پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ / ۰۰:۲۶
کد مطلب: 51706
۰

افراد مبتلا به اختلالات روانی، جمعیت آسیب‌پذیر در برابر بیماری کرونا

افراد مبتلا به اختلالات روانی، جمعیت آسیب‌پذیر در برابر بیماری کرونا
به نقل از سایکولوژی نیوز، بررسی سیستماتیک بر اساس تاریخچه سلامت بیش از ۶۱ میلیون بزرگسال امریکایی نشان داده است، افرادی که اخیرا مبتلا به نوعی بیماری روانی بوده‌اند، به طور قابل توجهی با خطر بیشتر ابتلا به عفونت کووید- ۱۹ مواجه هستند و نتایج درمانی ضعیف‌تری نسبت به افراد بیمار دیگر که اختلال روانی ندارند را نشان می‌دهند.

محققان اظهار کردند: افرادی که اخیرا مبتلا به افسردگی و بعد از آن، اسکیزوفرنی شده‌اند، خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ دارند.

میزان مرگ و میر افرادی که اخیرا مبتلا به اختلال روانی و بیماری کووید- ۱۹ شده‌اند، ۸.۵ درصد است که نسبت به افراد بدون اختلال روانی (۴.۷ درصد) بسیار بالاتر است.

نتایج بررسی نشان داد که تاثیرات منفی سلامت روان و ارتباط آن با بیماری کووید- ۱۹ بیشتر در افریقایی- امریکایی‌ها و زنان مشاهده شد؛ در میان  افرادی که به‌تازگی مبتلا به اختلال روانی بودند، افریقایی- امریکایی‌ها بیشتر از سفیدپوستان در خطر ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ بودند. زنان مبتلا به بیماری مزمن یا اختلال روانی نیز نسبت به مردان، بیشتر به بیماری کووید- ۱۹ مبتلا شده‌اند.

گروه محققان به رهبری نورا ولکو، مدیر موسسه سوء استفاده از دارو (NIDA) که پرونده الکترونیکی سلامت ۶۱.۷ میلیون امریکایی ۱۸ ساله و بالاتر را بررسی کردند، دریافتند که ۱۱.۲ میلیون نفر (۱۸ درصد) در سال‌های زندگی خود (در سال گذشته یا قبل‌تر) مبتلا به نوعی اختلال روانی شده‌اند.

در این گروه ۶۱.۷ میلیون نفری، ۱۵ هزار و ۱۱۰ نفر مبتلا به بیماری کووید- ۱۹ شدند و ۵۴۵۰ نفر از این افراد (۳۶ درصد) مبتلا به اختلال روانی بودند که بیماری ۳۴۳۰ نفر آنان در سال گذشته تشخیص داده شد و میزان مرگ و میر در آنان، ۸.۵ درصد بود.

دکتر ولکو افزود: کنترل صحیح اختلالات روانی، عاملی است که باعث جلوگیری از بیماری کووید- ۱۹ می‌شود. برای مثال، اگر مبتلا به اختلال هذیان یا توهم باشید، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنید و اگر افسرده باشید، ممکن است بی‌انگیزه باشید یا برایتان این موارد اهمیت نداشته باشد.

دکتر ولکو و همکارانش در مقاله خود، افراد مبتلا به اختلالات روانی را به عنوان "جمعیت بسیار آسیب پذیر در برابر عفونت کووید- ۱۹ " شناسایی کردند.

محققان افزودند: افراد مبتلا به بیماری‌های روانی با توجه به شرایط زندگی (بیمارستان، اقامت‌گاه‌های شلوغ یا زندان) بیشتر در معرض خطر هستند، زیرا عفونت در این محیط‌ها به سرعت گسترش می‌یابد.

علاوه براین، افراد مبتلا به بیماری‌های جدی روانی احتمالا از نظر اقتصادی-اجتماعی آسیب‌پذیر هستند و ممکن است مجبور به کار و زندگی در محیط‌های ناامن شوند. بی‌خانمانی و مشکلات مسکن  می‌تواند بر توانایی این افراد در زمان قرنطینه‌شدن تاثیر بگذارد و مشکل بیماری نیز مانعی برای عدم دسترسی به مراکز مراقبت‌های بهداشتی باشد و یا به علت ترس از تبعیض به پزشک مراجعه نکنند.

گروه بررسی عنوان کرد: حساسیت بیشتر به استرس، در میان بیماران مبتلا به اختلالات روانی شایع است، پذیرش عدم قطعیت، انزوا و چالش‌های اقتصادی مرتبط با بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ برای این افراد دشوارتر است و خطر ابتلا به بیماری مجدد و تشدید بیماری را افزایش می‌دهد.

عامل دیگری که می‌تواند مشکلات منحصر به فرد بیماران مبتلا به اختلالات روانی و بیماری کووید-۱۹ را توضیح دهد، افزایش احتمال ابتلا به بیماری دیگری مانند بیماری قلبی، دیابت، بیماری‌ مزمن انسدادی ریه یا اختلالات مصرف مواد است. همه این موارد می‌تواند در افزایش شدت بیماری و نتایج ضعیف‌تر در افرادی که مبتلا به بیماری کرونا می‌شوند، موثر باشد.

محققان افزودند: تداخل عوامل بیولوژیکی ممکن است در این امر دخیل باشد. برای مثال، بالا رفتن التهاب در بدن، نه تنها می‌تواند در تشدید بیماری کووید- ۱۹ موثر باشد، همچنین در بیماری‌های افسردگی، اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی نیز نقش دارد.

دکتر ولوکو و همکارانش ابراز امیدواری کردند که نتایج آنان "نیاز به شناسایی و رسیدگی به عوامل آسیب‌پذیر قابل اصلاح و جلوگیری از تاخیر در ارائه خدمات درمانی" در افراد مبتلا به اختلالات روان‌پزشکی که آلوده به ویروس کووید- ۱۹ شده‌اند را برجسته کند.

دکتر  QuanQiu Wang و Rong Xu نویسندگان این بررسی از دانشگاه کیس وسترن رزرو یکی از دانشگاه‌های ایالات متحده امریکا بودند.

یافته‌های این بررسی در نشریه World Psychiatry منتشر شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.