جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۵
کد مطلب: 57560
۴
برگزفته از کتاب

الهه ها در 50 سالگی با پول خود چه میکنند / عفت حیدری

الهه ها هرگز پیر نمیشوند
الهه ها در 50 سالگی با پول خود چه میکنند / عفت حیدری
الهه های آلفا
زنان در دهه های 50 یا 60سالگی خود پول خود را برای خود یا کسانی که دوستشان دارند، خرج می­کنند، بدون آنکه از کسی عذرخواهی کنند یا تردیدی داشته باشند یا گیج شوند. زنان بالای 50 سال اولین کسانی بودند که خوانندگان کتابهای الکتریکی هستند، که تصویر کتابهای منتشر شده را عوض کرده و در واقع گروه شماره یک خریداران کتاب محسوب می­شوند. آنها می­دانند که چه می­خواهند و سعی می­کنند که چیزهای تازه را امتحان کنند و قدرت خرید آنها تاثیر زیادی روی اقتصاد دارد. در یک مقاله تحت عنوان پولی که در اختیار افراد بالای 50 سال است، رابرت لاو سر ویراستار مجله AARP نوشت که افراد بالای 50 سال به لحاظ مالی قوی هستند. ما بزودی بیش از 70  درصد از درآمد این کشور را در اختیار داریم . ما دو سوم ماشین های تازه و نیمی از کامپیوترها و ثلثی از بلیط فیلم ها را در اختیار داریم. حدود 7 بیلیون دلار در سال را به خرید آن – لاین اختصاص می دهیم .و بیش از 80 درصد از دلارهای کارتهای اعتباری ما صرف سفر می­شود. بله و این افراد بالغ و بالای 50 سال آمریکایی هستند که سومین قدرت اقتصادی دنیا را تشکیل می­دهند. تنها تولید خالص ملی آمریکا و چین را در نظر بگیرید.

زنانی که آنقدر ثروتمند نیستند که پول و در امد خود را صرف یک عطر برند یا تبلت برند کنند، در رسیدگی به خود تردیدی ندارند.

وقتی یک زن به دومین بهار زندگی خود می رسد، اولویت های او مراقبت از خود و رسیدگی به خود هستند. آنها ماساژ و طب سوزنی را امتحان می­کنند و با این کار سعی می­کنند که میزان رفاه خود را افزایش دهند.آنها با دوستانشان به مرکز مراقبه یا جاهای دور افتاده می روند. یا اخر هفته ها با دوستانشان به پیاده روی یا حرف زدن می پردازند. الهه های آلفا قبیله های خود را پیدا می­کنند. آنها می­دانند که می توانند در استخر با کسانی مثل خود گپ و گفتگو داشته باشند. و می­دانند که چطور با شیوه های مختلف با افراد متفاوت دوست شوند.آنها به دوستی هایی رو می آورند که به آنها سرزندگی می­دهند نه کسانی که انرژی آنها را می گیرد.

الهه های آلفا احساس می­کنند که حالا وقت من است . آنها می­دانند که لازم است به دنیا چیزهایی ارایه کنند، بدون آنکه نیازهای خود را نادیده بگیرند، و بدون آنکه از جریحه دار کردن احساسات دیگران بترسند، احساسات خود را بیان می­کنند. تمایلات و احساسات خود را ترجیح می­دهند. آنها نقاط قدرت خود را پیدا می­کنند ، چرا که شکست های بزرگی را تجربه کرده اند. آنها نقاط ضعف خود را می­دانند و با آنها از در آشتی آمده اند. و راههایی را برای کنار آمدن با بی صبری و خجالت خود  پیدا کرده اند. زنی در این مورد می­گوید که حتی زنان نامطمئن و مردد هم دراین دوره آرام می­شوند.
 
برخی از الهه ها با مشکلات مالی عدیده ایی مواجه می­شوند، اما با این وصف بیشتر احساس می­کنند که توانایی آنرا دارند که از خودشان مراقبت کنند.شاید به زنانی نگاه کنند که به لحاظ مالی امنیت بیشتری دارند و درک می­کنند که گرچه خوب است در خانه متعلق به خود و با ماشین و حقوق بازنشستگی مکفی زندگی کنید، اما بیشتر از هر وقتی حس می­کنند که مستقل تر و باهوش تر و توانمندتر شده اند.

فراهم آوردن آنچه که نیاز دارند ، دیگر برای آنها یک رویای دست نیافتنی نیست  و می توانند آنچه را می­خواهند، به دست بیاورند. آنها قدرت خود را شناخته اند و می­دانند که لازم نیست طبق تعریف دیگری برای داشتن حس خوب راجع به خود و زندگی شان به موفقیت دست یابند.اغلب متوجه می­شوند که شکست ها و فرصت های از دست رفته را می توان جبران کرد و در کل روی آنها تمرکز نمی­کنند. عیبی هم ندارد که شوهرشان به سوی معشوقی جوان تر رفته و حالا او باید مراقب قند خون و فشار خون و بیماری های مرد باشد. همینطور هم باید بی حوصلگی و خرده فرمایش های او را هم تحمل کند. بهار دوم ما گذشته و حال و آینده را شکلی تازه می­بخشد.




 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.