جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۰
کد مطلب: 48368
۰
چرا تتلو اینقدر طرفدار دارد؟

رکورد بیشترین تعداد کامنت‌های اینستاگرام شکست

رکورد بیشترین تعداد کامنت‌های اینستاگرام شکست
میگنا: چندی پیش این خواننده در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد تا تعداد کامنت های یکی از پست هایش به 10 میلیون نرسد، موزیک جدیدش را منتشر نمی‌ کند اما پس از گذشت چند روز وقتی تعداد کامنت ها به این میزان نرسید، او در پستی دیگر با فحاشی و ناسزا، خطاب به مخاطبانش گفت که اگر تعداد کامنت هایش به بالانرود، دیگر در اینستاگرام فعالیتی نخواهد کرد.

این موضوع باعث شد تا در کمتر از دو روز تعداد کامنت های او به پانزده میلیون و هفتصد هزار نفر برسد و رکورد جهانی بیشترین تعداد کامنت اینستاگرام شکسته شود؛ پیش از این، بیشترین رکورد کامنت های اینستاگرامی مربوط به یک فرد مشهور بود که با 147 میلیون فالوئر توانست ۸/۹ میلیون کامنت دریافت کند اما تتلو با کمتر از 2 میلیون فالوئر توانسته است این رکورد را بشکند.

این مساله از بعد جامعه شناسی بسیار حائز اهمیت است و این سوال مطرح می شود که چرا جوانان ایرانی از چنین شخصیتی حمایت می کنند و رفتارها و منش این فرد برای آنها جذابیت فراوانی دارد؟ واکاویی این مساله باعث شد تا خبرنگار سینا پرس گزارشی پیرامون این مساله ترتیب دهد که در ادامه آن را می خوانید.

دکتر علی انتظاری، عضو هیات علمی و مدیر گروه جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبایی در این خصوص گفت: در حال حاضر یک خواننده غیرمجاز توانسته است با استفاده از شگرد تبلیغاتی، ذهن مردم را تحریک و تعداد کامنت های زیادی به دست بیاورد. افزایش تعداد کامنت های او ظرف چند روز می تواند علت های مختلفی داشته باشد.

نخست اینکه، این شخص در یک برهه زمانی از جمله طرفداران پر و پا قرص یکی از کاندیدای ریاست جمهوری بوده و رسانه های زیادی به روی این مساله مانور داده اند، بنابراین بسیاری از آدم ها نسبت به او و این موضوع حساس و کنجکاو شده اند.

دوم اینکه، امروزه شخصیت های آوانگارد (avant-garde) برای جوانان جذابیت بسیاری دارد. حتی این قضیه می تواند برای جوانانی هم که از شخصیت این خواننده متنفر هستند، جذاب باشد و این موضوع را پیگیری کنند.

وی افزود: از سوی دیگر امروزه ناهنجاری ها در جامعه گسترش پیدا کرده است. این ناهنجاری ها باعث شده اند تا جوان به دلیل نامشخص بودن شرایط شغلی، کاری و تحصیلی خود، هیچ امیدی به آینده نداشته باشند. در نتیجه عواملی مانند شرایط اقتصادی نامناسب، افزایش قیمت ها و تورم ها باعث شده اند تا استانداردهای فعلی نسبت به گذشته افت پیدا کنند. دیگر جوانان امروزی مانند گذشته از افرادی پیروی نکنند که از یک استاندارد رفتاری لازم برخوردار باشند.

به گفته وی، این شرایط نابسامان نه تنها برای جوان ایرانی بلکه برای کل دنیا در حال رخ دادن است. مثلا در آن سوی دنیا، شخصی به نام ترامپ، رئیس جمهور شده است که امروز یک سخن و فردا حرفی دیگر می زند. آن طرف دنیا نیز جوانان دچار نابسامانی های زیادی شده اند.

وی تصریح کرد: بنابرگفته زیگمونت باومن (جامعه‌شناس و فیلسوف لهستانی)  هم اکنون جامعه مدرنیته جامد به سمت جامعه سیال (یعنی بی ثباتی، نا امنیتی و نا اطمینانی نسبت به آینده) در حال گذر است. در نتیجه گروه های مرجع پیشین که قبلا برای جوانان معتبر بودند جای خود را به انسان هایی می دهند که شاید اکنون ما ذره ای اعتبار شخصیتی برای آنها قائل نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته انسان های کنجکاو علاقه مند به سرک کشیدن به زندگی دیگران بودند اما  امروزه گسترش شبکه های مجازی این امکان را فراهم کرده تا این کنجکاوی ها بازتاب بیشتری داشته باشد. این بازتاب ها تنها مربوط به عده یا قشر خاصی نیست. اکنون حتی یک زن کدبانو نیز می تواند با انتشار زندگی عادی اش در اینستاگرام، طرفدار پیدا کند. پس لزوما نباید فکر کنیم که استانداردهای قبلی باید حتما باقی بمانند. استانداردهای زندگی درجامعه به مرور زمان دچار تغییر و سیالیت می شود.

اما واقعا سوالی که ذهن را درگیر می کند این است که جامعه و جوانان ما به چه سمت و سویی می روند که چنین آدم هایی می توانند آنها را تحریک یا هدایت کند.

گزارش: فرزانه صدقی
 
مرجع : سیناپرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!