پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۳
کد مطلب: 42304
۱
۱

۵ رشته دانشگاهی که تا چند سال آینده منسوخ می‌شوند

۵ رشته دانشگاهی که تا چند سال آینده منسوخ می‌شوند
یادتان می‌آید زمانی فیلم‌های سینمایی آینده‌ای پر از ربات را نمایش می‌دادند؟ آن آینده زیاد هم دور نیست. ربات‌ها می‌آیند و شغل هایمان را از دستمان می‌گیرند. این انقلاب تکنولوژیکی که در آن هستیم به این زودی‌ها تمام نمی‌شود و اتوماسیون بخش بزرگی از رشد آن است. ما قبلا شاهد چنین تغییری در انقلاب صنعتی بوده ایم. راه حل ایجاد نیروی کار آموزش دیده‌تر برای مدیریت مسائل پیچیده بود و دوباره راه حل ما برای این مساله در آموزش نهفته است.

هنگام انتخاب یک مدرک و رشته دانشگاهی باید تغییرات دنیا و تغییرات تقاضای آن را در نظر بگیرید و بنابراین، در اینجا پنج مدرک دانشگاهی را به شما معرفی می‌کنیم با ظهور تکنولوژی قطعا منسوخ خواهند شد.
  
 
مدرک حسابداری
کویک بوک‌ها (QuickBooks) یکی از نرم افزارهای مدیریت فعالیت‌های اقتصادی هستند و با وجود آن‌ها دیگر واقعا به حسابدار نیازی ندارید. هر روز شرکت‌های بیشتری به روش‌های آنلاین کارهای مالیاتی خود را انجام می‌دهند. حسابداری داخلی تنها برای شرکت‌های بزرگ‌تر نیاز است و حسابداری مالیاتی برای بیشتر اشخاص می‌تواند به صورت آنلاین انجام شود. یک جایگزین خوب برای این رشته مدرک مالی است که می‌توانید در حرفه خود فعال‌تر شوید.
 
 
مدرک هتلداری و گردشگری
با کیوسک هایی که در فرودگاه‌ها گزارش پرواز‌ها را ارائه می‌دهند آشنایی دارید؟ آینده هتل‌ها نیز به همین شکل پیش بینی می‌شود. تحصیل در رشته هتلداری و گردشگری اشتباه است، زیرا تکنولوژی جای بیشتر بخش‌های این صنعت را خواهد گرفت. نیاز به عواملی که پشت میز هتل‌ها و آژانس‌های گردشگری بایستند واقعا در حال کاهش است.
 
 
دستیار حقوقی
این روز‌ها کامپیوتر‌ها می‌توانند بیشتر وظایف دستیار حقوقی را انجام دهند. تحقیق و بایگانی خیلی راحت می‌تواند به صورت آنلاین انجام شود و نیاز به نیروی انسانی برای این کار نیست. خود حقوق هم می‌تواند توسط تکنولوژی جایگزین شود بنابراین تحصیل دستیار حقوقی به طور قطع منسوخ خواهد شد.
 
رشته ارتباطات رادیویی
رادیو و تلویزیون دیگر تنها خروجی‌های اخبار نیستند و مدرک ارتباطات رادیویی روی یک تکنولوژی منسوخ شده تمرکز دارد. فعالیت‌های ارتباطی هرروز در حال تغییر هستند از اسنپ چت‌ها تا فیسبوک، این روز‌ها روش‌های بسیار زیادی برای دسترسی به اخبار وجود دارد.
 
 
مدرک داروسازی
نسخه شما می‌تواند توسط یک ربات جمع آوری و نوشته شود. درک این موضوع ساده است. باوجود داروخانه هایی که از ربات‌ها برای انتخاب و ارائه دارو استفاده می‌کنند دیگر واقعا نیازی به داروساز در دنیا نیست. ترکیب مواد هنوز نسبتا مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما این نیاز هم در حال کاهش است. پیشنهاد می‌کنیم به جای این رشته سراغ پزشکی بروید.
 -
منبع: برترينها
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

حامد،دانشجوی حسابداری
Iran, Islamic Republic of
حسابداریا همینطوریش بیچاره هستند وای بحال موقعی که رشته ام منسوخ شود،خدا به دادمان برسد
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.