شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۱
کد مطلب: 56993
۳

انتشارات مهدخت کتاب تاب‌آوری برای کودکان و نوجوانان را منتشرکرد

انتشارات مهدخت کتاب تاب‌آوری برای کودکان و نوجوانان را منتشرکرد
انتشارات مهدخت کتاب «تاب‌آوری برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه» اثر «مایکل آنگار» و ترجمه «محمدرضا مقدسی» و «عفت حیدری» را در ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر و روانه بازار کرد.
محمدرضا مقدسی در خصوص چاپ این کتاب به خبرنگار ایرنا گفت: دکتر مایکل انگار متولد ۱۹۶۳ کانادا و دارای سوابق پژوهشی متعدد در حوزه تاب آوری است و چهره شاخص مرکز تحقیقات تاب آوری در دانشگاه دالهاوزی هالیفکس کانادا است.

این مترجم کرمانشاهی با اشاره به اینکه این کتاب توصیفی دقیق از فن‌ها و داستان‌های غنی مددکاران اجتماعی، روان‌شناسان، مشاوران، مددکاران کودک و جوانی را فراهم می‌آورد که می‌توانند به جوانان کمک کنندتا تاب‌آورتر باشند، اظهار کرد: دکتر مایکل آنگار با توصیف جذاب پژوهشی و مطالعات موردی فراوان نشان می‌دهد که چرا لازم است بشدت محیط‌هایی را که کودکان را احاطه می‌کنند، به نفع خود کودکان تغییر دهیم و در این راستا به بررسی ۲۰ مهارتی می‌پردازد که می‌توانند تأثیر و کارایی خدمات بهداشت روانی را افزایش دهند.

وی افزود: در کنار توصیف مهارت‌های ضروری برای صحبت با مراجعان در مورد عواملی که بهداشت روانی آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد، کار با کودکان و جوانان با نیازهای ویژه نشان‌دهنده آن است که درمانگران می‌توانند از فعالیت‌های عملی در کار روزمره خود استفاده کنند.  

این فعال حوزه تاب‌آوری کشور ادامه داد: درمانگرانی که با خانواده گسترده کودکان سروکار داشته، می‌توانند خشونت‌های اجتماعی، نژادپرستی را مورد خطاب قرار دهند و به والدین و معلمان کمک کنند تا راهبردهای ناکارآمد کودکان را به‌عنوان راهبردهایی که در میان راهبردهای عملی مورد بحث که در آن درمانگران می‌توانند ارزش درمانی کار خود را حفظ و افزایش دهند، درک کنند.

دکتر مایکل آنگار درمانگر خانواده و استاد مددکار اجتماعی در دانشگاه دالهاوزی در هالی فاکس کاناداست او پایه‌گذار و هماهنگ‌کننده مرکز پژوهشی تاب‌آوری است که مطالعات و پژوهش‌های گسترده را در بیش از ۱۲ کشور هماهنگ می‌کند،  در بین فعالیت‌های اجتماعی، وی به‌عنوان مدیر مرکز بهداشت روانی نوا سکوتیا و کارگروه مشاوره معتادان و عضو هیات اجرایی آکادمی درمان خانواده‌های آمریکایی و مدیر علمی کودکان و جوانان در محیط‌های پرچالش نقش داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.