چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۱
کد مطلب: 53368
۱

ترس و نگرانی را کنار بگذارید

ترس و نگرانی را کنار بگذارید
غلبه بر ترس برای موفقیت شما ضروری است و آینده متعلق به افرادی است که مخاطره‌پذیر هستند و کمتر به دنبال امنیت دائمی هستند و علاوه بر این، هرچه بیشتر به دنبال امنیت باشند، کمتر از آن بهره‌مند خواهند شد، اما هرچه بیشتر به دنبال فرصت باشند، احتمال دستیابی به امنیتی که می‌خواهند بیشتر است.

 
دیگر نگران نباشید و شجاعت خود را افزایش دهید
یک راه برای جلوگیری از نگرانی و جرأت پیدا کردن برای انجام یک کار، برنامه‌ریزی و آماده‌سازی کامل از قبل است. بنابراین، اهداف مشخصی را برای خود تعیین کرده و سپس اطلاعات را جمع‌آوری کنید.

در زمینه انتخابی خود مطالعه و تحقیق کنید و برنامه‌های دقیق عملی را بنویسید و سپس اولین قدم را برای رفع استرس بردارید.

نوع دوم شجاعت داشتن است. یعنی شجاعت تحمل کردن، مقاومت کردن و ثابت‌قدم ماندن پس از شروع یک کار است، زیرا مقاومت کردن برای انجام یک کار، نوعی صبر شجاعانه است و یکی از نادرترین صورت‌های شجاعت محسوب می‌شود.

صبر شجاعانه داشتن، توانایی ایستادن پس از شروع کار و قبل از دریافت بازخورد یا نتیجه اقدامات خود است که لازم است برای کار خود برنامه‌ریزی کنید و برنامه خود را انجام دهید؛ به طوری که حتی در مواجهه با ناامیدی و عقب‌ماندگی‌های غیرمنتظره، به طور صبورانه پابرجا باشید.


به طور آگاهانه، معاشرت کردن و هم‌نشین شدن با دیگر مردان و زنانی که به نظر می رسد مثبت هستند و از زندگی نمی ترسند را انتخاب کنید و در عوض، از افراد منفی و کسانی که همیشه به دنبال امنیت می‌گردند و احساس ترس نسبت به زندگی دارند، دوری کنید.
اگر می‌خواهید به فردی استثنایی تبدیل شوید، محیط پیشنهادی خود به ویژه محیط انسانی خود را به دقت کنترل کنید.

تشویق کردن دیگران در هر فرصتی به دلیل قانون بیان، یک روش فوق‌العاده برای ایجاد شجاعت در خود و جلوگیری از نگرانی است. بنابراین، به دیگران بگویید “دنبال آن بروید! ” و اینکه “شما می‌توانید این کار را انجام دهید! ” چراکه هرچه دیگران را بیشتر تشویق و تقویت کنید، احساس دلگرمی و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.


آخرین نوع ترس، نگرانی است که نوعی هدف‌گذاری منفی محسوب می شود
نگرانی نوعی ترس پایدار و ناشی از بلاتکلیفی است و اگر به صورت طولانی، درباره چیزی نگران باشید، می‌خواهید آن را به زندگی خود جذب کنید، اما واقعیت این است که بیشتر مواردی که مردم نگران آن ها هستند، هرگز اتفاق نمی‌افتند.
یکی از قدرتمندترین تکنیک‌هایی که تا کنون برای غلبه بر ترس، جلوگیری از نگرانی و تسکین استرس ایجاد شده است، عوض کردن منفی‌نگری نسبت به اتفاقات زندگی است که می توان آن ها را به مثبت‌اندیشی تغییر داد و با این کار می‌توان امید داشت که اثرگذاری در زندگی افزایش پیدا کند.


۴ قدم اساسی برای کنار گذاشتن نگرانی و غلبه بر ترس
قدم اول این است که مشکل یا وضعیتی که نگران آن هستید را به طور واضح و مکتوب تعریف کنید و بهترین روش برای این کار، این است که یک کاغذ بردارید و یک خط از بالا به پایین بکشید. در سمت چپ کاغذ، توضیح واضحی از مشکل خود بنویسید و به این سؤال پاسخ دهید: «من دقیقاً نگران چه چیزی هستم؟»

به طور کامل، ۵۰ درصد از کل مشکلات در این مرحله از تعریف قابل حل است زیرا پزشکان می‌گویند که «تشخیص دقیق، نیمی از درمان است.» و بسیاری از نگرانی‌های ما به این دلیل است که ما وقت نگذاشته‌ایم، بنشینیم و به وضوح تعریف کنیم که چه چیزی ما را آزار می‌دهد.


مرحله دوم، نوشتن بدترین نتیجه ممکن از وضعیت نگرانی است
در سمت راست کاغذی که مشکلاتتان را نوشته‌اید، به این سؤال پاسخ دهید: «بدترین اتفاق ممکن که در نتیجه این مشکل رخ می‌دهد، چیست؟» که در پاسخ شاید بنویسید ممکن است پول یا رابطه خود را از دست دهید و حتی امکان دارد شغل، سرمایه‌گذاری، سلامتی یا اعتبار خود را از دست دهید. بنابراین، هرچه وجود دارد را یادداشت کنید.

مراحل یک و دو باعث می شوند به سرعت استرسی که باعث نگرانی شده است، ازبین برود و آنچه که ما دریافته ایم این است که مقاومت کردن در مواجهه با بدترین نتیجه، ممکن است که بیشترین اضطراب و استرس مربوط به نگرانی را ایجاد کند. بنابراین، از نوشتن بدترین اتفاق ممکن که می‌تواند رخ دهد، متوجه نگرانی خود شوید.

مرحله سوم غلبه بر ترس خود، قبول کردن بدترین نتیجه‌ای است که ممکن است به وقوع بپیوندد که در این صورت، فقط به خود بگویید: «اگر این طور شود، من یاد می‌گیرم که با آن زندگی کنم.»

هنگامی که تصمیم گرفتید بدترین مورد را بپذیرید، در صورت بروز آن، دیگر جای نگرانی ندارید و تمام استرس ناشی از آن کار، با امتناع از مواجهه با بدترین شرایط ممکن، ناگهان از بین می‌رود.

مرحله چهارم این است که بلافاصله شروع به کار کنید تا بدترین حالت را بهبود ببخشید. یعنی پس از تصمیم به پذیرفتن بدترین شرایط، در صورت بروز آن، اکنون به همه کار‌هایی که ممکن است انجام دهید، فکر کنید تا از به وقوع نپیوستن بدترین حالت، اطمینان حاصل کنید.

هنگامی که دیگر نگران نباشید و تصمیم بگیرید که بدترین چیز را بپذیرید، ذهن شما به صورت آرام و روشن، فعالیت می کند و قادر به تفکر خلاقانه خواهد بود و در این میان، با غلبه بر ترس در موقعیتی هستید که می‌توانید کاری سازنده را انجام دهید.


غلبه بر ترس و رشد شجاعت از پیش‌نیاز‌های اساسی یک زندگی شاد و موفق است
شما سرانجام به مرحله ای خواهید رسید که ترس شما به حدی کاهش پیدا می کند تا دیگر نقش مهمی در تصمیم‌گیری شما نداشته باشد و شما شجاعت تعیین اهداف بزرگ، چالش‌برانگیز و مهیج را خواهید داشت و اطمینان خواهید داشت که می‌دانید می‌توانید به آن‌ها برسید.

شما قادر خواهید بود با آرامش و اعتماد به نفس در هر موقعیتی قرار بگیرید و از کسی و چیزی نمی‌ترسید و در این میان، هرچه ترس شما کمتر شود، شهامت شما افزایش می‌یابد و پتانسیل شما نامحدود می‌شود.


برگرفته از مقاله برایان تریسی
 
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.