جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۲
کد مطلب: 56344
۳

«نظام جامع راهنمایی و مشاوره آموزش و پرورش» به تایید رئیس جمهور رسید+ سند

«نظام جامع راهنمایی و مشاوره آموزش و پرورش» به تایید رئیس جمهور رسید+ سند
به گزارش میگنا در نهصد و نود چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که در هفدهم خرداد امسال به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، نظام جامع راهنمایی و مشاوره در آموزش و پرورش به تایید و تصویب نهایی این شورا رسید.

ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره در نظام آموزش و پرورش با بهره‌مندی از مشاوران متخصص در مدارس، مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی مراکز اختلال یادگیری، وجود دارد.

معلمان و مربیان از گذشته در قالب مشاوره کارکنان و رابطان هسته‌های مشاوره در مدارس از جایگاه ویژه‌ای  برای ایجاد جو عاطفی - روانی و اجتماعی مطلوب برای حل مسائل و رفع مشکلات و اختلالات روانشناختی و تحصیلی –شغلی، آموزش‌ مهارت‌های زندگی، توانمندسازی دانش آموزان، اولیاء و کارکنان برخوردار بوده‌اند.

با توجه به  تصریح خدمات راهنمایی و مشاوره به تمامی دوره های تحصیلی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین تاکید مبانی نظری سند تحول بنیادین در سازمان‌دهی فرایند یاددهی - یادگیری با نگاه مشاوره‌ای، ضروری است ساز و کارهای لازم برای مشارکت عمومی و حداکثری معلمان، کارکنان مدرسه و اولیاء دانش‌آموزان در حیطه‌های رشد شخصیتی و سازگاری، آموزش مهارت‌های زندگی، نظارت بر فرآیندهای یادگیری و طرح‌ریزی مسیر زندگی تحصیلی - شغلی فراهم شود.

معلمان و کارکنان مدرسه نیز به عنوان عاملان و کنشگران عمومی جریان راهنمایی و مشاوره باید در انجام فرایندهایی از جمله آموزش مهارت‌های زندگی، توانمندسازی روانی اجتماعی، شناسایی استعدادها، توانایی ها و مشکلات و  انجام مداخلات مختصر به ویژه سیستم ارجاع در کنار مشاوران مدرسه و مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی ایفای نقش کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش وی ادامه داد: بر همین اساس نظام جامع راهنمایی و مشاوره در آموزش و پرورش به استناد راهکارهای 7-3، 3-21 و 4-21 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به منظور اتخاذ سیاستهای یکپارچه، سیستمی و هماهنگ برای بهره‌مندی دانش‌آموزان، اولیاء، کارکنان و معلمان مدرسه در همه دوره‌های تحصیلی و نقش‌آفرینان درون و برون‌سازمانی به صورت تعاملی و مشارکتی به تصویب رسید.

*دانلود سند:
برای دریافت مصوبه نظام جامع راهنمای و مشاوره در آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید.






 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم