جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۶
کد مطلب: 58569
۲
شیوه ای اثبات شده برای مهربان بودن با خود

نگاه روانشناسانه به اهمیت مهربانی با خود

معرفی کتاب «شفقت خود»؛
نگاه روانشناسانه به اهمیت مهربانی با خود
از دکتر کریستین نف ، روانشناس برجسته، یک راهنمای گام به گام ارائه می شود که توضیح می دهد چگونه نسبت به خود دلسوز باشید و به آرزوهای خود در زندگی برسید پیگیری بی وقفه عزت نفس بالا به یک دین مجازی تبدیل شده است - و در عین حال یک استبداد است.

فرهنگ فوق رقابتی ما به ما می گوید برای اینکه احساس خوبی نسبت به خود داشته باشیم باید دائما بالاتر از حد متوسط باشیم ، اما همیشه شخصی جذاب تر، موفق تر یا باهوش تر از ما وجود دارد. و حتی وقتی موفق می شویم عزت نفس بالا را برای لحظه ای کوتاه بدست آوریم ، به نظر نمی رسد که بتوانیم آن را حفظ کنیم. احساس ارزشمندی ما مانند یک توپ پینگ پنگ بالا و پایین می رود، با آخرین موفقیت یا شکست ما بالا و پایین می رود.
 
کتاب «شفقت خود» با عنوان فرعی شیوه‌های اثبات شده برای مهربان بودن با خود، اثر کریستین نف با ترجمه الهام موسویان در انتشارات ارجمند منتشر شد. تلاش بی وقفه برای ارتقای عزت نفس به نوعی آیین و مذهب قطعی تبدیل شده است.


برای عزت‌نفس جایگزینی وجود دارد که بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان مسیری بهتر و مؤثرتر برای خوشبختی است: شفقت خود. تحقیقات کریستین نف و سایر روان‌شناسان پیشگام این حوزه نشان می‌دهد افرادی که نسبت به شکست‌ها و نقص‌های خود دلسوزی و شفقت دارند، بهزیستی و رفاه بیشتری را نسبت به افرادی که به‌طور مکرر خودشان را قضاوت می‌کنند، تجربه می‌کنند.

خوشبختانه جایگزینی برای عزت نفس وجود دارد که بسیاری از کارشناسان معتقدند راهی بهتر و موثرتر برای رسیدن به خوشبختی است: شفقت به خود. تحقیقات دکتر کریستین نف و دیگر روانشناسان برجسته نشان می دهد که افرادی که نسبت به شکست ها و نقص های خود دلسوز هستند، رفاه بیشتری نسبت به افرادی که مرتبا درباره خود قضاوت می کنند ، تجربه می کنند. احساس امنیت و عزت نفس که توسط شفقت به خود حاصل می شود نیز بسیار پایدار است و دقیقا هنگامی که عزت نفس پایین می آید تلنگر می زند.


این کتاب قویاً اثبات می‌کند چرا شفقت خود و حمایت و مراقبت از خودمان به همان شکلی که معمولاً نسبت به یکی از دوستانمان داریم تا این اندازه حائز اهمیت است.


نف به‌عنوان برجسته‌ترین متخصص و کارشناس حوزه شفقت خود، با استفاده از پژوهش‌های تجربی منسجم، داستان‌های شخصی، تمرین‌های کاربردی و طنز، توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانیم الگو‌های هیجانی و عاطفی مخربمان را طوری ترمیم کنیم که بتوانیم سالم‌تر، شادتر و کارآمدتر باشیم.


 
قسمت هایی از کتاب شفقت خود :
در جامعه بسیار رقابتی امروز، چند تن از ما به واقع احساس خوبی نسبت به خودمان داریم؟ به ظاهر احساس خوب داشتن، زودگذر است به ویژه اگر برای احساس ارزشمند بودن، به خاص و در صدر بودن نیاز داشته باشیم. هر چیزی که کمتر از این باشد، شکست محسوب می شود. به خاطر دارم که در دوران دانشجویی، با آنکه زمان زیادی را صرف آماده شدن برای شرکت در یک مهمانی بزرگ کرده بودم از مو، آرایش و لباس هایم به دوستم گله می کردم. او با گفتن اینکه نگران نباش، ظاهر تو خوب است» سعی می کرد آرامم کند. خوب و عالی؟ اوه، من همیشه می خواستم تا خوب و عالی به نظر برسم... تمایل به خاص بودن، قابل درک است؛ اما مسئله این است که بنا به تعریف، غیر ممکن است که همه افراد هم زمان در صدر باشند.

 
شفقت خود
شیوه ای اثبات شده برای مهربان بودن با خود
نویسندگان: کریستین نف
ناشر: ارجمند
مترجم: الهام موسویان
سال چاپ 1400
نوبت چاپ سوم
قطع کتاب رقعی
نوع جلد شومیز
تعداد صفحات 304
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!