چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۳
کد مطلب: 54479
۵

SOS یعنی چه و مخفف چیست؟

SOS یعنی چه و مخفف چیست؟
SOS مخفف چیست؟
حروف sos مخفف عبارتِ save our ship به معنی کشتی ما را نجات دهید می‌باشد.
البته برخی به اشتباه گفته اند که s.o.s مخفف کلمات save our souls می‌باشد.

معنای SOS چیست؟
معنای آن بطور عامیانه درخواست کمک، هشدار فوری و اضطراری است.

منشا و تاریخچه علامت اختصاری sos
SOS یک نشانه استاندارد بین المللی بی‌سیمی است که در گذشته کشتی‌های در خطر قرار گرفته برای درخواست نجات مخابره می‌کردند اما امروزه معنایی عام یافته است.

به طوری که این روزها در شرایط بحرانی کرونا، در فضای مجازی بعضی کشورها هشتگ اس او اس مثلا برزیل برای درخواست کمک از سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل در تهیه و ارسال دارو و واکسن به کار می‌رود.

در حال حاضر، مخفف SOS یکی از کاربردی‌ترین کلمات کوتاه برای درخواست کمک در همه‌ حوادث به حساب می‌آید. اطلاعات تاریخی موجود در این بیان می‌دارد که SOS یک نشانه‌ استاندارد بین المللی بی‌سیمی است.

سال ۱۹۰۶ در کنفرانس رادیوتلگراف که در پایتخت آلمان (برلین) برگزار شد دوباره نشانه خطر s.o.s مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در پایان تصمیم به تغییر نشانه‌ خطر از CQD به SOS گرفته شد.

انتخاب مخفف SOS به دلیل عدم ارسال اشتباه این نشانه است. چرا که ارسال علائم سه نقطه، سه خط تیره و دوباره سه نقطه برای نشانه SOS راحت و بدون اشتباه خواهد بود. در صورتی که در ارسال نشانه CQD امکان ارسال و خوانش اشتباه دارد

. تایید و استفاده از نشانه SOS رسماً در سال ۱۹۰۸ نهایی و تصویب شد. با وجود این، سال‌ها بعد انگلستان جایی که اولین علامت خطر یعنی نشانه CQD را معرفی کرده بود، هنوز از آن در سرویس‌هایش استفاده می‌کرد. درنگ در پذیرش نشانه جدید مشکلاتی برای این کشور به وجود آورد. شاید هم همین درنگ باعث نابودی کامل و مرگ بسیاری از مسافران کشتی تایتانیک شد.

کشور آمریکا نیز اولین بار در اگوست ۱۹۰۹ از علامت sos استفاده کرد. زمانی که اپراتور‌های دستگاه بی سیم تی. دی. هابنر برای اولین این نشانه را از فرستنده خود دریافت کردند، ثبت شده است. درخواست کمک مربوط به یک کشتی که در نزدیکی شولز دایموند جایی که به قبرستان اقیانوس‌ها معرف است، دچار نقص فنی شده بود. بعد از چند ماه ایستگاه رادیویی اس اس آرپاهو، پیام رادیویی دیگری با علامت S.O.S از یک کشتی حادثه زده، دریافت کرد. این دو حادثه و درگیری امریکا با آن باعث شد که ایالات متحده، به صورت رسمی، نشانه SOS را برگزیده و جزء استاندارد‌های بین المللی خود قرار دهد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!