شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ / ۰۸:۳۷
کد مطلب: 30220
۰
۳
آیین نامه جدید ابلاغ شد؛

جزئیات عدم محاسبه نمره ردی در معدل کل/ شرط حذف شدن درس

جزئیات عدم محاسبه نمره ردی در معدل کل/ شرط حذف شدن درس

به گزارش مهر، عبدالرحیم نوه‌ابراهیم - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: آیین نامه جدید آموزشی کاردانی و کارشناسی مصوب ۱۶ اسفند ۹۳ شورای عالی برنامه ریزی آموزشی پس از تعطیلات نوروز به دانشگاه ها ابلاغ شد، تمام دانشگاه های سراسر ایران اعم از دولتی، آزاد، پیام نور، غیردولتی ها.... ملزم به اجرای آن هستند .

برخی از مهمترین و حساسترین ماده و تبصره های موجود در آیین نامه جدید به شرح زیر است : 

در ماده ۱۸ این آیین نامه آمده است :

ماده ۱۸- حداقل نمره قبولی در هر درس ۱۰ است.

تبصره ۱ . دانشجویی که در هر نیمسال در یک و یا چند درس نمره قبولی کسب نکند چنانچه در نیمسال های بعدی، درس یا دروس مذکور را با نمره قبولی بگذراند، نمره یا تمام نمره های مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو ، فقط ثبت و باقی می ماند اما این نمره ها در محاسبه میانگین کل دوره بی اثر و صرفا آخرین نمره قبولی در آن درس ملاک محاسبه میانگین کل دوره خواهد بود.

تبصره ۲ . گذراندن دروس با استفاده از تبصره ۱ ، صرفا برای محاسبه میانگین کل دوره تحصیلی در هنگام دانش اموختگی است و مشروطی دانشجو در نیمسال های قبل را خنثی نمی کند.

تبصره ۳ . تسهیلات این ماده شامل دانشجویانی که به دلیل تقلب و یا حکم کمیته انظباطی، نمره مردود دریافت می کنند، نمی شود.

همچنین در تبصره ۳ ماده ۱۷ این آیین نامه آمده است: دانشجو می تواند با رعایت مفاد تبصره ۱ ماده ۱۷ ، (اگر دانشجو در درسی بیش از ۱۶/۳ جلسات یا در جلسه امتحانی پایان نیم سال آن درس غیبت کند، چنانچه غیبت دانشجو به تشخیص شورای آموزشی دانشگاه غیرموجه تشخیص داده شود، نمره آن درس صفرو در صورت تشخیص موجه آن درس حذف می شود، دراین صورت رعایت حد نصاب ۱۲ واحد در طول نیم سال برای دانشجو الزامی نیست ولی نیم سال مذکور به عنوان یک نیم سال کامل جزء سنوات تحصیلی وی محسوب می شود ) در صورت اضطرار تا دو هفته قبل از شروع امتحانات پایان نیمسال صرفا یک درس نظری را با تایید گروه آموزشی حذف کند به شرط آن که تعداد واحد های باقی مانده دانشجو کمتر از ۱۲ واحد نشود.

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در ۳۳ ماده و ۳۴ تبصره در جلسه ۸۵۹ در مورخ ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۳ به تصویب شورای عالی برنامه ریزی رسید.

این آیین نامه برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ و پس از آن و نیز تمام دانشجویانی که در زمان ابلاغ این آیین نامه ، شاغل به تحصیل هستند لازم الاجرا است و تمام آیین نامه ها و بخشنامه های مغایر با آن لغو و بلا اثر است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سید محمد امین جرفی شنانی
Iran, Islamic Republic of
با سلام متاسفانه مسولان دانشگاه آزاد این بخشنامه را رد کرده و اعلام داشته که آن را قبول نمیکنند که خود باعث سواله که چرا قانون وزارت زیر پا گذاشته می شود
a
Germany
سلام خیلی عجله دارم لطفا یکی بگه این قانون برا دانشجویان دانشگاه آزاد که ترم مهر امسال فارغ التحصیل میشوند هم هست یا نه؟زیاد وقت ندارم لطفا یکی امروز جوابمو بده ممنون
صدیقه
Iran, Islamic Republic of
سلام اگر نمره ی یک واحد درس راترم اول مشروط شوی وترم دوم قبول شوی معدل کل نمره قبولی تاثیر دارد ویا نمره مردودی نمرات مردودی که تائید شده درسیستم اگر ترم بعد ان درس رابا 11/60قبول شوی ویک واحد درس دیگر رامشروط شوی ایا اگر 5واحد مشروط باشی درترم اول ودوم 2 واحد راقبول شده باشی دروس مشروط روی معدل کل به حساب آمده است وهم معدل ترم اشتباه زذه شده با توجه به تغییرات نمره معدل کل من درسیستم12/8بدون حذف نمره ردی صورت گرفته است یعنی نمره ردی درمقطع کارشناسی درمعدل کل حساب نمیشود و لی معدل کل درسیستم داده 11/51 معدل ترم من 11/98میشود الان که سیستم گلستان معدل کل ومعدل ترم را اشتباه گذاشته است وتفسیر موضوعی قران کلید سوال 3را درست نوشته ام نمره تفسیر موضوعی قران باید 13/93 بشود چون جواب سوال 3هم گزینه د وهم گزینه الف
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...