پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۰
کد مطلب: 44970
۱

توصیه برترین‌های کنکور ۹۷ به پشت‌کنکوری‌ها

توصیه برترین‌های کنکور ۹۷ به پشت‌کنکوری‌ها
میگنا: کنکور سراسری امسال در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی به ترتیب در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه 7 و 8 تیرماه، در 375 شهرستان و 479 حوزه امتحانی و 22 کشور خارجی و 25 حوزه امتحانی خارج از کشور با حضور یک میلیون و 11 هزار و 825 نفر برگزار شد که از این تعداد 599 هزار و 313 نفر زن و 412 هزار و 512 نفر مرد بودند.

‌سازمان سنجش آموزش کشور اسامی نفرات برتر هر گروه آزمایشی را اعلام کرد که بر این اساس 10 نفر برتر گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی و 3 نفر برتر گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی معرفی شدند.


نفر اول گروه ریاضی: 
با حمایت‌های خانواده و معلمان توانستم رتبه برتر را کسب کنم

علیرضا شاطری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بابلسر اظهار داشت: خیلی خوشحالم که توانستم چنین رتبه با ارزشی را در کشور کسب کنم و تمام تلاش من ارتقای سطح علمی و کسب علم بوده و در کنکور توانستم به خواسته خود دست پیدا کنم و در آینده نیز این مسیر را ادامه دهم.
وی افزود: خانواده از نظر انگیزشی و مالی نقش مهمی در کسب این رتبه برای بنده داشتند و کسب این رتبه به معنای قدردانی از زحمات آنان است.
نفر اول گروه علوم ریاضی کنکور 97 ادامه داد: در ابتدا قصدم کسب رتبه اول نبود اما در ادامه با حمایت خانواده و تشویق معلمان گام بلند برای کسب رتبه اول برداشتم و توانستم این رتبه را کسب کنم. به‌احتمال زیاد در رشته برق یا رایانه ادامه تحصیل می‌دهم و کسب رتبه‌های علمی بالا در اولویت برنامه‌های تحصیلی‌ام قرار دارد.
شاطری درباره افرادی که موفق به رتبه‌های بالا نشده‌اند و قبول‌نشدگان کنکور 97 گفت: اگر دانش‌آموزان انگیزه و تلاش خود را افزایش دهند قطعاً به نتیجه دلخواه خود یعنی کسب رتبه بالا دست پیدا می‌کنند. من انگیزه بالایی برای کسب این رتبه داشتم و با حمایت‌های انگیزشی و مالی از سوی خانواده و حمایت‌های درسی معلمان توانستم رتبه برتر گروه علوم ریاضی را کسب کنم.


نفر اول گروه زبان‌های خارجی:
از کلاس‌ فوق‌برنامه استفاده نکردم


علی عبدالله‌زاده رتبه نخست کنکور گروه زبان‌های خارجی و رتبه دوم کنکور علوم تجربی امسال در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: از سال دوم دبیرستان برای کنکور امسال برنامه‌ریزی داشتم اما به‌صورت جدی از سال سوم دبیرستان درس خواندن برای کنکور را آغاز کردم.
رتبه دوم کنکور علوم تجربی افزود: قصد دارم رشته پزشکی را در شهر مشهد برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنم و احتمالاً تهران نخواهم رفت همچنین احتمالا در زبان انتخاب رشته نخواهم کرد.
وی خاطرنشان کرد: آزمون آزمایشی و کتاب تست استفاده می‌کردم اما کلاس فوق‌برنامه خیر و به کنکوری‌ها توصیه می‌کنم کتب درسی را دست کم نگیرند چراکه بعضاً شاهدیم که کتب درسی از سوی دانش‌آموزان دست کم گرفته می‌شود.
عبدالله‌زاده عنوان کرد: کتاب درسی را کنکوری‌ها باید در اولویت قرار دهند و سپس سراغ سایر منابع بروند. به دانش‌آموزان پشت‌کنکور توصیه می‌کنم روزانه حداقل 7 ساعت درس بخوانند.
رتبه نخست کنکور گروه زبان‌های خارجی با تاکید براینکه در مدتی که برای کنکور درس می‌خواندم تفریح را به صورت کنترل شده در کنار درس داشتم، بیان کرد: همچنین فضای مجازی را نیز در این مدت کنترل کرده بودم.



نفر سوم کنکور زبان‌های خارجی:
در سال منتهی به کنکور هیچ فعالیتی در شبکه‌های اجتماعی نداشتم


محمد کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج در مورد موفقیت خود در کنکور سراسری و کسب رتبه سوم کنکور زبان اظهار داشت: برنامه‌ریزی و عمل به آن یکی از رمزهای موفق من در کنکور بود.
وی افزود: در سال منتهی به کنکور روزانه 5 الی 6 ساعت درس می‌خواندم و فکر می‌کنم که این زمان برای کسب موفقیت در کنکور کافی است.
نفر سوم کنکور زبان‌های خارجی با بیان اینکه در گذشته در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشتم، بیان کرد: در سال منتهی به کنکور هیچ فعالیتی در شبکه‌های اجتماعی نداشتم.
کاظمی با بیان اینکه گوش‌کردن به حرف و خواسته معلمان از دیگر دلایل موفقیت من بود، عنوان کرد: در هیچ موسسه‌ای عضو نبودم و تنها در آزمون‌های یک مرکز شرکت میکردم و کلاس هم نمی‌رفتم.
وی با بیان اینکه پیشنهاد من این است که داوطلبان به موسسات نروند و در مدرسه با راهنمایی‌های معلمان درس بخوانند، گفت: پدر و مادرم در برقراری و ایجاد شرایط لازم برای موفقیت من بسیار تلاش کردند و از آن‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم.

رتبه 10 کنکور تجربی:
تا قبل از آزمون از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کردم


پریا ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با اشاره به اینکه با توجه به ارزیابی‌های آزمون‌های آزمایشی، کسب تبه 1 تا 10 را در کنکور امسال پیش‌بینی می‌کردم اظهار داشت: درصد پاسخ‌های صحیحی که در کنکورهای آزمایشی داشتم، من را به کسب رتبه برتر امیدوارم کرده بود.
وی در مورد مدت‌زمان و برنامه مطالعه خود برای آمادگی هر چه بیشتر در کنکور سراسری خاطرنشان کرد: در روزهایی که به مدرسه می‌رفتیم روزانه 7-6 ساعت برای مطالعه وقت می‌گذاشتم. در روزهایی هم که مدارس تعطیل بود، تا 13 ساعت مطالعه داشتم.
رتبه 10 کنکور تجربی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای آمادگی در کنکور، در کلاس‌های کنکور شرکت کرده‌اید؟ گفت: برای آمادگی در کلاس‌های دروس تخصصی شرکت کردم و در سال آخر هم برای آمادگی بیشتر در کلاس کنکور عربی حضور یافتم.
ولی زاده در مورد حضور در فضای مجازی نیز ابراز داشت: تا قبل از کنکور از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کردم ولی بعد از فراغت از کنکور، از این محیط استفاده می‌کنم.

وی که پدر و مادرش، هر دو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه تبریز هستند، با تاکید بر اینکه پدر و مادرم در موفقیتم نقش بسیار زیادی داشتند افزود: خانواده‌ام فضا را در این سه سال برای درس خواندم فراهم کردند و در موفقیت من تأثیر بسزایی داشتند.
رتبه برتر کنکور تجربی 97 در توصیه به داوطلبان کنکور گفت: توصیه من به داوطلبان کنکور، مداومت در درس خواندن است، از همان ابتدای سال دوم دبیرستان، درس را جدی بگیرند و تنها برای دوران پیش دانشگاهی نگه ندارند تا میزان اثرگذاری و موفقیت افزایش یابد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید