جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۸
کد مطلب: 53258
۰

مثبت‌اندیشی و تأثیر آن در شانس

مثبت‌اندیشی و تأثیر آن در شانس
آمریکا دارای میلیون‌ها زن و مرد است که پیشینه‌ای سخت، با ویژگی ها و مشخصات متفاوتی دارند، اما اغلب آن ها با وجود همین سختی ها و با بیان جملات مثبت و تعیین اهداف بلندمدت، زندگی شگفت‌انگیزی را برای خود ساخته‌اند.
 
غالباً، افراد اطراف آن ها، موفقیت هایشان را به شانس نسبت می‌دهند، اما اگر با این افراد صحبت کنید و داستان‌های آن‌ها را از همان جایی که شروع کرده‌اند و به نقطه و جایی که الان رسیده اند، دنبال کنید، می‌فهمید که شانس ارتباط چندانی با موفقیت آن‌ها ندارد، چرا که این افراد، بیشتر با اهداف بلندمدت و افکار و جملات مثبت به اینجا رسیده‌اند و موفقیتشان ارتباطی به شانس ندارد.

تأثیر اهداف بلندمدت بر علت و معلول
قانون علت و معلول از هر دو طرف تأثیر می‌پذیرد و همچنین بیان می‌کند که اگر در زندگی شما مشکلاتی مانند کمبود پول، اضافه وزن، مشکلات در روابط شما، شغل نامناسب و یا مسائل دیگر وجود داشته باشد، می‌توانید تاثیر آن ها را پیدا کنید و با از بین بردن علل آن ها‌ و با تعیین اهداف بلندمدت، این اثرات منفی را از بین ببرید و از طریق تفکر و جملات مثبت و خودسازی، مسیر خودتان را دنبال کنید.

یادگیری اصول اثبات شده موفقیت از طریق جملات مثبت و خودسازی
در ساده‌ترین حالت، افراد موفق، شاد، سالم و مرفه، آن دسته ای هستند که اصول خودسازی را از طریق اهداف بلندمدت، تعیین هدف و جملات مثبت کشف کرده‌اند.

آن‌ها زندگی خود را طوری طراحی کرده‌اند که با آن اصول هماهنگ زندگی کنند و در نتیجه، لذت و رضایت بسیار بیشتری هم از زندگی خود تجربه می‌کنند و در طی چند سال، در زندگی خود به موفقیت های به مراتب بالاتر از متوسط دیگر افراد دست می‌یابند.
در دنیای اطراف شما، برندگان مشغول فعالیت هستند و به طور فعال در تلاشند تا از طریق افکار مثبت به اهداف بلندمدت خود برسند، در حالی که افراد کم تلاش و معمولی کار و فعالیت کمتری انجام می‌دهند و امیدوارند که خوش‌شانس باشند، این در حالی است که برندگان، همیشه موفقیت خود را ناشی از سخت‌کوشی، تعیین هدف و خودسازی می‌دانند و افراد معمولی  همیشه شکست‌های خود را به بدشانسی نسبت می‌دهند.


نتایج و عواقب تعیین هدف
نسخه دیگر قانون علت و معلول، قانون کنش و واکنش است.
این قانون که ابتدا توسط اسحاق نیوتون مطرح و توضیح داده شد، بیان می‌کند که "برای هر عملی، یک عکس‌العملی برابر و مخالف وجود دارد" به عبارت دیگر، همه اعمال عواقبی دارند.

این مسئله بسیار مهم است، زیرا در ابتدا می‌توانید در مورد اقدام به انجام کار، تصمیم بگیرید و از طریق افکار مثبت و تعیین هدف، کاری که انجام می‌دهید را کنترل کنید، اما همین که اقدام خاصی را شروع کردید، عواقب آن، اغلب از دست شما خارج می‌شود.

هنگامی که شما در مورد کار خاصی صحبتی کرده و یا آن را انجام داده‌اید، عواقب و نتایج مربوط به آن یک نیرو و انرژی است. به همین دلیل است که افراد موفق بیش از یک فرد عادی، در مورد عواقب بالقوه آنچه می‌گویند و انجام می‌دهند، فکر می‌کنند و از طرف دیگر، افراد ناموفق نسبت به اظهارات یا رفتار‌های خود بی‌فکر و حتی بی‌خیال هستند و در حقیقت، از افکار مثبت، خودسازی و تعیین هدف جلوگیری می‌کنند و اهداف طولانی‌مدت ندارند.

کلید لذت بردن بیشتر از آنچه مردم آن را شانس می‌نامند، این است که شما بیشتر به اقداماتی بپردازید که احتمالاً عواقب ناشی از اهداف بلندمدت و خودسازی شما را به دنبال خواهند داشت و در عین حال، باید با تفکر مثبت به صورت آگاهانه تصمیم بگیرید.


با مثبت‌اندیشی شانس خود را بسازید
اگر در بخش فروش یک شرکت کار می‌کنید، اقدامات روزمره برای دستیابی به اهداف بلندمدت خود از طریق جستجوی موارد مهم برای اهداف آینده، ارائه، پیگیری و کار مداوم برای تولید، مراجعه و در نهایت، نتیجه موفقیت در فروش، درآمد بالاتر و رضایت بیشتر را به همراه خواهد داشت.

هرچه بیشتر از این اقدامات انجام دهید، از نتایج لذت‌بخش بیشتری برخوردار خواهید شد و موفقیت شما از طریق تعیین هدف و خودسازی، تا حد زیادی تحت کنترل شما خواهد بود.
با داشتن اهداف بلند مدت، شانس خود را از طریق تفکر مثبت، تعیین هدف و خودسازی ایجاد خواهید کرد.


برگرفته از مقاله برایان تریسی
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.