شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۶
کد مطلب: 61964
۳

اعتماد به نفس زنان افزایش یافته است

یک زن از هر شش زن معتقد است که آگاه بودن به آن ها کمک می‌کند
اعتماد به نفس زنان افزایش یافته است
از نظر تاریخی، زنان قرن هاست که با شرایط تبعیض و نابرابری مواجه بوده اند و این موضوع باعث کاهش قابل توجه اعتماد به نفس آن ها شده بود. بر اساس تحقیقات جدید، اعتماد به نفس زنان در طول ده سال گذشته در سراسر جهان بهبود قابل توجهی داشته و این موضوع دامنه فعالیت آن ها را گسترده تر می کند.
در طول تاریخ و به ویژه در جوامع سنتی، زنان با محدودیت های متعددی مواجه بوده و اعتماد به نفس پائینی داشتند. امروزه علی رغم برطرف شدن بسیاری از این موانع، هنوز زنان با شرایطی نابرابر مواجه بوده و علیرغم اینکه چقدر پیشرفت کرده‌اند، تقریبا نیمی از زنان فکر می ‌کنند که موانع اجتماعی بیشتری نسبت به نسل‌ های قبلی  در مقابل آن ها وجود دارند.
محققان با آنالیز نتایج یک نظرسنجی از ۲ هزار زن ۲۵ تا ۴۰ ساله و ۵۵ تا ۸۰ ساله، بررسی کردند که زنان خود را چگونه در جامعه می بینند. نتایج این مطالعه نشان داد: از هر پنج نفر،چهار نفر موافق هستند که جامعه فشار زیادی بر زنان وارد می کند تا به گونه ای خاص رفتار کنند.
بر این اساس اعلام شد؛ مهمترین موانعی که زنان با آن روبرو می شوند این است که احساس می کنند باید بر اساس خواست دیگران ظاهر شوند (۲۳٪) مقابله با ترس از پیری (۲۰٪). تلاش برای راضی نگهداشتن اطرافیان (۱۹٪) و ۱۸ درصد نیز اعلام کردند که به طور جدی برای ایجاد تعادل بین زندگی کاری و خانوادگی خود مبارزه می کنند.
در این میان از از هر ۱۰ زن، هفت نفر اعتراف کردند که برایشان مهم است که دیگران در موردشان چه فکری می کنند و بخش عمده ای از پاسخ دهندگان نیز گفتند که احساس می کنند بیش از حد در مورد شکل و اندازه بدنشان، ظاهر  و سلامت جسمانی قضاوت می شوند.
با این حال، نتایج این نظر سنجی همچنین نشان داد: علی رغم تمام چالش هایی که زنان با آن مواجه هستند، ۹۳ درصد از زنان مورد بررسی به جنسیت خود افتخار می کنند. در واقع، اکثریت زنان امروز نسبت به ۱۰ سال پیش (۷۷ درصد) اعتماد به نفس بیشتری دارند و ۶۳ درصد نیز احساس قدرت بیشتری نسبت به دوران قبل از همه گیری دارند.
به گفته پاسخ دهندگان، ویژگی های اصلی برای احساس قدرت اعتماد به نفس و صداقت ، الهام گرفتن از زنان مشهور برجسته جامعه یا زنان حاضر در زندگی خودشان از جمله مادر، مادربزرگ یا یک دوست است.
در این میان یک زن از هر شش زن معتقد است که آگاه بودن به آن ها کمک می‌کند احساس قدرت کرده و داشتن دانش ابزار قدرتمندی برای افزایش اعتماد به نفس است. ۲۹ درصد افراد اظهار داشتند: تصمیم گیری آگاهانه به آنها امکان می دهد اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند و ۲۷ درصد نیز گفتند که آموزش در مورد مسائل جهانی به بهبود شرایط زنان کمک می کند.
برخی از توصیه هایی که زنان دارای اعتماد به نفس بالا به زنان دیگر می دهند تا به آنها کمک کنند احساس قدرت کنند این است که در قالب خود راحت باشند ، به غریزه خود اعتماد کنند  و دانش و علم خود را افزایش دهند. افراد مورد بررسی همچنین گفتند: برای زنان موفق مهم است که مثبت  به جهان نگریسته و اطراف خود را با افراد مثبت احاطه کنند.
 
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ