چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۵
کد مطلب: 60715
۳

درمان دیابت با روزه

روزه به صورت متناوب می‌تواند دیابت نوع ۲ را بدون نیاز به دارو درمان کند.
درمان دیابت با روزه
بنا به گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، بیش از ۳۷ میلیون آمریکایی دیابت و حدود ۹۵-۹۰ درصد آن‌ها دیابت نوع ۲ دارند. دارو‌های موثری مانند متفورمین وجود دارند. همچنین، ثابت شده است رژیم غذایی سالم و ورزش منظم برای کنترل دیابت ضروری است. حالا، بر اساس یک پژوهش جدید، روزه به صورت متناوب می‌تواند دیابت نوع ۲ را بدون نیاز به دارو درمان کند.

 بهبودی کامل دیابت زمانی است که سطح متوسط قند خون، حداقل یک سال پس از توقف دارو‌های دیابت، کمتر از ۶.۵ درصد باشد. جزئیات این پژوهش در ۱۴ دسامبر در مجله‌ی درون‌ریزشناسی و متابولیسم بالینیِ انجمن غدد درون‌ریز منتشر شد. در سال‌های اخیر، رژیم روزه‌ی متناوب به عنوان روش موثر کاهش وزن پرطرفدار شده است. مطالعات نیز نشان داده‌اند که این رژیم‌ها می‌تواند به بهبود التهاب کمک کند و سلامتی و طول عمر افراد را بیشتر کند. در رژیم روزه‌ی متناوب، تنها ظرف بازه‌ی زمانی خاصی غذا می‌خورید. اگر هر روز چند ساعت روزه بگیرید یا چند روز در هفته فقط یک وعده غذا بخورید، به چربی‌سوزی بدن شما کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که روزه‌ی متناوب می‌تواند خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.
 
دانگبو لیو، دکترای دانشگاه کشاورزی هونان در شانگشا در چین در این باره گفته است: «دیابت نوع ۲ لزوماً یک بیماری مادم‌العمر نیست. بهبودی دیابت زمانی میسر می‌شود که بیماران با تغییر رژیم غذایی و روی آوردن به ورزش منظم، وزن‌شان را کم کنند. تحقیقات ما نشان داده است که روزه‌ی متناوب می‌تواند موجب بهبودی بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ شود. این یافته‌ها می‌تواند تاثیر شگرفی بر ۵۳۷ میلیون بزرگسال مبتلا به دیابت در سطح جهان بگذارد.»
دانشمندان رژیم روزه‌ی متناوبِ ۳ ماهه را برای ۳۶ فرد مبتلا به دیابت تجویز کردند و دریافتند نزدیک ۹۰ درصد این افراد از جمله کسانی که عامل‌های پایین‌آورنده‌ی قند خون و انسولین مصرف می‌کردند، پس از تجربه‌ی رژیم روزه‌ی متناوب، مصرف دارو‌های دیابت‌شان کاهش یافت. دیابت پنجاه و پنج درصد این افراد بهبود یافت، مصرف دارو‌های دیابت‌شان قطع شد و این وضعیت حداقل تا یک سال ادامه یافت.
نتایج این پژوهش، این دیدگاه متعارف را به چالش می‌کشد که بهبودی دیابت تنها در مورد کسانی است که دوره‌ی دیابت کوتاه‌تری (۰ تا ۶ سال) دارند. در واقع، شصت و پنج درصد شرکت‌کنندگان این پژوهش که از دیابت بهبود یافتند، دوره‌ی دیابت‌شان بیش از ۶ سال بود (۶ تا ۱۱ سال).
به گفته‌ی دکتر لیو: «دارو‌های دیابت گران هستند و گرانی برای کسانی که می‌خواهند دیابت‌شان را به شکل موثری مدیریت کنند یک مانع است. بر اساس پژوهشی که ما انجام دادیم، پس از اجرای رژیم روزه‌ی متناوب، هزینه‌های دارودرمانی ۷۷ درصد کاهش یافت.»
 

 
مرجع : فرادید
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.