پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۳ تير ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۸
کد مطلب: 59205
۲
تست تعادل فلامینگو

این تست طول عمر افراد میانسال را پیش‌بینی می‌کند!

این تست طول عمر افراد میانسال را پیش‌بینی می‌کند!
نتایج یک پژوهش تازه نشان می‌دهد، افراد میانسالی که نمی‌تواند به‌مدت ۱۰ ثانیه روی یک پا، تعادل خود را حفظ کنند، ممکن است طی هفت سال آینده، به دلیل مشکلات ناشی از بیماری‌های مختلف، جان خود را از دست بدهند.

دهه‌های پایانی زندگی یک انسان به طور معمول شاهد مجموعه‌ای از محدودیت‌های تدریجی در فعالیت مکانیکی بدن است. در این دوره قدرت بدنی کاهش می‌یابد، تناسب اندام به هم می‌خورد و مغز تا حدودی دقت قبلی خود را از دست می‌دهد. در این میان، تعادل یکی از اولین قابلیت‌هایی است که در اوایل دهه پنجاه بدن انسان شاهد ضعف در آن می‌شود. شاید دانستن این موضوع هم برای شما جالب باشد که زمین خوردن و عوارض ناشی از آن یکی از عوامل مهم مرگ و میر در افراد سالمند باشد، پس موضوع توانایی حفظ تعادل یکی از موارد بسیار مهم در سلامت افراد است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

یک تیم بین‌المللی از محققان در پزشکی ورزشی برای نشان دادن اهمیت موضوع تعادل، داده‌های بالینی جمع‌آوری شده از یک مطالعه بزرگ در حال انجام در مورد ورزش را با دقت بسیار زیادی مورد بررسی قرار دادند. در کنار این داده ها، پژوهشگران از افرادی که بین ۵۰ سال تا اوایل دهه ۷۰ سن داشتند خواستند تا تست تعادل فلامینگو را انجام دهند. بر اساس این تست، افراد باید بدون کفش و جوراب روی یک پا بایستند و پای دیگر خود را در هوا بالا نگه دارند. همچنین شرکت‌کنندگان باید دستان و بازو‌های خود را هم در کنار بدن نگاه دارند و سر خود را نیز به حالت عمودی صاف نگاه دارند.

ستور کونوتسور، دانشمند پزشکی از دانشکده پزشکی بریستول انگلستان، می‌گوید: «آزمایش ایستادن روی یک پا برای ارزیابی تعادل، بیش از پنج دهه است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما به طور معمول در معاینه بالینی افراد میانسال و مسن‌تر استفاده نمی‌شد.»

از ۱۷۰۲ داوطلبی که بین سال‌های ۲۰۰۹ و اواخر سال ۲۰۲۰ در این آزمون شرکت کردند، تقریباً ۳۵۰ نفر نتوانستند تعادل خود را حفظ کنند، نتیجه‌ای که به ازای هر ۵ سال افزایش سن، دو برابر بیشتر می‌شد. سلامتی شرکت کنندگان نیز متعاقباً در طول سال‌های بعد پیگیری شد و جزئیات مرگ و میر و علل احتمالی آن‌ها هم مورد توجه قرار گرفت. جالب توجه این بود که تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگانی که قادر به حفظ تعادل خود نبودند، در طول دوره مطالعه جان خود را از دست دادند. در واقع، با درنظر گرفتن همه فاکتور‌ها از سن و جنس گرفته تا شرایط زمینه‌ای سلامت، ناتوانی در ایستادن روی یک پا برای ۱۰ ثانیه کامل، داوطلبان را ۸۴ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ در ۱۰ سال بعدی قرار می‌دهد.

دانشمندان هنوز رابطه این موضوع با مرگ و میر را به طور دقیق درنیافتند، اما آن‌ها معتقدند که #تست_تعادل_فلامینگو قطعاً می‌تواند به عنوان یک ابزار عملی بالقوه برای شناسایی افراد میانسال و مسن در معرض خطر بالای مرگ استفاده شود. نتایج این تحقیق در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شده است.
 
مرجع : فرارو
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.