شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۷
کد مطلب: 55713
۳
از کتاب الهه ها هرگز پیر نمیشوند

الهی لطفا مرا به شخصی که منظم است تبدیل کن

عفت حیدری
الهی لطفا مرا به شخصی که منظم است تبدیل کن

حذف و پاک کردن گذشته واژه ای خیلی خشک به نظر می­رسد. داشته ها و وسایل ما انرژی دارند و مرتب با شما حرف می زنند.بنابراین چیزهایی را که واقعا دوست ندارید، رد کنید. حتی اگر به نظر مفید هم باشند

اگر رد کردن کمد زشتی را که مادرتان به شما داده است، نادرست می­دانید، کار احمقانه ای است. چون هر بار کمد نگاه می کنید، به یاد این می­افتید که مادرتان چقدر با شما در مورد مرتب کردن لباسهای تان دعوا می­کرد.شما تمام آن انرژی منفی را که با مادرتان داشتید، زنده می­کنید. شما لباسهای تان را در آن کمد نگه نمی­دارید، بلکه غم و غصه و دلخوری و رنجش و سرخوردگی و نومیدی را نگه می­دارید! کمد و این احساسات را رد کنید.

در حقیقت، وقتی که احساس نومیدی و دلخوری می­کنید،خیلی خوب است که کشو و کمد خود را تمیز و مرتب کنید و سینک را برق بیاندازید و یا حتی دیوار و اتاقتان را رنگ و نقاشی کنید.
آشغال و وسایل اضافه نه تنها حالتان را می­گیرد، بلکه می­تواند گرد و خاک و آشغال جمع کند و باعث بیماریهای تنفسی شود. عملا مشکل تنفسی پیدا می­کنید، به دلیل اینکه کلی وسایل کهنه دور خودتان جمع کرده اید. و نمی­توانید دست از سر احساسات کهنه و ناراحت کننده ایی که به آنها داشته اید، بردارید.انرژی چی یا انرژی مثبت را دعوت کنید که همان نیروی زندگی الهی است و آزادانه در خانه شما چرخ می زند.برای چرخیدن انرژی ایجاد مانع نکنید.
 
به عنوان یک الهه شما استحقاق داشتن خانه ایی را دارید که حکم آشیانه و پناهگاهی در برابر جهان بیرونی را دارد. جایی که بتوانید دوباره خودتان را پیدا کنید و شارژ کنید.من دوست دارم که از واژه فنگ شویی استفاده کنم تا بتوانم در خانه ام مکان مقدسی ایجاد کنم. فنگ شویی بر اساس این عقیده است که با استفاده از عناصر طبیعت و چیدن درست وسایل در فضای فیزیکی به انرژی چی اجازه می­دهیم تا آزادانه بگردد.

با این کار ما دوباره نیرو و انرژی می گیریم. بعد از سالها که اصول فنگ شویی را در خانه ام پیاده کرده ام، خانه ام مرا در آغوش می­گیرد. وقتی که با نوک پنجه از میان بهم ریختگی ها و وسایل کهنه رد می­شوید، احساس خوشبختی و شادی و جذابیت سخت می­شود.در این حالت از دیگران مراقبت می­کنید، اما خود را در نظر نمی­گیرید و خیلی هم تمایل ندارید که متناسب به نظر برسید یا با وسایل ورزشی تمرین و ورزش کنید یا به امور مالی تان برسید. خوب در این فضا چه کسی حال و حوصله دارد؟
 
ممکن است به حوزه نگهداری و انبار خانه به عنوان روده خانه نگاه کنید. اگر این فضاها پر از چیزهای کهنه و بدون استفاده باشد، امکان دارد که بدن شما همین طور عمل کند. وسایل دور وبر ما انعکاسی از بدن ما هستند.درست مثل بدن ما آنها هم نیاز به چرخش و گردش و پاکسازی دارند.
من یک طراح داخلی را استخدام کردم و حمام را بازسازی کردم. نمی خواستم وسایل کهنه را توی آن بگذارم. وقتی این کار را کردم انگار کل خانه تمیز شد.بله خسته کننده بود و من کل بعد از ظهر ها را صرف پاکسازی و مرتب کردن خانه می­کردم. اما بعد از دوماه نهایتا من آن فضای فیزیکی را که همیشه می­خواستم به دست آوردم. تمیز و مرتب. مسواکهایی را که از حراجی خریده بودم را نمی­خواستم. نمی­خواستم وسایل اضافی دورو برم باشد. حالا می­دانم که هر چیزی انگار اولین بار است وارد زندگی ام می­شود، شوخی نمی کنم.
وقتی فضای خانه خود را مرتب کردید، آدابی برای همیشه مرتب بودن آن داشته باشید، طوری که دوباره آت و آشغال ها دورتان را نگیرد.
این کار را بعد از اینکه احساسات کهنه و قدیمی خود را دور می­ریزید، هم انجام دهید که دوباره آن احساسات قدیمی دورتان را نگیرد.
هر بار که چیزی تازه برای خانه می­خرید، وسیله ای کهنه را به دور بریزید. وقتی آت و آشغال و احساسات کهنه خود مثل ترس و شرم را به دور می­ریزید.جریان انرژی چی را آزاد می­کنید. اگر می­خواهید خاطره آن را حفظ کنید، عکس بگیرید یا فیلمی ویدیویی تهیه کنید طوری که بتوانید به آن برگردید و ببینید که همه جا مرتب شده است. اگر می­بینید که دور و برتان با آشغال پر شده است، تمرین زیر را انجام بدهید و سعی کنید که با استفاده از آن نظم را برقرار کنید.
مدت زمانی که طور می کشد مرتب کنید و از شر آشغال ها رها شوید، شاید برای تان خسته کننده باشد و شاید علت آن باشد که دارید دست به دست می­کنید.حالا یک راه به شما نشان می دهم که می­توانید در عرض پانزده دقیقه همه چیز را مرتب کنید.
 
ابتدا قصد و نیت خود را با صدای بلند بگویید: عشق الهی لطفا مرا به شخصی که منظم است تبدیل کن.به کسی که محیط دور و برش زیباست. به من نشان بده که لازم است از چه چیزی رها شوم. بعد یک ربع وقت بگذارید و شروع به مرتب کردن یک کشو یا کمد کنید.
وقتی وسایل را مرتب می­کنید، این فرایند را به خدا واگذار کنید و آن را به آدابی برای تمیز کردن و مرتب کردن خانه تان تبدیل کنید.مرتب کردن کشوی خود را به عنوان تمرینی معنوی در نظر بگیرید. باید فضای کوچکی را انتخاب کنید که ظرف پانزده دقیقه مرتب شود. وقتی که وسایل بی خودی را دور انداختید، هرچه که باقی مانده است را تمیز کنید و وسایلی را که نگه داشته اید، منظم کنید.
یکی دو دقیقه برای لذت بردن وقت صرف کنید و احساس این که چقدر خوب است محیط زندگی تان را مرتب کنید.فردا هم همین کار را تکرار کنید.هر روز پانزده دقیقه به مرتب کردن محیط دور وبر خود بپردازید.
وقتی که این کار را شروع می­کنید، خانه را بگردید و وسایلی را که می­خواهید رد کنید، مشخص و جمع کنید و در کیسه بزرگی بریزید. بعد از این کار می­توانید سوار ماشین شوید و به مغازه سمساری یا موسسه خیریه سری بزنید تا آنها را بفروشید یا ببخشید. اگر در این کار تردید دارید، تصور کنید که کسی با داشتن این وسایل خوشحال می­شود.

تصور کنید کسی با پوشیدن پیراهنی که اصلا به شما نمی­آید، چقدر خوشحال می­شود. وقتی بدانید کسی از داشتن چیزی که شما نمی­خواهید، خیلی خوشحال می شود، در این صورت بهتر می­توانید ببخشید.
برای آنکه خانه خود را به یک پناهگاه و آشیانه امن تبدیل کنید، طبیعت را با آوردن تنگ ماهی و نور طبیعی و گل وگیاه و عکس ها و پنجره هایی که به مناظر طبیعی باز می­شود، به خانه بیاورید.همه این موارد استرس را از شما می­گیرد. فضای زندگی خود را با گلهای طبیعی و عطرهای طبیعی یا سنگ ها و صدفهایی را که از ساحل به خانه آورده اید، تزئین کنید. هر چه که باعث می­شود شما با مادر زمین ارتباط برقرار کنید و انرژی آنرا بگیرید.

صداهای طبیعت را به خانه بیاورید. می­توانید از اپلیکیشن های کامپیوتر  یا موبایلتان برای آوردن صدای پرندگان و کوبش امواج دریا به ساحل استفاده کنید. خانه خود را جوری بیارایید که گویی قصری زیباست.


برگرفته از کتاب الهه ها هرگز پیر نمی­شوند،
دکتر کریسیتین نورتراپ، عفت حیدری.نشر بهارسبز 1396
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...