شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۴
کد مطلب: 56155
۱
به بهانه روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان؛

عدم تاب‌آوری با چاشنی نداشتن مهارت کلامی، خشم را می‌آفریند

عدم تاب‌آوری با چاشنی نداشتن مهارت کلامی، خشم را می‌آفریند
 مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بیشتر موارد گزارش شده به اورژانس اجتماعی به‌دلیل نداشتن مهارت‌های ارتباطی کلامی درست بوده‌اند و این موضوع به همراه تاب‌آوری پایین فرد، بحرانی به نام خشونت خانگی را به وجود می‌آورد.
علی عرب‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: منع خشونت علیه زنان خانواده مهم‌ترین رکن ارتقا در جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است چراکه این امر و عدم کنترل آن باعث شیوع بیشتر آسیب اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی افزود: نباید از نقش آموزه‌های دینی در پیشگیری از خشونت علیه زنان، نقش فضاهای مجازی در ایجاد خشونت علیه زنان، نقش اعتیاد در ایجاد خشونت، نقش سازمان‌های مردم نهاد در حمایت از زنان خشونت دیده و تاثیر اقدامات اجتماع‌محور در کنترل و کاهش خشونت علیه زنان غافل شد.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به اقدامات بهزیستی، گفت: خشونت‌های خانگی، اختلافات خانوادگی حاد، کودکان آزار دیده، همسران آزار دیده، کودکان خیابانی و کار و افراد مبتلاء به اختلال هویت جنسی از جمله گروه‌های هدف اورژانس اجتماعی است.
عرب نژاد ادامه داد: واحد مشاوره تلفنی بهزیستی از ساعت ۸ تا ۲۴ و در روزهای هفته به جز روزهای جمعه فعال است که شهروندان می‌توانند مشکلات خود را مطرح کنند تا پاسخ مناسب بگیرند.
وی بیان کرد: بیشتر موارد گزارش شده به این حوزه به‌دلیل نداشتن مهارت‌های ارتباطی کلامی درست بوده‌اند و این موضوع به همراه تاب‌آوری پایین فرد، بحرانی به نام خشونت خانگی را به وجود می‌آورد.
وی با تأکید بر این‌که علاوه بر اورژانس اجتماعی، پایگاه‌های خدمات اجتماعی محلات نیز راه‌اندازی شده‌اند، افزود: این امور و اقدامات تنها برای افزایش سلامت روانی فرد در جامعه انجام می‌شود تا فرد تاب آوری و مهارت کلامی خود را افزایش داده و در مواجهه با بحران‌ها از کوره در نرود.
این روانشناس با بیان اینکه امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا که حضور در اجتماع را کم‌رنگ تر کرده، جامعه بیشتر به سمت افسردگی پیش می‌رود، اظهار کرد: آمار اختلافات خانوادگی و استرس از ابتدای شروع کرونا نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، افزایش داشته است، اما باید تلاش کرد در زندگی با شرایط قرنطینه نیز شاد زندگی کرد و در این راه از مشاوران و روانشناسان بهره برد.
عرب نژاد با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و جلب نگاه مردم به سمت روان خود بسیار به درمان این امر کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: مردم باید وضعیت روحی خود را روزانه رصد کنند و همانگونه که با کوچک‌ترین درد جسمی به پزشک مراجعه می‌کنند برای درمان اختلالات روحی نیز به روانپزشک و مراکز اجتماعی مراجعه کنند تا حال خوب را به زندگی خود برگردانند.
 
عدم تاب‌آوری با چاشنی نداشتن مهارت کلامی، خشم را می‌آفریند
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟