جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۸
کد مطلب: 52994
۳
استفاده زیاد از ایموجی‌ها جنبه‌هایی از شخصیت‌تان را برملا می‌ کند

رمزگشایی ایموجی ها از شخصیت انسان‌ها

رمزگشایی ایموجی ها از شخصیت انسان‌ها
 آن‌ها می  توانند جزئیات شخصیت کاربر را فاش کنند. طبق مطالعات انجام شده توسط هلن وال و لیندا کای از دانشگاه اج هیل و استفانی مالون از دانشگاه کاتولیک استرالیا، ایموجی  ها شبیه حرکات بدن هستند که ما در هنگام سخن گفتن از آن ها استفاده می  کنیم. این محققان بر این باورند درست همان‌طور که در یک مکالمه رو در رو، جزئیاتی مانند حرکات بدن، حالات چهره و لحن صدا را مشاهده می کنیم، در یک گفت  وگوی دیجیتالی هم ایموجی  ها همان عملکرد را انجام می  دهند. آن‌ها به درک پیام و احساسات نهفته در پشت کلمات کمک می  کنند. ایموجی  ها حرکات مجازی ما هستند و به ما کمک می کنند تا در ابراز عواطف، احساسات و حالات خود هیچ شکی باقی نگذاریم. بنابراین، آن‌ها به نوعی یک زبان مجازی غیرکلامی هستند. در خور ذکر است که طبق همین تحقیق استفاده زیاد از بعضی ایموجی‌ها، حاوی نکاتی درباره ویژگی‌های شخصیتی‌ افراد است.
 

   تفاوت ایموجی و شکلک
در سال  1980 اولین شکلک را اسکات الیوت فالمن، استاد علوم  رایانه در دانشگاه کارنگی ملون آمریکا ایجاد کرد. او اولین بار در یک انجمن اینترنتی، یک پرانتز و دو نقطه را وارد کرد تا افراد بتوانند موضوعات جدی را از موارد شوخی تشخیص دهند. اما برخلاف شکلک  ها، ایموجی ها نه تنها شامل تصاویر چهره انسان  هستند بلکه شامل چهره حیوانات و تصاویر دیگر هم می شوند.


   رابطه استفاده از ایموجی و برون گرایی
به طور کلی استفاده از ایموجی ها با برون گرا بودن هم در ارتباط است. در حقیقت، افرادی که در بیان احساسات خود در زندگی واقعی مشکلی ندارند، بیشتر تمایل دارند که هنگام برقراری ارتباط با دیگران از ایموجی  برای انتقال حالات عاطفی خود استفاده کنند. همچنین استفاده از ایموجی ها به این معنی است که نگران هستید پیام شما به درستی فهمیده نشود و می خواهید از سوءتفاهم جلوگیری کنید. شاید هم شما سعی می کنید از نظر عاطفی با شخص دیگر ارتباط برقرار کنید و حس خصوصی بودن بیشتری به گفت‌وگویتان بدهید.


   ایموجی  هایی که می فرستید، درباره شما چه می گویند؟
 خنده| روان شناسان این تحقیق در قسمتی از نتایج‌شان به این جمع‌بندی رسیدند که اگر شما در پیام های خود اغلب از لبخند استفاده می کنید، احتمالاً فرد شاد و خلاقی هستید و از تجربه  های جدید استقبال می کنید و در روابط بین فردی قابل اعتماد تر هستید. در واقع، اگر چنین فردی باشید، احساس خوبی در دیگران ایجاد می کنید. همچنین محققان دریافته اند به نظر مردم وقتی کسی از ایموجی های شاد یا مثبت استفاده می کند، یعنی آن شخص مهربان، مسئولیت پذیر و صادق است.

گریه| استفاده زیاد از این ایموجی یعنی بزرگ ترین عیب شما این است که کمی بدبین هستید. در حقیقت، دایم غر می‌زنید. شما همیشه نیمه خالی لیوان را می‌بینید و از هیچ چیز لذت نمی‌برید چراکه هیچ وقت هیچ چیزی انتظارات شما را به طور کامل برآورده نمی‌کند.

قلب| ارسال زیاد این ایموجی در پیام‌های‌تان به دیگران، نشان می‌دهد که شما واقعا دراماتیک هستید. همه چیز برای شما یک مشکل است و در واقع شما از کاه، کوه می‌سازید. به احتمال زیاد بعد از مواجه شدن با هر مانعی، خیلی زود ناامید می‌شوید و ممکن است گاهی پررو و بی ادب باشید.

بچه زبان‌دراز| شاید شما این ایموجی را بامزه بدانید اما استفاده زیاد از آن نشان‌دهنده این است که شخصیتی نسبتا بچگانه دارید و حتی می‌توان گفت همه تصمیم‌های زندگی‌تان توسط کودک درون‌تان گرفته می‌شود! بس است دیگر! وقت آن رسیده است که دست از بچه بازی بردارید و بزرگ شوید.


ناگفته پیداست که این نکات عمومیت ندارد و ممکن است برای همه مصادیق درست نباشد.
   استفاده کنندگان از ایموجی‌های خاص، خلاق‌ترند
توجه داشته باشید افرادی که از ایموجی های زیاد در زمان ارسال پیام برای دیگران استفاده می کنند احساس‌شان به آن‌ها می‌گوید که دیگران از همان ابتدای پیام  آن‌ها را قضاوت می کنند، در نتیجه چهره های غمگین یا ایموجی های منفی را کمتر ارسال می کنند. در ضمن کسی که علاوه بر ایموجی‌های معمولی  نوع دقیق تری از ایموجی را انتخاب می‌کند، می تواند فرد خلاق تری باشد که می خواهد دیگران را غافلگیر کند و احتمالاً توانایی بیشتری در برقراری ارتباط دارد.


   از ایموجی‌ها، بجا و به‌موقع استفاده کنیم
مطمئناً استفاده از یک ایموجی خندان خود به خود شما را به یک شخص مهربان در نظر دیگران تبدیل نمی کند. به طور کلی، برای روشن شدن ابهام پیام یا تقویت نکته خاصی در گفت و گو، باید از ایموجی استفاده کرد. همچنین می توانید از آن‌ها برای ایجاد حس خوب یا جلب توجه دیگران به خود استفاده کنید، به خصوص اگر نمادهایی را انتخاب کنید که کمتر استفاده می شود. اگرچه ایموجی ها بدون شک در انتقال لحن احساسی در گفت وگوی دیجیتالی مفید هستند اما آداب معاشرت جدیدی را با پیچیدگی ها و مشکلات خاص خود به وجود آورده اند. لیندا کای، یکی از محققان این پژوهش در این باره می‌گوید: «مردم درباره ما بر اساس نحوه استفاده از ایموجی ها قضاوت می کنند. چیزی که باید از آن آگاه باشیم این است که این قضاوت ها بسته به این‌که کجا یا برای چه کسانی از این ایموجی ها استفاده می کنید(محل کار یا اعضای خانواده) ممکن است متفاوت باشد. بنابراین در انتخاب ایموجی برای استفاده درست و به موقع در پیام‌ها باید دقت کرد.»
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.