جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۷
کد مطلب: 56183
۰
۱
دکتر بهجت السادات شهرتاش :

بی‌تقوایی یکی از عوامل اصلی طلاق است

بی‌تقوایی یکی از عوامل اصلی طلاق است
بی‌تقوایی یکی از عوامل اصلی طلاق است
یک جامعه شناس در رادیو گفت وگو درمورد علت افزایش طلاق در جامعه با بیان اینکه ما از مراتب تقوا دور شدیم گفت: هر کسی باید سهم تقصیر و غفلت خود را در این زمینه بپذیرد.به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، دکتر بهجت السادات شهرتاش جامعه شناس، دکترای مطالعات زنان، استاد دانشگاه و محقق حوزه خانواده با برنامه «ریحانه» درمورد عوامل افزایش طلاق در جامعه گفتگو کرد.

شهرتاش با بیان اینکه بهره مندی افراد از منابع دینی و قرآن و عترت به سطح توانمندی و قابلیت‌های آنها برمی گردد گفت: خانواده‌ها از جهت آشنایی و الگوبرداری از معارف دینی در مراتب مختلفی قرار گرفتند که حد اعلای آن اهل بیت هستند و اگر آن را سرلوحه زندگی قرار دهیم قطعاً مسیر را گم نخواهیم کرد.

وی به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری درمورد اهمیت خانواده اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: « همیشه در خانواده گفته می‌شود نقش زن و دلیلش هم واضح است چون زن در خانواده عنصر محوری است اما اینطور هم نیست که مرد در خانواده نقش و وظیفه و مسئولیتی نداشته باشد. مردهای بی خیال، مردهای بی عاطفه، مردهای عیاش و قدرنشناس به محیط خانواده لطمه می‌زنند. مرد باید قدردان باشد و حتما بر روی کارهای زنان خانه داری باید ارزشگذاری ویژه‌ای انجام شود. »

این جامعه شناس ضمن اذعان به اینکه ما از گفتمان زن در بیانات امام راحل (ره) و رهبر انقلاب فاصله گرفتیم همچنین به فرمایشات حضرت امام (ره) نیز اشاره و بیان کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمایند «ما باید از سیره حضرت فاطمه سلام الله علیها و خاندان اهل بیت (ع) سرمشق بگیریم؛ بانوان‌مان از بانوانشان و مردان‌مان هم از مردانشان و بلکه همه از همه آنها. »

شهرتاش با بیان اینکه ما از مراتب تقوا دور شدیم و غفلت‌های ما در این زمینه در حال تثبیت شدن است گفت: هر کسی باید سهم تقصیر و غفلت خود را در این زمینه بپذیرد و سهم مسئولیت خود را در قبال تغییر این وضعیت موجود قبول و اصلاح کند.

این استاد دانشگاه و محقق حوزه خانواده تأکید کرد: دولت از طریق تنظیم قوانین درست و رسانه با تبلیغ و صحیح و خانواده‌ها با آموزش و هر کسی به نوبه خود باید در اصلاح سبک زندگی و کاهش طلاق اقدام و تلاش کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
این چه سمی بود من شنیدم؟!
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.