پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۶
کد مطلب: 51319
۰

تدریس خصوصی دروس کنکور و هر آنچه باید بدانید

تدریس خصوصی دروس کنکور و هر آنچه باید بدانید
وقتی صحبت از کنکور سراسری می‌شود، مهارت در تست زنی حرف اول را می‌زند. البته این مسئله ابداً به آن معنی نیست که سطح علمی داوطلبان کنکور اهمیت ندارد. در واقع داوطلبان کنکور فقط در صورتی می‌توانند خوب تست بزنند که بر دروس تسلط کافی داشته باشند. پس به عبارتی رمز اصلی موفقیت در کنکور، داشتن مهارت بالای تست زنی در کنار سطح علمی مطلوب است که برای کسب هر دو مورد، کیفیت آموزش نقش به سزایی دارد.
 
در این بین تدریس خصوصی دروس کنکور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. خصوصاً به این دلیل که یکی از استرس زاترین جنبه‌های کنکور، نگرانی‌های دائمی والدین از نحوه‌ی مطالعه‌ی فرزندان‌شان برای کنکور است. والدین می‌خواهند مطمئن شوند فرزندان کنکوری آن‌ها به خوبی درس یاد می‌گیرند و برای کنکور آماده می‌شوند. در این امر یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو، تدریس خصوصی دروس کنکور است.

دلایل بسیار زیادی برای مناسب و مفید بودن تدریس خصوصی دروس کنکور وجود دارد. در ادامه ۷ مورد از مزایای آن را با هم بررسی می‌کنیم.

۱. تدریس خصوصی دروس کنکور، امکان ارتباط یک به یک را فراهم می‌کند
تدریس خصوصی کیفیت یادگیری را بهبود می‌بخشد؛ و داوطلبانی که کلاس کنکور خصوصی می‌روند نسبت به سایرین پیشرفت بیشتری دارند. یکی از دلایل مهم آن این است که در کلاس‌های معمولی و عمومی کنکور مثل کلاس‌های مدرسه، توجه دبیر یا استاد بین حداقل ۱۰ الی ۲۰ نفر دانش‌آموز تقسیم می‌شود. اما در کلاس کنکور‌های خصوصی، هر دبیر یا استاد فقط با یک دانش‌آموز سر و کار دارد. در نتیجه وقت و توجه بیشتری معطوف آن دانش‌آموز یا داوطلب کنکور می‌کند.


۲. تدریس خصوصی دروس کنکور، از هدر رفتن تابستان جلوگیری می‌کند
تابستان، فرصت طلایی هر دانش‌آموز کنکوری محسوب می‌شود. تجربه نشان داده است داوطلبانی که درس خواندن را از تابستان شروع می‌کنند، نتایج بهتری در کنکور کسب می‌کنند. تدریس خصوصی دروس کنکور از تابستان، دانش‌آموز را با روش تدریس معلم آشنا می‌کند و باعث می‌شود نزدیک کنکور وقت بیشتری برای تست زدن و دوره کردن مطالب داشته باشد.

۳. تدریس خصوصی دروس کنکور به هر داوطلب کنکور، فقط مخصوص شیوه‌ی یادگیری خودش است
از هر پدر و مادری بپرسید، به شما می‌گوید که هیچ دو بچه‌ای شبیه هم نیستند. این قضیه در مورد شیوه‌ی یادگیری دروس هم صدق می‌کند. بعضی افراد با کمک روش‌های بصری مثلا استفاده از نمودار و شکل و تصاویر، بهتر درس یاد می‌گیرند. بعضی دیگر باید هر چه می‌خوانند بنویسند تا بتوانند آن را یاد بگیرند. حتی بعضی افراد نیاز دارند با صدای بلند درس بخوانند تا بتوانند مطالب را به ذهن خود بسپارند. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید امسال کنکور بدهید، اما هنوز نمی‌دانید با چه روشی بهتر درس یاد می‌گیرید، قبل از هر چیزی به شیوه‌های درس خواندن خود دقت کنید تا بهترین روش را پیدا کنید.

متد اصلی تدریس در کلاس کنکور‌های غیرحصوصی و کلاس‌های مدرسه به ناچار یک شیوه‌ی ثابت و همگانی است که برای تمامی دانش‌آموزان به کار برده می‌شود. اما یکی از بهترین مزایای تدریس خصوصی دروس کنکور این است که دبیر مربوطه می‌تواند مطالب را مطابق با شیوه‌ی یادگیری دانش‌آموز طبقه‌بندی و تدریس کند. در واقع شیوه‌ی تدریس با نیاز‌ها و اهداف آموزشی هر دانش‌آموز تعیین می‌شود و دانش‌آموز راحت‌تر می‌تواند در مورد اشکالات درسی خود با دبیر مشورت و آن‌ها را برطرف کند.


۴. تدریس خصوصی دروس کنکور، اعتماد به نفس داوطلبان را افزایش می‌دهد
حتی زرنگ‌ترین دانش‌آموزان و آن‌هایی که در تمام آزمون‌های آزمایشی تراز اول می‌شوند هم گاهی اوقات به خودشان شک می‌کنند. دبیران کلاس کنکور‌های خصوصی، جلسه به جلسه و درس به درس از وقتی که دارند استفاده می‌کنند و به مرور زمان سعی می‌کنند دانش‌آموز خود را بهتر بشناسند. این مسئله باعث می‌شود دانش‌آموز هم به طور متقابل به دبیر خود اعتماد کند و کلاس برایش به جایگاه امنی برای درس خواندن تبدیل شود. به علاوه همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم کلاس خصوصی، کیفیت مطالعه را افزایش می‌دهد که این تاثیر مثبتی بر اعتماد به نفس دانش‌آموز مذکور می‌گذارد.


۵. تدریس خصوصی دروس کنکور برای یادگیری، محیطی مناسب و دور از حواس پرتی فراهم می‌کند
محیط مدرسه پر از عوامل حواس پرتی است که باعث می‌شود دانش‌آموزان سر کلاس نتوانند به قدر کافی تمرکز داشته باشند. اما در کلاس‌های خصوصی کنکور، این حواس پرتی‌ها کاهش می‌یابد و به حداقل می‌رسد؛ و واضح است که همیشه یادگیری با تمرکز بیشتر، بازده‌ی بیشتری دارد.


۶. تدریس خصوصی دروس کنکور، مسئولیت پذیری درسی را افزایش می‌دهد
یکی از مزیت‌های تدریس خصوصی که کمتر به آن توجه شده است، تاثیری است که این نوع تدریس بر نحوه‌ی درس خواندن خود دانش‌آموزان دارد. همان طور که تدریس خصوصی، باعث می‌شود دانش‌آموز درس را بهتر یاد بگیرد و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد، انگیزه و اشتیاقش برای درس خواندن نیز افزایش می‌یابد. این به نوبه‌ی خود مسئولیت پذیری درسیش را بالا می‌برد؛ و مسئولیت پذیری درسی همان عاملی است که باعث می‌شود دانش‌آموز کنکوری به طور مرتب و پیوسته درس بخواند تا درس خواندن به عادتش تبدیل شود.

۷. تدریس خصوصی دروس کنکور، دانش‌آموز کنکوری را از رقابت‌های درسی ناسالم نجات می‌دهد
درست است که می‌گویند کنکور بیشتر شبیه یک رقابت درسی بزرگ و سراسری است. این را همه‌ی داوطلبان کنکور به خوبی می‌دانند و به خاطر آن به اندازه‌ی کافی تحت فشار هستند. هر دانش‌آموز کنکوری در سال آخر دبیرستان به قدر کافی در کلاس‌های درس و فضای رقابتی قرار می‌گیرد و استرس و فشار آن را احساس می‌کند؛ بنابراین فکر خوبی است اگر کلاس‌های کنکور خارج از مدرسه خصوصی باشند تا دور از رقابت‌های ناسالم کلاس‌های دیگر، محیطی آرام برای درس خواندن فراهم کنند.


توصیه‌های نهایی
یادتان باشد کلاس‌های خصوصی دروس کنکور را باید از سایت‌ها و موسسات آموزشی معتبر پیدا کنید. البته لازم نیست برای همه‌ی درس‌ها کلاس کنکور بروید. برای درس‌های مهم‌تر یا درس‌هایی که در فهم‌شان به مشکل برمی‌خورید، کلاس بردارید. در ضمن کلاس‌های خصوصی درست به اندازه‌ی کلاس‌های عادی مدرسه مهم هستند و نیاز به تلاش و پشتکار دارند.

هنوز تا کنکور سال بعد وقت زیادی دارید. اگر می‌خواهید نتایج خوب بگیرید بهتر است از همین حالا دست به کار شوید و دنبال دبیر خوب برای کلاس خصوصی کنکور بگردید. برایتان آرزوی موفقیت می‌کنیم.
 
منبع: tutorean
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.