پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ / ۲۳:۲۵
کد مطلب: 55496
۵
۱

بلایی که دانشجویان سهمیه‌ای بر سر کشور می‌آورند

بلایی که دانشجویان سهمیه‌ای بر سر کشور می‌آورند
سایت اصلاحات‌نیوز، با انتشار تصاویر تعدادی از کارنامه‌های سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران در کنکور ۱۴۰۰ نوشت: زیست ۱۰ درصد و شیمی ۶ درصد! قبولی در رشته پزشکی! این کارنامه ها در سایت گزینه دو منتشر شده است، سهمیه‌های عجیبی که هر سال مثل قارچ سبز می‌شوند.

وجود انواع سهمیه‌های ورود به دانشگاه‌ها به یکی از موضوعات چالش‌برانگیز عرصه رقابت ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تبدیل شده است. اگر چه این موضوع مسبوق به سابقه است و طی چهار سال اخیر نیز بسیاری از داوطلبان با برگزاری تجمعات اعتراضی در مقابل وزارت علوم و مجلس با تبعیض‌آمیز خواندن قوانین مربوط به سهمیه‌ها،‌ اصلاح این قوانین را خواستار شده‌اند.

گفتنی اینکه، قبولی بسیاری از نفرات سهمیه‌ای با رتبه های پایین در کنکور، به پایین آمدن سطح دانش بسیاری از رشته‌های حساس جامعه خصوصا رشته‌های پزشکی که با جان و سلامتی مردم ارتباط مستقیم دارند منجر شده و باعث مهاجرت اجباری هزاران جوان مستعد از کشور را فراهم آورده است.

 


 




















 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

محمد
Iran, Islamic Republic of
شکی نیست در تمام کشورها حکومت ها به قهرمانان جنگ میهن پرستانه شان احترام و امتیازاتی قائل می شوند و شرایط یک زندگی ایده آل مثل داشتن مسکن و کسب و کار و تسهیلات بانکی و وام و واگذاری زمین و خودرو ایجاد می کنند . اما آنها علم و پزشکی را به صاحبان اصلی خود یعنی جمعیت نخبه کشورشان واگذار می کنند .اما در ایران سهمیه پزشکی در نظر می گیرند و جالب است بسیاری از این پزشکان سهمیه ای بعد از 5 سال کار در بیمارستان به تنظیمات کارخانه برمی گردند و می روند پست های اداری و اجرایی و سیاسی مثل مدیرکلی یا استانداری و فرمانداری می گیرند و پزشکی را کنار می گذارند. و به اینصورت حق یک جوانی که مثلا رتبه کنکور 4000 آورده و با بیست تا تست کمتر زدن در درس زیست سرنوشتش از پزشکی به پرستاری تغییر کرده را می گیرند. به رزمنده ای باید سهمیه داد که حداقل معدل 16 در دیپلم تجربی آورده باشد . ما عاشق رزمندگانی هستیک که به سهمیه دنیوی اعتنایی ندارند. مثل شهید حاج قاسم سلیمانی
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...