پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۲:۳۳
کد مطلب: 61133
۹
۳

اطلاعیه سازمان نظام روانشناسی درباره شرایط و نحوه دریافت پروانه تخصصی اشتغال

اطلاعیه سازمان نظام روانشناسی درباره شرایط و نحوه دریافت پروانه تخصصی اشتغال
به اطلاع متقاضيان پروانه تخصصي اشتغال مي‌رساند؛ به استناد بند (1) ماده (3) قانون تشكيل سازمان نظام روان‌شنا‌سي و مشاوره يكي از وظايف اين سازمان «تعيين حدود صلاحيت‌هاي تخصصي و صدور شماره نظام و پروانه كار براي اعضاء سازمان» است و به استناد تبصره (3) ماده (4) براي "اشتغال در حرفه‌هاي روان‌شناسي و مشاوره اخذ پروانه از سازمان و عضويت در آن" الزامی است.

علاوه بر پروانه اشتغال بر اساس ماده 5 قانون تشکیل "مشاوران و روانشناسان برای هرگونه اشتغال در حرفه خود باید دارای پروانه از سازمان باشند"در مدت 18 سال فعالیت سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره اعتبار رشته‌های روان‌شناسی و مشاوره در جامعه افزایش یافته است. به‌طوریکه متقاضیان تحصیل در این رشته‌ها از پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی می‌باشند. بر این اساس متقاضیان دریافت پروانه اشتغال روز به روز افزایش می‌یابند.

سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره افتخار دارد؛ با همت اساتید برجسته و پیش‌کسوت دانشگاه که زحمات زیادی متحمل شده‌اند و با حساسیت بی بدیل برای حفظ حقوق مراجعین و روان‌شناسان و مشاوران با ارزیابی‌های دقیق پروانه اشتغال صادر نموده و از این طریق به ارتقای «سلامت‌روان» مردم یاری رسانده اند. اکنون که تعداد متقاضیان بسیار افزایش یافته است؛ هیأت‌های تخصصی (کمیسیون‌ها) الزاماً با استفاده از شیوه‌های جدید به منظور تسهیل‌گری در امر صدور شماره نظام و پروانه اشتغال خصوصاً کسانی که در طی سال‌های گذشته تقاضای پروانه اشتغال داشته‌اند و در سازمان پرونده تکمیل نموده‌اند.

برحسب مصوبه جلسه (270) مورخ 23/08/1401 شورای مرکزی در مرحله اول با بررسی مدارک تحصیلی،تخصصی ، سوابق حرفه‌ای ،ارزیابی صلاحیت های عمومی ودر موارد ضروری ارزیابی حضوری در هیأت‌های تخصصی (کمیسیون‌های تلفیق) بر اساس "توانمندهای حرفه ای " با احرازصلاحیت حرفه ای و اخلاقی اقدام به صدور پروانه برخط می‌نمایند و با راه‌اندازی «نظام جامع ارزیابی و نظارت» به کارگیری نظارت‌های محسوس و نامحسوس از طریق ناظرین خود در سراسر کشور تلاش می‌شود، حقوق مراجعان و حقوق روان‌شناسان و مشاوران تأمین شود و به محض اثبات عدم رعایت استانداردهای تخصصی و نظام‌نامه اخلاق حرفه‌ای در کلیه دفاتر، مراکز، نهادها و سازمان‌ها اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

همچنین بزودی «نظام جامع آموزش مداوم» راه‌اندازی می‌شود تا روان‌شناسان و مشاوران اطلاعات خود را بروز نموده و صلاحیت‌های تخصصی خود را افزایش دهند .فلذا: تسهیل‌گری‌های زیر در دستور کار قرار می‌گیرد.

1. تمدید پروانه‌های متقاضیان براساس بررسی فعالیت حرفه‌ای و گزارش معاونت انتظامی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای انجام می گیرد.

2. ارتقاء وضعیت متقاضیان از کارشناسی ارشد به دکتری ولو در شاخه دیگری از رشته‌های روان‌شناسی و مشاوره با تأیید اصالت مدرک تحصیلی دکتری و فعالیت‌های حرفه‌ای انجام خواهد گرفت.

3. صدور پروانه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها با بررسی مدارک تحصیلی و حرفه‌ای صادر می‌گردد.

4. صدور پروانه برای فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری روان‌شناسی و مشاوره در سه مقطع همگن با بررسی مدارک و سوابق حرفه‌ای با نظرکمیسیون تلفیق صادر می‌گردد.

5. صدور پروانه برای فارغ‌التحصیلان دکتری رشته‌های روان‌شناسی و مشاوره در دو مقطع همگن با بررسی سوابق تحصیلی، حرفه‌ای و دوره‌های توانمندسازی حرفه‌ای، علمی و اخلاق حرفه‌ای مورد تایید سازمان بانظر کمیسیون تلفیق صادر می‌گردد.

6. صدور پروانه برای فارغ‌التحصیلان مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد رشته‌های روان‌شناسی و مشاوره با بررسی مدارک و سوابق تحصیلی و مراتب تعهد و تقید متقاضی به نظام‌نامه اخلاق حرفه‌ای و دوره‌های توانمندسازی حرفه‌ای واخلاقی حضوری (اساتید مورد تأیید و دارای مجوز از این سازمان مربوط به آن رشته) و توانمندسازی حرفه‌ای غیر حضوری(کارورزی) و بررسی کلیه مدارک در هیأت‌های تخصصی (کمیسیون‌ تلفیق) اقدام به صدور پروانه می‌شود.

7. در سایر موارد و خاص برای بررسی مدارک و احراز صلاحیت به کمیسیون تخصصی تلفیق ارجاع می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
کمیسیون تلفیق؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آنهایی که در صف مصاحبه سازمان نظام روانشناسی بودن چی
درسا
Iran, Islamic Republic of
با مدرک کارشناسی روانشناسی عمومی و ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی و گذراندن کارگاههای مشاوره خانواده و تدریس در دانشگاه به صورت حق التدریس ایا امکان گرفتن پروانه روانشناسی عمومی هست؟
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند