دیپلمم هم انسانیه؟ و میتونم که امتحان هارو در خرداد ماه پاس کنم؟ اگه امکان داره سوال رو جواب بدین خیلی ممنون میشم از لطفتون
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشید سوالات امتحان نهایی سال چهارم پیش دانشگاهی اموزشگاه های روزانه با اموزشگاه های بزرگسال فرق میکنه ممنون میشم اگه به ایمل من جواب دهید
مهدیه
Iran, Islamic Republic of
سلام...من پیش ریاضی هستم.دو درس دیفرانسیل و فیزیک رو نتونستم پاس کنم..میتونم دی ماه امتحان ندم و خرداد امتحان بدم؟؟خواهشاً زود جواب بدین..
بنیامین
Iran, Islamic Republic of
سلام .چهارم تجربی بزرگسال هستم که من 24 واحد دارم که باید ثبت نام میشدم ولی به هر دلیلی ثبت نام نکردند حالا سوال من اینجاست الانم هنوز وقت برای ثبت نام دارم یا گذشته
ali
Ukraine
سلام بنده دیپلم فنی برق رو با معدل ١۶دارم و در کنکور کاردانی برق ثبت نام کردم و الان ترم دو هستم و دو ترم دیگه مونده تا کاردانیمو بگیرم به دلایلی میخوام مدرک پیس دانشگاهی انسانی رو بگیرم ....امکان داره راهنماییم کنید چیکار کنم و ایا میتونم هم دو ترم دانشگامو بخونم و هم مدرک پیش دانشگاهی دبیرستانمو بگیرم ....لطفا پاسخ بدید ممنون homan.ct78@gmail.comایمیل
علی رضا یوسفی
Iran, Islamic Republic of
سلام . من دیپلم فنی حرفه ای دارم رفتم اموزش پرورش تغییر رشته دادم علوم انسانی کردم ول الا یک خرداد 97 باید مدرسه بزرگسالان امتحان بدم. میخوستم بدونم ایا تو مدرسه برا امتحانات کمکمون میکنن جواب سوالا رو برسونن یا ن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شیدا
United Arab Emirates
سلام و خسته نباشید من بزرگسالان درس میخونم که متاسفانه دو درس زیست و فیزیک پیش خرداد مردود شدم اگه یکبشو تبصره کنم اون یکی رو تو شهریور بابد امتحان بدم یا دی
علیرضا
United States
سلام
ببخشید یه سوال خیلی مهم داشتم ک تو زندگیم خیلی تأثیر داره
من دیپلمم رو گرفتم و فقط یه درس از پیش مونده ک پاس نکردم
بعد ب علت اینکه دنبال استخدام تو ارتش بودم نرفتم دنبالش دو ترم فاصله افتاد درضمن معافیت تحصیلی تا مهر 97 دارم
بعد طبق نتایج اولیه کنکور دانشگاه ملی مجاز شدم
ولی اون یدونع درس پیشم مونده هیچ بزرگسالیم برای اینکه دو ترم فاصله افتاده ثبت نامم نمیکنن باید چیکار کنم؟
خیلی ممنون میشم اگه کمک کنین واقعا سردرگمم!
علیرضا
United States
سلام
ببخشید یه سوال خیلی مهم داشتم ک تو زندگیم خیلی تأثیر داره
من دیپلمم رو گرفتم و فقط یه درس از پیش مونده ک پاس نکردم
بعد ب علت اینکه دنبال استخدام تو ارتش بودم نرفتم دنبالش دو ترم فاصله افتاد درضمن معافیت تحصیلی تا مهر 97 دارم
بعد طبق نتایج اولیه کنکور دانشگاه ملی مجاز شدم
ولی اون یدونع درس پیشم مونده هیچ بزرگسالیم برای اینکه دو ترم فاصله افتاده ثبت نامم نمیکنن باید چیکار کنم؟
خیلی ممنون میشم اگه کمک کنین واقعا سردرگمم!
هستي
Iran, Islamic Republic of
سلام من يكي ازدرسای پیشم مونده ینی پاس نکردم الانم دانشگا سراسری قبول شدم میگن بااین شرایط ثبت نام نمیکنه مسشه لطفا بگین چیکارکنم چراثبت نام نمیکنه ؟
خالدی
Iran, Islamic Republic of
سلام من سال۹۲چندواحد پیش دانشگاهی غیره حضوری پاس کردم الان میتونم باقی مانده اش را ثبت نام کنم این ترم میتونم باقی مانده اش را بردارم .
محبوبه
Iran, Islamic Republic of
سلام خواهش می کنم جواب بدید من پیش دانشگاهی تجربی سال چهارم نظام قدیم فقط فیزیک را پاس نکردم نهایی ۵/۷۵ گرفتم آیا راهی هست من تبصره یا تک ماده بزنم ؟ کجا مراجعه کنم؟ من دیگه ۳۴ سال سن دارم آخه عمرم داره تموم میشه موندم توی فیزیک جواب بدید
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن