جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۹
کد مطلب: 60320
۲

دانشجویان هم می‌توانند مجدداً در کنکور 1402 شرکت کنند

دانشجویان هم می‌توانند مجدداً در کنکور 1402 شرکت کنند
به گزارش فارس، پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ می‌توانند در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت نام و شرکت کنند، این داوطلبان و حتی دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه و غیر روزانه (نوبت دوم «شبانه»، دانشگاه آزاد اسلامی، مجازی، شهریه پرداز و پردیس خودگردان، پیام نور و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی) همه مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی ارشد(پیوسته و ناپیوسته) و دکتری عمومی یا تخصصی، برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه (برای برادران) می‌توانند هم زمان با تحصیل در دانشگاه و بدون انصراف از تحصیل برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام کنند.

براساس این گزارش، این داوطلبان در صورت قبولی در کنکور باید از رشته قبلی خود انصراف داده و فرم انصراف قطعی از رشتة قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل خود ارائه دهند. این داوطلبان حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته محل قبولی قبلی خود را ندارند. دانشجویان شاغل به تحصیل مقطع کاردانی (فوق‌دیپلم) که حداکثر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل می‌شوند، برای ثبت‌نام و شرکت در کنکور ۱۴۰۲ نیاز به انصراف ندارند. دانشجویان دوره‌های فوق که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند، برای ثبت‌نام و شرکت مجدد در آزمون سراسری باید به ضوابط مربوط به مقررات وظیفه عمومی توجه و بر اساس آن ضوابط اقدام کنند.


دانشجویان اخراجی آموزشی برای ثبت‌نام در کنکور مجاز هستند
دانشجویان اخراجی آموزشی موضوع موارد مرتبط آیین‌نامه آموزشی و همچنین دانشجویان دوره کارشناسی که مدرک معادل کاردانی (اعم از کاردانی عمومی یا کاردانی) را دریافت کرده‌اند نیز مانند مقررات مربوط به دانشجویان انصرافی پس از تسویه حساب کامل با مؤسسه ذیربط و همچنین اداره کل امور دانشجویان داخل و صندوق رفاه دانشجویان وزارت ذیربط و در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه (برای برادران) حق ثبت‌نام داشته و محدودیتی در انتخاب رشته ندارند.

این دسته از داوطلبان می‌توانند تمامی تعهدات مربوط را پس از اتمام تحصیلات خود به صورت یکجا به انجام برسانند. این دانشجویان که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند، به منظور ثبت‌نام و شرکت مجدد در آزمون سراسری باید به ضوابط مربوط به مقررات وظیفه عمومی توجه و بر اساس آن ضوابط اقدام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم