سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۵
کد مطلب: 53123
۱

۱۴ درصد کودکان به مهدکودک می‌روند

۱۴ درصد کودکان به مهدکودک می‌روند
محسن حاجی‌‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در اولین نشست هیأت امنای «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» که با حضور نمایندگانی از نهادهای تعیین‌شده در اساسنامه، در ساختمان مرکزی وزارت آموزش ‌و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: شکل‌گیری «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» یکی از رویدادهای مهم سال گذشته بود که علی‌رغم محدودیت‌ها و مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا، در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد.
 
وی، ایجاد چنین سازمانی را ضروری دانست و افزود: برخی امور مانند ایجاد سد، ریل، کارخانه و ... که جلوه‌هایی از پیشرفت یک جامعه اند، زودبازده‌اند؛ اما برخی طرح‌ها از زمانی که منابع اعتباری مشخص می‌شود تا زمانی که آن طرح نتیجه می‌دهد، فاصله زیادی وجود دارد.
حاجی میرزایی تصریح کرد: وجود فاصله بین آغاز یک طرح تا حصول نتیجه، گاهی اوقات موجب فراموشی اهداف و ادامه آن طرح می‌شود، بنابراین لازمه اجرا و پیگیری چنین موضوعاتی، درک عمیق از موضوع است.

وی ادامه داد: اهتمام در انجام امور دیر بازده مانند تأسیس «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک»، تدبیر شایسته رهبر معظم انقلاب و همت والای شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وزیر آموزش‌ و پرورش، بر ضرورت توجه به کیفیت نیروی انسانی تأکید و عنوان کرد: از منظر همه‌کسانی که در حوزه اقتصادی فعالیت می‌کنند، هیچ تحولی بدون آموزش و یادگیری در جامعه اتفاق نمی‌افتد؛ بنابراین برای آگاهی از آینده یک جامعه، باید به مدارس مراجعه کرد و بررسی کنیم که چه محتواهایی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود؛ فرهنگ دینی ما نیز همواره بر اهمیت و ضرورت آموزش و یادگیری تأکید می‌کند‌.

وی خاطرنشان کرد: دوره پیش‌دبستانی، بسیار مهم و در آینده کودک اثرگذار است و نمی‌توان این دوره تربیتی را رها کرد و به امید دوره دبستان نشست.

حاجی‌میرزایی، اظهار کرد: حدود ۷درصد کودکان در مهدکودک‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی، ۷درصد نیز در سایر مهدهای کودک و ۸۶درصد باقیمانده در اختیار خانواده‌ها قرار داشته و تحت نظر آنان تربیت می‌شوند.

وی افزود: «تربیت» نیازمند «یادگیری» است و خانواده‌ها برای «تربیت فرزندان»، نیازمند «آموزش و فراگیری» هستند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش‌ و پرورش نمی‌تواند به‌سادگی از کنار این دوره حساس عبور کند، لذا باید شرایط به‌گونه‌ای باشد که هر خانه، نقش یک مهدکودک را ایفا کند و والدین هرکدام یک مربی باشند، بنابراین اگر تربیت کودکان در این دوره به‌خوبی انجام شود، در آینده جامعه بهتر و سالم‌تری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تأسیس این سازمان، اتفاق ارزنده‌ای است که در ماه مبارک رمضان در حال شکل‌گیری است.
حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: برای اینکه بدانیم ساختاری که طراحی کردیم، مطلوب است یا خیر، باید بررسی کنیم این ساختار، اهداف تعیین‌شده در این سازمان نوپای را محقق می‌سازد یا خیر؟

وی ادامه داد: این ‌یک فرصت طلایی است تا سازمانی نو بسازیم و از همه افرادی که انگیزه کافی دارند در این مسیر، بهره‌مند شویم.
وزیر آموزش ‌و پرورش اظهار کرد: مصمم هستیم در زمان تعیین‌ شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» را تأسیس کنیم.

در این نشست مهرزاد حمیدی؛ معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش ‌و پرورش نیز با تشریح مراحل شکل‌گیری این سازمان نوپا، اظهار کرد: طراحی ساختار سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، طراحی محتوا مطالعه تطبیقی تعلیم و تربیت کودک و ... از جمله فعالیت‌هایی است که برای تشکیل «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» انجام‌گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی