پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ / ۰۱:۱۷
کد مطلب: 53251
۲

آیین تجلیل از روانشناسان و مشاوران استان مازندران برگزار شد

آیین تجلیل از روانشناسان و مشاوران استان مازندران برگزار شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ احمد حسین زادگان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات روانشناسان و مشاوران در زمان شیوع کووید 19، گفت: روانشناسان و مشاوران از ابتدای شیوع این بیماری به صورت داوطلبانه وارد میدان شدند و خدمات مشاوره روانشناسی بموقع جهت کاهش استرس و اضطراب ناشی از ابتلا به بیماری کرونا را به آحاد جامعه ارائه کردند که قدردان این زحمات هستیم.

وی با بیان اینکه اثر بخش بودن این اقدامات در افکار عمومی قابل لمس است، افزود: استفاده از ظرفیت عظیم تشکل های روان شناسی و سازمان نظام روان شناسی فرصت مغتنمی برای ارتقای سلامت روحی و روانی آحاد جامعه می باشد.

استاندار مازندران استفاده از ظرفیت علوم روان شناسی را امری ضروری دانست و افزود: پویایی و بالندگی جوامع در گرو سلامت جسمی و روانی آن جامعه است که برای دست یابی به جامعه ای پویا و با نشاط باید از ظرفیت همه سازمان ها و دستگاه های اجرایی جهت آگاه سازی مردم نسبت به خدمات حوزه روانشناسی، آشنایی با اختلالات روانی و مقابله با آن، ارتقای سلامت روانی و افزایش نشاط اجتماعی در جامعه استفاده کرد.

حسین زادگان بر استفاده از علم روانشناسی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز تاکید کرد و گفت: استفاده از علم روانشناسی در حوزه های مختلف می تواند از بروز نا امیدی، خشونت، یاس و افسردگی در جامعه جلوگیری کند و زمینه ساز را برای سلامت روانی و نشاط اجتماعی فراهم آورد.

استاندار مازندران بر ترسیم برنامه عملیاتی در حوزه سلامت روانی با همکاری بهزیستی، سازمان نظام روانشناسی و خانه روانشناسان جهت شناسایی آسیب های شهرستان های استان و مشخص کردن وظایف همه سازمان ها و دستگاه ها در کاهش آسیب های اجتماعی و سلامت روانی تاکید کرد.

حسین زادگان به طرح پوشش بیمه ای خدمات روانشناسی اشاره کرد و گفت: این طرح می تواند در دریافت خدمات روانشناسی مناسب تر قشر محروم و آسیب دیده جامعه کمک شایانی کند که امید است با همکاری نمایندگان استان در قالب یک طرح به مجلس ارائه شود.

در پایان با حضور استاندار مازندران و مدیرکل بهزیستی استان از روانشناسان و مشاوران با اهدای لوح، تقدیر بعمل آمد.
 



 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...