جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۰:۵۷
کد مطلب: 58925
۰

دلفین‌ها هم لهجه دارند!

دلفین‌ها هم لهجه دارند!
طبق مطالعه‌ای که توسط روزنامه دیلی میل انجام شده است، دلفین‌ها سوت‌های خاصی دارند که از آن برای شناسایی یکدیگر استفاده می‌کنند و این صدا‌ها برای هر حیوانی منحصر به فرد است.
 
مطالعه جدید نشان داده است که ویژگی‌های صوتی سوت هر دلفین تحت تاثیر زیستگاه و جامعه محلی آن است و محیط محلی اقیانوس، مانند مناطق علف‌زار یا کف دریا‌های گل‌آلود، نقش بسیار بیشتری در این موضوع دارند.

در واقع، گروه‌های مختلف دلفین‌ها تمایل دارند تا الگو‌های مختلفی از سوت‌ها را ایجاد کنند که مانند نام خود از آن‌ها استفاده می‌کنند.

گابریلا لامانا و تیمش از دانشگاه ساساری در ایتالیا سوت زدن دلفین‌های معمولی بینی بطری (Torsiops truncatus) را در شش گروه جغرافیایی مجزا در مدیترانه مورد مطالعه قرار داده اند.

این مناطق جغرافیایی عبارتند از بندر کروچه در ریویرای فرانسه، آلگرو در دریای ساردینیا و اوستیا فیومیچینو در دریای تیرنین، که همگی در غرب مدیترانه هستند.

آن‌ها همچنین مناطق شرقی کریس لوسینگ در دریای آدریاتیک، خلیج کورینث در دریای ایونی و ساکنان جنوبی لامپدوزا در تنگه سیسیل را بررسی کردند که در نتیجه ۱۶۸ نوع سوت منحصر به فرد را شناسایی کردند.

آن‌ها به این نتیجه رسیدند که محیط اقیانوس محلی و اندازه جمعیت بیشترین تاثیر را بر تن صدا دارند. سوت‌ها در مناطق دارای علف‌های دریایی، مانند لامپدوسا و پورت کراس بلندتر و زمانی که کف دریا گل آلود باشد، صدای سوت آن‌ها کوتاه‌تر است.

علاوه بر این، گروه‌های کوچک نسبت به گروه‌های بزرگتر، بیشترین نوسان را در حجم صدای خود داشتند. تنوع ژنتیکی ثابتی بین گروه‌های دلفین شرقی و غربی وجود دارد، اما محققان دریافتند که این مسئله تاثیری بر سوت‌ها نداشت.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهند که دلفین‌های پوزه بطری سوت‌های متمایزی ایجاد می‌کنند که برای زیستگاه محلی آن‌ها مناسب است.

لامانا گفت: با توجه به سرعت تغییر فعالیت‌های انسانی در اقیانوس‌ها، درک عوامل محیطی، اجتماعی و رفتاری که به حیوانات اجازه می‌دهد تا با محیط خود سازگار شوند، مهم است. فعالیت‌های انسانی، مانند کشتی‌رانی تجاری و ترافیک دریایی، می‌توانند به شدت بر این جنبه ضروری از زندگی دلفین‌ها تاثیر بگذارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم