ساخت سیستمهای آموزشی تابآور در همهگیری کووید ۱۹
وی افزود: هدف این است که سیستم های آموزشی تاب آور در اروپا و آسیای مرکزی بتوانند تأثیرات همه گیری کووید ۱۹ بر یادگیری و تعلیم و تربیت را به حداقل رسانده و آمادگی بیشتری در برابر بحران های احتمالی آتی ایجاد کنند و به بهبود و جامعیت سیستم های آموزشی برای همۀ دختران و پسران در این مناطق کمک کنند.
این مترجم کرمانشاهی با اشاره به اینکه کرونا منجر به رعایت نشدن عدالت آموزشی در بخش های مختلف جامعه جهانی شده است، اظهار کرد: کودکان خانواده های کم درآمد، فرزندانی که در مناطق روستایی با زیرساخت های فقیرانه زندگی می کنند، کودکانی از اقلیت های قومی و زبانی، کودکان معلول، مهاجر و پناهنده، کودکانی که با مشکلات قانونی دست ونجه نرم میکنند و کودکان و جوانانی که در شرایط دشوار یا خانواده های آشفته زندگی میکنند، با موانع و دشواری های بسیاری برای شرکت در امر آموزش و یادگیری مواجه هستند.
این کودکان بیشتر از همسالان خود با پیامدهای فراوانی از جمله آموزش با کیفیت پایین و پیامدهای اجتماعی روبرو میشوند که برنامه ریزی برای آنها اجتناب ناپذیر است.
مقدسی در مورد بخشهای مختلف این کتاب هم یادآور شد: ملاحظاتی برای برنامه ریزی در زمان نبود قطعیت، ملاحظاتی برای تضمین دسترسی به آموزش، برای همۀ کودکان و نوجوانان، ملاحظاتی برای تضمین آموزش جامع و کیفی برای همۀ کودکان و نوجوانان، ملاحظاتی برای تضمین بهزیستی همۀ کودکان، نوجوانان، معلمان و والدین و ملاحظاتی برای مدارس ایمن برای کودکان و نوجوانان، پنج فصل این کتاب است.
دانلود کتاب ساخت سیستمهای آموزشی تابآور در همهگیری کووید
مرجع : خبرگزاری ایرنا