پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۱:۱۴
کد مطلب: 59040
۱

می خواهم یک بازیگر مشهور شوم

می خواهم یک بازیگر مشهور شوم
سوال:
سال آخر رشته تجربی هستم ولی اصلا به پزشکی علاقه ندارم. مثل روز برایم روشن است که در این رشته، به جایی نخواهم رسید اما والدینم دست‌بردار نیستند. من عاشق بازیگری هستم و اگر آن‌ها بگذارند، یک سوپراستار خواهم شد. پدرم می خواهد از من یک دکتر بسازد تا بتواند به پسرش افتخار کند. خسته‌ام و سرخورده. چه کنم؟

پاسخ:
مخاطب گرامی، شما در یکی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی‌تان هستید و باید به زودی در ماراتن سخت و نفس گیر کنکور برای کسب موفقیت شرکت کنید. داشتن دغدغه زیاد درباره انتخاب رشته و شغل مناسب در سن و سال شما طبیعی است. در ادامه چند نکته را به شما یادآوری می‌کنیم تا منطقی ‌بودن نظر و تصمیم‌تان را به درستی، بررسی کنید.

در بازیگری استعداد هم دارید؟
در سوال خود مطرح کرده‌اید که به حرفه بازیگری علاقه‌مند هستید اما آیا غیر از علاقه، استعداد بازیگر شدن را هم در خود تشخیص داده‌اید؟ گفتن این که می خواهم سوپراستار شوم، راحت است اما برای بررسی این‌که شما این استعداد را دارید یا خیر بهتر است از استادان این حرفه کمک بگیرید زیرا غیر از علاقه، بهتر است استعداد این حرفه را هم داشته باشید. در این‌صورت مسیر تبدیل شدن به یک بازیگر توانمند را با سرعت بیشتری نسبت به دیگران طی خواهید کرد.

به نگرانی های والدین پاسخ منطقی دهید
اگر شما استعداد بازیگری را به مثابه بذر در نظر بگیرید، این بذر برای رشد و تبدیل شدن به یک نهال تنومند، به امکانات دیگری مانند خاک، آب و نور کافی، رسیدگی مناسب و دیگر عوامل نیاز دارد. اگر حتی استعداد بازیگری را در خود تشخیص دادید، جلب حمایت خانواده در مسیر موفقیت شما بسیار ضروری است. به هر حال خانواده شما، نگرانی‌هایی درباره این‌که شما وارد این حرفه شوید دارند و این نگرانی‌ها را با شما مطرح کرده ‌اند. سعی کنید در فضایی آرام برای نگرانی‌های آنان پاسخ‌های مناسبی را پیدا و مطرح کنید. اگر توانستید آن‌ها را قانع کنید، مسیر شما برای رسیدن به موفقیت هموارتر خواهد شد.

ریسک موفقیت در پزشکی بالاتر است یا بازیگری؟
برای انتخاب شغل مناسب، مجموعه‌ای از عوامل را در نظر بگیرید. ورود به هر رشته شغلی، مقداری از خطر احتمالی را به همراه خود دارد. به عنوان مثال ریسک ورود به حرفه فوتبال با ریسک ورود به رشته نقاشی ساختمان به یک اندازه نیست. هرچقدر شغلی خواهان بیشتری داشته باشد، ریسک ورود به آن هم بیشتر است. حال شما اگر بخواهید در حرفه بازیگری موفق شوید، ممکن است خطر احتمالی بالاتری نسبت به این که در حرفه پزشکی موفق شوید داشته باشد زیرا با بررسی اجمالی حرفه بازیگری در کشور خودمان و حتی در جهان، متوجه می‌شویم موفقیت در حرفه بازیگری صرفا در گرو تلاش فرد نیست، بلکه مولفه‌های دیگری هم وجود دارد، اما برای موفقیت در حرفه پزشکی ریسک کمتری وجود دارد و تلاش شما در این حرفه می‌تواند مهم‌ترین عامل در پیش‌بینی موفقیت‌تان باشد. چه بسا که نگرانی خانواده شما، به این موضوع ارتباط داشته باشد.

از یک مشاور شغلی-تحصیلی کمک بگیرید
فرصت مراجعه به مشاور شغلی-تحصیلی مناسب را از دست ندهید. توصیه ما به شما دوست عزیز این است که برای بررسی بیشتر این موضوع، به مشاوره شغلی تحصیلی مراجعه کنید زیرا موضوع انتخاب شغل می تواند تاثیر بسیار زیادی در آینده شما داشته باشد و درصد بسیار زیادی از رضایت شما از زندگی در سال‌های بعد به رضایت از شغل و محیط شغلی برمی‌گردد.



نویسنده : مهدی خراسانی | کارشناس‌ارشد روان‌شناسی بالینی
مرجع : روزنامه خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!