سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۳
کد مطلب: 15286
۰

ابلاغ اصلاحيه شيوه نامه تطبيق واحدهاي دوره پيش دانشگاهي از نيم سالي واحدي به سالي واحدي

اصلاحيه شيوه نامه تطبيق واحدهاي دوره پيش دانشگاهي از شيوه نيمسالي واحدي به شيوه سالي واحدي طي بخشنامه اي با امضاي ابراهيم سحرخيز، معاون آموزش متوسطه به ادارات كل آموزش وپرورش سراسركشور ابلاغ شد.


به گزارش میگنا به نقل از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، دراين بخشنامه آمده است: پيرو بخشنامه شماره 158162/400 مورخ 23 مهرماه سال 91، درخصوص شيوه نامه تطبيق دروس دوره پيش دانشگاهي از نيمسالي واحدي به سالي واحدي اعلام مي دارد:‌دراجراي بخشنامه مذكور تعداد كثيري از دانش آموزان كه در دوره پيش دانشگاهي به شيوه ترمي مشغول به تحصيل بوده اند، شرايط فارغ التحصيلي را كسب نموده اند و برخي ازاين افراد در دانشگاه هاي دولتي وآزاد اسلامي پذيرفته شده اند ومتقاضي ادامه تحصيل درمراكز آموزش عالي از مهرماه مي باشند، لذا براساس استعلام از شوراي عالي آموزش وپرورش به شماره 39803/120 مورخ 3 آبان ماه 91، زمان فارغ التحصيلي  دانش آموزاني كه براساس شيوه نامه تطبيق در دوره پيش دانشگاهي، شرايط فارغ التحصيلي را كسب كرده اند، درصورت درخواست كتبي شهريور ماه 91 قيد مي شود.
براساس اين گزارش، دانش آموزاني كه برابر ضوابط يكسال ديگر مي توانند بصورت حضوري درمدارس بزرگسالان ثبت نام نمايند ولي با استفاده از شيوه نامه تطبيق در دي ماه فارغ التحصيل مي شوند بدليل اينكه ازمهرماه تا دي ماه از نظر نظام وظيفه غايب محسوب مي گردند، لازم است دريكي از مدارس بزرگسالان بصورت حضوري ثبت نام نموده و تادي ماه 91، از معافيت تحصيلي برخوردار گردند.
اين گزارش مي افزايد: درخصوص دروسي كه دانش آموز غايب موجه بوده است ، ملاك عمل نمره قبلي دركارنامه تطبيق خواهد بود وغيبت غيرموجه صفر محسوب مي شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود